Firma M-TECH rozszerzyła swoją ofertę zestawów LED LSPROS do konwersji oświetlenia halogenowego o wersję HEAVY DUTY, przeznaczoną na szeroko rozumiany rynek 24V. W pierwszej kolejności na rynek trafią dwa najpopularniejsze modele – H4 i H7.
Podobnie jak w przypadku serii LSPROS i GOLD w LSPROSHD (HEAVY DUTY) za źródło światła odpowiada najnowszej generacji dioda LED CSP3570, przystosowana do pracy w instalacji 24V. Dzięki bezdrutowej, wielopunktowej technologii dystrybucji prądu w pojedynczym chipie, a także zintegrowaniu ośmiu chipów na jednym podłożu udało się uzyskać maks. 4800 lm i 46 W (na zestaw).
Dodatkowo zastosowana konstrukcja powoduje bardziej jednorodne światło, lepsze sprzężenie z reflektorami i soczewkami oraz brak plam i cieni pojawiających się na drodze, które występują przy użyciu wielu pojedynczych chipów LED.
W modelach LSPROS HEAVY DUTY (LSPROSHD) zastosowano sprawdzony we wcześniejszych seriach system chłodzenia oparty na technologii FrontAir. Najważniejszą cechą, która wyróżnia ten system spośród innych dostępnych na rynku, jest wypychanie powietrza przez komorę trzonka świetlnego, co powoduje wymuszenie przepływu powietrza – nawet do 20% na zewnętrznej części diody LED – oraz chłodzenie rozgrzanego fosforu.
Wpływa to pozytywnie na stabilizację termiczną chipu LED, jak również wymusza cyrkulację powietrza w samej komorze reflektora, co bezpośrednio przekłada się na jego żywotność oraz, co za tym idzie, bezpieczeństwo na drodze. Dodatkowo system chłodzenia uzupełnia miedziany trzpień, który obniża temperaturę samej diody.
Tak jak w przypadku całej rodziny zestawów do konwersji tradycyjnego oświetlenia samochodowego LSPRO SMART, również seria Heavy Duty powstała z myślą o stworzeniu produktów, które w skali 1:1 odwzorowują tradycyjne żarówki halogenowe pod względem wielkości. Takie rozwiązanie sprawia, że montaż jest bezproblemowy, nawet w reflektorach, w których jest bardzo mało miejsca.
Przy tak małych źródłach światła LED, jakimi są np. żarówki H7, niezwykle ważne jest dodanie sprzężenia termicznego. Pomimo niewielkich rozmiarów w całej serii LSPROS, w tym również w HEAVY DUTY, zastosowano kluczowy element odpowiadający za utrzymanie odpowiedniej temperatury – czujnik NTC, który bezpośrednio wpływa na żywotność produktu.
W momencie rozgrzania się żarówki powyżej 100°C sensor NTC informuje układ sterujący prądem o wysokiej temperaturze pracy. Układ ten zaczyna redukować prąd retrofitu LED, aby utrzymać temperaturę na stabilnym poziomie. Powoduje to stabilizację zarówno temperatury, jak i strumienia świetlnego. Wpływa również pozytywnie na uzyskanie niskiego dropu, czyli minimalnego spadku strumienia świetlnego w czasie.
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:
Źródło: M-TECH