Mamy wybierają hatchbacki – analiza AAA Auto | MOTOFAKTOR

Mamy wybierają hatchbacki - analiza AAA Auto

person Redakcja 26/05/2023

Z okazji Dnia Matki eksperci AAA Auto przeanalizowali rynek aut używanych pod kątem motoryzacyjnych preferencji pań kupujących pojazdy z drugiej ręki.

 

Na podstawie reprezentatywnej grupy pań kupujących samochody w oddziałach AAA Auto okazuje się, że kobiety stanowią około 31% ogółu kupujących samochody używane oraz preferują samochody rodzinne typu hatchback.

 

Po niewielkim spadku zainteresowania pań używanymi hatchbackami, teraz ich sprzedaż znów rośnie i wynosi niemal 40% wszystkich rodzajów nadwozi. Mimo, że auta typu kombi dysponują większą przestrzenią niż hatchbacki i sprzyjają podróżom z dziećmi, nie cieszą się jednak aż takim powodzeniem wśród mam.

 

Tabela 1. Najczęściej wybierane przez kobiety rodzaje nadwozi aut używanych w oddziałach AAA Auto
Tabela 1. Najczęściej wybierane przez kobiety rodzaje nadwozi aut używanych w oddziałach AAA Auto, Źródło: AAA Auto

 

W Polsce panie wybierają najczęściej używanego Opla Astrę. Przed zakupem konkretnego auta szczegółowo analizują parametry techniczne różnych samochodów, nie sugerując się wyłącznie ich wyglądem, ale stosunkiem jakości do ceny. Ostatecznie najczęściej wybierają samochody z nadwoziem typu hatchback, które świetnie sprawdzają się zarówno jako auta miejskie, jak i rodzinne. Natomiast, dla ponad 22% kobiet priorytetem jest automatyczna skrzynia biegów, to najwyższy rezultat w 31-letniej historii AAA Auto – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.

 

Z danych AAA Auto wynika, że zdecydowanie więcej kobiet preferuje silniki benzynowe, niż mężczyźni – aż 62% pań. Natomiast, zainteresowanie pań napędami alternatywnymi rośnie wolniej niż w przypadku mężczyzn, którzy częściej decydują się na zakup hybryd lub aut elektrycznych. Mimo to, 12% kobiet kupuje auta z napędem 4×4. Największa zmiana w ciągu ostatniego roku zaszła w kwestii preferencji kolorów – kolor szary wciąż jest najbardziej popularny wśród kobiet (21,2%), jednak zaraz za nim panie wybierają kolor biały (20,3%).

 

TOP 10 najczęściej kupowanych aut używanych przez kobiety w grupie AAA AUTO w Europie Środkowej
Tabela 2. TOP 10 najczęściej kupowanych aut używanych przez kobiety w grupie AAA Auto w Europie Środkowej, Źródło: AAA Auto

 

Źródło: AAA Auto

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).