W swojej strategii cyfryzacji firma MEWA realizuje całościową koncepcję we wszystkich działach przedsiębiorstwa. Już w 2011 r. w swoich zakładach pralniczych firma rozpoczęła prace nad nowymi koncepcjami w kontekście Przemysłu 4.0, opracowując i wdrażając technologię kontroli procesów wzorowaną na rozwiązaniach stosowanych w przemyśle chemicznym.
W 2017 roku MEWA utworzyła dział Transformacji Cyfrowej. W ścisłej współpracy z działami IT, marketingu i sprzedaży oraz obsługi klienta, zajmuje się on stopniową digitalizacją produktów, usług i procesów – jest to złożony proces obejmujący 45 lokalizacji w 14 różnych krajach. W ramach działań w tym zakresie przewiduje się, że w miarę możliwości najpierw zdigitalizowane zostaną interfejsy klienta i stworzona zostanie odpowiednia infrastruktura, taką jak chmura czy tzw. jezioro danych.
W drugim etapie rozwoju przewidywane jest stworzenie zdigitalizowanej organizacji, a w trzecim spełnienie wymagań, stawianych sprawnej, częściowo zautomatyzowanej i tzw. samouczącemu się przedsiębiorstwu.
Dzisiaj rozwiązania cyfrowe zostały opracowane dla procesów prania i sortowania brudnych tekstyliów, do testowania funkcjonalnego odzieży roboczej oraz do zarządzania trasami przejazdu samochodami serwisu obsługującego klientów. Celem jest cyfryzacja wszystkich procesów i urządzeń do roku 2024.
Źródło: MEWA