MAN rozpoczął produkcję baterii do elektrycznych ciężarówek i autobusów | MOTOFAKTOR

MAN rozpoczął produkcję baterii do elektrycznych ciężarówek i autobusów

MAN Truck & Bus uruchomił produkcję akumulatorów do elektrycznych ciężarówek i autobusów w zakładzie produkcyjnym w Norymberdze.

Monachijski producent pojazdów użytkowych oprócz około 100 milionów euro już zainwestowanych w uruchomiony właśnie zakład produkcyjny, zamierza w nadchodzących latach przeznaczyć dodatkowe 150 milionów euro w rozwój kompetencji w zakresie technologii akumulatorów oraz zwiększenie poziomu zaawansowania produkcji.

W praktyce oznacza to m.in., że oprócz gotowych pakietów akumulatorowych, składających się z kilku modułów, w Norymberdze będą również produkowane same moduły – łączące wiele ogniw akumulatorowych przeznaczone do nowej generacji baterii.

MAN uruchomi w Polsce centrum naprawy akumulatorów

Dziś jest historyczny dzień dla MAN. Rozpoczęcie produkcji akumulatorów oznacza wejście firmy, która wynalazła silnik wysokoprężny, w nową erę. Jesteśmy dumni z tego, co udało się stworzyć w Norymberdze i co będzie tu powstawać w przyszłości. Dziś ogłosiliśmy kolejny kamień milowy transformacji w kierunku napędów przyjaznych klimatowi: MAN zainwestuje kolejne 150 milionów euro w rozbudowę produkcji akumulatorów nowej generacji. Równolegle wzmacniamy rozwój nowoczesnej technologii silników diesla. Całkowita kwota inwestycji w Norymberdze wynosi więc pół miliarda euro. To jasny sygnał naszego zaangażowania w Bawarię i Niemcy jako ośrodki innowacji” – powiedział Alexander Vlaskamp, prezes zarządu MAN.

Rozpoczęcie produkcji akumulatorów to już druga inwestycja uruchomiona w Norymberdze w tym roku. Równolegle ruszyła produkcja nowej generacji silników diesla MAN, które trafiają do układu napędowego D30 PowerLion. Na ten cel MAN przeznaczył około 250 milionów euro. Firma zakłada, że do 2030 roku niemal połowa ciężarówek w Europie i ok. 90% autobusów miejskich będzie napędzana bezemisyjnie. Jednak wysokoefektywne i oszczędne silniki D30 nadal będą odgrywać istotną rolę w transporcie aż do lat 30. XXI wieku. W ofercie MAN pozostaną również inne platformy i serie silników w ramach działalności zewnętrznej.

Źródło: MAN Truck & Bus

 

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:

belka Wiadomości Google