Meyle: tuleje metalowo-gumowe Meyle-HD do wahacza poprzecznego BMW | MOTOFAKTOR

Meyle: tuleje metalowo-gumowe Meyle-HD do wahacza poprzecznego BMW

person Adrian Januszkiewicz 2/08/2018

Oferta części na rynek wtórny firmy Meyle została wzbogacona o nowe tuleje metalowo-gumowe do wahacza poprzecznego jakości Meyle-HD.

Niesprawne tuleje wahacza osi tylnej BMW oznaczają zazwyczaj konieczność wymiany całego wahacza, a zatem wysokie koszty dla warsztatu i kierowcy. Hamburska firma Meyle opracowała jednak ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie tego problemu: za pomocą zestawu tulei metalowo-gumowej Meyle-HD, składającego się z fabrycznie sprasowanej, gotowej do montażu tulei Meyle-HD oraz pasującego narzędzia montażowego można przeprowadzić punktową wymianę tulei w wybranych modelach BMW serii 5, 6, 7 i X5. Rozwiązanie Meyle kosztuje średnio ponad 10 razy mniej niż 2 wahacze OE*, które bez niego musiałyby zostać wymienione w całości.

 

Firma Meyle skonstruowała specjalne i obecnie jedyne na rynku wtórnym narzędzie umożliwiające bezproblemowy demontaż i montaż tulei, które jest oferowane w zestawie z gotowymi do montażu tulejami metalowo-gumowymi. Elementy gumowe są fabrycznie sprasowane na wymiar montażowy i osadzone w tulei montażowej. Tuleja zapewnia optymalny docisk tulei rozciętej, czyli precyzyjny montaż w wahaczu. Korzyść dla warsztatu: fabryczne sprasowanie tulei oznacza, że nie musi ona być równocześnie prasowana na wymiar i wciskana w wahacz, co zazwyczaj wiąże się z błędami i problemami.

 

Jest jeszcze jeden detal, który sprawia, że fabrycznie sprasowana tuleja jest szczególnie łatwa w obsłudze: tuleja montażowa jest dłuższa niż element gumowy, więc prowadzi narzędzie podczas wciskania i zapobiega jego ześlizgnięciu się. Ponadto tuleje można zamawiać w firmie Meyle także osobno: oznacza to, że narzędzie może być wielokrotnie wykorzystywane w warsztacie.

 

Zestaw Smart Repair firmy Meyle, jak mówi producent, zapewnia oszczędność zasobów i kosztów podczas naprawy, w myśl zasad zrównoważonego rozwoju. Jest to korzystne także dla środowiska: energochłonny w produkcji aluminiowy korpus wahacza może zostać ponownie wykorzystany, jedynymi odpadami w przypadku zastosowania rozwiązania naprawczego jest kilka części gumowych i aluminiowych. Także porównanie mas wychodzi na korzyść Meyle: ważące 4 kg wahacze OE są zastępowane przez dwie tuleje Meyle o masie 600 g. Te zalety rozciągają się na cały łańcuch tworzenia wartości: mniejsze koszty produkcji, podczas transportu i pakowania, demontażu i montażu, a wreszcie wskutek zajmowania mniejszej powierzchni w magazynie warsztatu. Tuleje metalowo-gumowe Meyle-HD oraz narzędzie montażowe zostaną zaprezentowane na targach Automechanika 2018 we Frankfurcie, gdzie otrzymają nagrodę Automechanika Innovation Award 2018.

Praktyczna wskazówka Meyle

Kierowca może rozpoznać defekt tulei po spowolnionej reakcji układu kierowniczego lub odgłosach grzechotania w osi tylnej. Defekt ten zdarza się najczęściej w pojazdach mających ponad 10 lat i więcej niż 200 000 km przebiegu. Częste ciągnięcie przyczepy dodatkowo sprzyja przyspieszonemu zużyciu osi tylnej. Ze względu na wielkość pojazdu i częściowo bardzo wygodne układy jezdne defekty tulei są w większości przypadków wykrywane dopiero podczas badania technicznego.

 

Dystrybutorami części Meyle, Meyle-HD, Meyle-Original i Meyle-PDAuto Partner S.A. oraz Inter Cars.

 

*Stan: lipiec 2018 r.

 

Źródło: Meyle

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).