Markowa żarówka a tani zamiennik – Philips o różnicach | MOTOFAKTOR

Markowa żarówka a tani zamiennik - Philips o różnicach

person Redakcja 11/10/2022

Philips wyjaśnia, gdzie tkwią podstawowe różnice między markową żarówką halogenową a tanią alternatywą.

Najłatwiej powiedzieć, że różnica tkwi w jakości. Ale taka odpowiedź nie musi satysfakcjonować nabywcy. Warto ją rozwinąć i przedstawić konkretne argumenty, ponieważ różnice te są naprawdę istotne a część z nich jest widoczna gołym okiem. Trzeba tylko wiedzieć na co należy zwrócić uwagę.

 

Zacznijmy od samych styków. W żarówkach Philips styki, które wpina się w kostkę są bardzo solidnie zamocowane. Zostały wykonane z dobrej jakości metalu, który nie powoduje strat w przepływie prądu. W tanich żarówkach styki zamocowane są niestarannie. Co więcej – mają czasem wyczuwalny luz.

 

Kolejna sprawa to szklana bańka żarówki. Te markowe wykonane są z wysokiej jakości szkła twardego a w przypadku żarówek Philips – kwarcowego. Nie chodzi tu tylko o wytrzymałość na rozbicie (choć ta też jest większa). Istotna jest także zdolność utrzymania wyższego ciśnienia gazów wewnątrz żarówki. Im wyższe ciśnienie, tym dłuższa żywotność żarnika. Kolejna ważna cecha to lepszą rozszerzalność temperaturowa, dzięki której mamy pewność że nagła zmiana temperatury nie doprowadzi do wybuchu żarówki (np. w sytuacji, gdy na gorącą żarówkę spadnie kropla wody).

 

Dodatkową przewagą markowej żarówki Philips nad tanim odpowiednikiem jest seryjne zastosowanie filtra UV, który chroni reflektor przed odbarwieniami.

A teraz gaz w bańce. Jego wprawdzie nie widać, ale w markowych żarówkach Philips są to precyzyjnie dobrane halogeny, które optymalnie współpracują z żarnikiem gwarantując mu tzw. samoregenerację. W tanich żarówkach dopuszcza się znacznie większą dowolność składu gazu znajdującego się w bańce, co przekłada się na spadek żywotności żarówki.

 

Pora na żarnik. Widać go doskonale przez bańkę żarówki. W produktach Philips lub innych markowych żarówkach jest to bardzo precyzyjnie wykonana skrętka wolframowa. Istotny jest nie tylko jej kształt, ale także osadzenie względem innych elementów żarówki. W tanich produktach internetowych bywa z tym różnie. A niestety jakość osadzenia skrętki przekłada się na to jak będzie układać się światło emitowane przez reflektor. Odchyłki są tak duże, że wykryje je nawet diagnosta podczas przeglądu rejestracyjnego. Philips kontroluje osadzenie żarnika kilkukrotnie podczas produkcji bo norma przewiduje odchylenie jedynie 0,2 mm. Większe odstępstwa pogorszą oświetlenie drogi lub spowodują oślepianie innych kierowców.

 

Farba na czubku żarówki – w tanich żarówkach może pod wpływem temperatury parować a opary będą osadzać się na delikatnych elementach reflektora a przez to go uszkadzać. W żarówkach markowych takie zjawisko nie występuje.

 

Pakowanie żarówki. Budżetowe opakowania wydają się rozsądną redukcją kosztów i mogą być nawet postrzegane jako ekologiczne. Tymczasem jeśli pakowanie odbywa się w niesterylnych warunkach na szklanej bańce mogą pojawiać się zabrudzenia skracające życie żarówek. A zatem dobra jakość opakowania oraz odpowiednia procedura pakowania mają duże znaczenie!

 

Na koniec kilka słów o parametrach żarówek markowych i tych nieoryginalnych. Otóż Philips podobnie jak cała poważna konkurencja przykłada olbrzymią wagę do badań laboratoryjnych. Żarówki mają precyzyjnie określoną temperaturę barwową, a także opisaną jasność i szacunkową trwałość. W przypadku tanich zamienników nie znajdziemy takich informacji. Producent poprzestaje jedynie na fakcie, że żarówka świeci i ma homologację europejską.

Jak widać można w jasny i merytoryczny sposób przedstawić różnice pomiędzy żarówkami markowymi i tanimi zamiennikami. Są to rzeczy widoczne, namacalne i istotne dla bezpieczeństwa jazdy oraz mające wpływ na żywotność żarówki. Możemy zatem powiedzieć, że różnice w cenach mają głębokie uzasadnienie i są adekwatne do oferowanej jakości. O przepłacaniu nie ma w tym wypadku mowy.

 

Źródło: Philips

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).