MAHLE na czele konsorcjum silników wodorowych | MOTOFAKTOR

MAHLE na czele konsorcjum silników wodorowych

Celem rozwoju są koncepcje układów napędowych opartych na wodorze do zastosowań w budownictwie i rolnictwie.

  • Niemiecki Federalne Ministerstwo Gospodarki i Działań na rzecz Klimatu zapewnia dofinansowanie w wysokości 5,1 mln euro.
  • Celem rozwoju są koncepcje układów napędowych opartych na wodorze do zastosowań w budownictwie i rolnictwie.

Aby zdekarbonizować sektor transportu, coraz częściej na pierwszy plan wysuwają się ciężkie pojazdy użytkowe i pojazdy nieporuszające się po drogach. Producenci pojazdów, dostawcy i naukowcy, a także małe i średnie przedsiębiorstwa, w tym DEUTZ, KIT, Niemieckie Centrum Lotnictwa i Kosmonautyki (DLR), Purem, Claas, Uniwersytet Techniczny w Brunszwiku, Liebherr, Nagel, Umicore, NGK i Castrol, połączyły siły, aby kompleksowo zbadać zastosowanie koncepcji układów napędowych silników wodorowych w zastosowaniach budowlanych i rolniczych. Ten trzyletni projekt jest finansowany kwotą 5,1 mln EUR przez Federalne Ministerstwo Gospodarki i Działań na rzecz Klimatu i wspierany przez TÜV Rheinland. MAHLE otrzymało zlecenie na zarządzanie projektem.

Silniki wodorowe oferują wiele zalet dzięki swoim wrodzonym cechom, takim jak wydajność, wytrzymałość i niskie emisje, co czyni je szczególnie odpowiednimi do zastosowań w maszynach budowlanych i rolniczych.

W MAHLE od lat pracujemy nad rozwojem silników wodorowych i jesteśmy zachwyceni, że możemy teraz wnieść naszą wiedzę specjalistyczną, wspólnie z silnymi partnerami, do najnowszych osiągnięć w sektorze off-road”, wyjaśnia dr Marco Warth, wiceprezes ds. badań korporacyjnych i zaawansowanej inżynierii w MAHLE. „Tylko współpraca tak zróżnicowanych partnerów i ekspertów w zakresie odpowiednich technologii umożliwia holistyczne podejście i pokazuje potencjał innowacyjny niemieckich badań i przemysłu w sektorze mobilności”.

Zastosowania terenowe zostaną zaprezentowane i przeanalizowane w badaniach koncepcyjnych pojazdów, jak również w rozważaniach dotyczących floty, systemów i infrastruktury. Koncepcje oczyszczania spalin zostaną również opracowane i kompleksowo zbadane na stanowisku testowym. Przez zbadanie wpływu wodoru na materiały  konstrukcyjne silników oraz charakterystykę tarcia i zużycia, a także kwalifikowanie tych wyników w pracach silnika, zostaną opracowane wszystkie podstawowe zasady niezbędne do osiągnięcia ekstremalnych wymagań wytrzymałościowych, biorąc pod uwagę przyszłe wytyczne dotyczące emisji pojazdów typu „off-road”.

MAHLE reprezentuje różnorodność technologiczną i dzięki trzem strategicznym obszarom elektryfikacji, zarządzania termicznego i wysoce wydajnych zrównoważonych silników spalinowych opracowuje najlepsze rozwiązania dla różnych zastosowań na całym świecie. Dostawca ten jest zaangażowany we wszystkie główne projekty silników wodorowych, a także w projekty rozwojowe i seryjne pojazdów z ogniwami paliwowymi.

Członkowie konsorcjum od lewej tylnej do prawej strony: Tobias Horn (MAHLE), dr Frank Schweizer (Fraunhofer IWM), Leonardo Morgado (MAHLE), Philipp Winkelhahn (TU Braunschweig), Claus Dieter Vogt (NGK), dr Steffen Tischer (KIT-ITCP), Dennis Felger (Purem), Florian Reppert (KIT-IFKM), Dr Uwe Wagner (KIT-IFKM), dr Ansgar Wille (NGK), dr Georg Töpfer (DEUTZ), Christian Depenbrock (TU Braunschweig), Mattis Gramke (Claas), Florian Heckert (DLR), Hans-Peter Böhm (Nagel), Fabian Wohlfahrt (Claas), dr Stefan Dietrich (KIT-IAM), Alexander Ohrt (Liebherr), Nils Kasselmann (TUV Rheinland), Eva Zimmermann (TÜV Rheinland), Hannes Marlok (MAHLE).
Członkowie konsorcjum od lewej tylnej do prawej strony: Tobias Horn (MAHLE), dr Frank Schweizer (Fraunhofer IWM), Leonardo Morgado (MAHLE), Philipp Winkelhahn (TU Braunschweig), Claus Dieter Vogt (NGK), dr Steffen Tischer (KIT-ITCP), Dennis Felger (Purem), Florian Reppert (KIT-IFKM), Dr Uwe Wagner (KIT-IFKM), dr Ansgar Wille (NGK), dr Georg Töpfer (DEUTZ), Christian Depenbrock (TU Braunschweig), Mattis Gramke (Claas), Florian Heckert (DLR), Hans-Peter Böhm (Nagel), Fabian Wohlfahrt (Claas), dr Stefan Dietrich (KIT-IAM), Alexander Ohrt (Liebherr), Nils Kasselmann (TUV Rheinland), Eva Zimmermann (TÜV Rheinland), Hannes Marlok (MAHLE).

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:

belka Wiadomości Google

Źródło: MAHLE

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).