Dynamiczny rozwój technologii motoryzacyjnych, a w szczególności rosnąca złożoność automatycznych skrzyń biegów, stawia przed niezależnymi warsztatami samochodowymi coraz większe wyzwania. Aby sprostać oczekiwaniom klientów i zapewnić najwyższą jakość usług, serwisy potrzebują dostępu do nowoczesnych produktów, sprawdzonych procedur oraz fachowego doradztwa. Niemiecki producent Liqui Moly prezentuje kompleksową ofertę olejów ATF (Automatic Transmission Fluid) oraz usług wspierających, które mają pomóc warsztatom w efektywnym serwisowaniu nowoczesnych przekładni automatycznych.
Współczesne automatyczne skrzynie biegów, dostarczane przez czołowych producentów są montowane do samochodów różnych marek. Każda z tych konstrukcji posiada jednak unikalne wymagania dotyczące środka smarnego – od lepkości, przez stabilność termiczną, po kompatybilność z materiałami uszczelniającymi. Ta różnorodność wymusza stosowanie olejów o precyzyjnie określonych parametrach.
Liqui Moly posiada w swojej ofercie pełne spektrum olejów ATF zaprojektowanych tak, aby spełniały specyficzne wymogi poszczególnych typów przekładni. Dzięki temu warsztaty mogą znacząco ograniczyć liczbę różnych rodzajów olejów trzymanych na stanie magazynowym. Przekłada się to bezpośrednio na oszczędność miejsca, redukcję kosztów operacyjnych oraz uproszczenie procesu doboru odpowiedniego oleju do konkretnego modelu skrzyni biegów.
Choć niektórzy producenci pojazdów sugerują, że olej w automatycznej skrzyni biegów jest „dożywotni”, praktyka warsztatowa i zalecenia samych producentów przekładni wskazują inaczej. Olej ATF jest płynem eksploatacyjnym, który z czasem i przebiegiem ulega degradacji. Gromadzące się zanieczyszczenia, mikroskopijne opiłki metalu powstające w wyniku naturalnego zużycia elementów oraz wysoka temperatura pracy – prowadzą do utraty pierwotnych właściwości smarnych i ochronnych.
„Regularna wymiana oleju jest absolutnie kluczowa dla zapewnienia długowieczności i prawidłowego działania automatycznej skrzyni biegów” – podkreśla Rafał Kobza, Kierownik Działu Technicznego Liqui Moly Polska. „Chociaż dokładny interwał zależy od warunków eksploatacji pojazdu, w większości przypadków zalecamy wymianę oleju ATF co około 60 000 kilometrów. Jest to niezbędne, ponieważ olej z czasem traci swoje właściwości. Stosowanie olejów Liqui Moly, które mają specjalnie zoptymalizowany skład pod kątem wymagań konkretnych przekładni, zapewnia nie tylko właściwe smarowanie, ale także precyzyjne i niezawodne funkcjonowanie kluczowych elementów.”
Wszystkie oleje ATF marki Liqui Moly są produkowane w Niemczech, co pozwala firmie na pełną kontrolę nad procesem produkcji – od doboru surowców po rygorystyczne testy jakościowe. To gwarancja dla warsztatów, że oferują swoim klientom produkty spełniające najwyższe standardy i zalecenia producentów.
Liqui Moly promuje również dynamiczną wymianę oleju jako nowoczesny standard serwisowy. Metoda ta, wykorzystująca specjalistyczne urządzenia, dedykowaną chemię czyszczącą i oleje Liqui Moly, pozwala na usunięcie całego zużytego oleju i zanieczyszczeń z układu. Jest to metoda znacznie skuteczniejsza niż tradycyjna wymiana grawitacyjna i pozwala warsztatom oferować usługę o wyższej wartości, budując zaufanie klientów i generując dodatkowe przychody.
Oferta Liqui Moly to nie tylko wysokiej jakości produkty. Firma pozycjonuje się jako partner biznesowy dla warsztatów, zapewniając szerokie wsparcie:
Inwestując w produkty i rozwiązania Liqui Moly, warsztaty zyskują nie tylko dostęp do specjalistycznych olejów ATF, ale także kompleksowe wsparcie techniczne, szkoleniowe i marketingowe. Pozwala to na zwiększenie efektywności operacyjnej, podniesienie jakości świadczonych usług oraz budowanie silnej pozycji na konkurencyjnym lokalnym rynku napraw i serwisowania pojazdów.
Dowiedz się więcej o olejach ATF Liqui Moly: https://liqui-moly-oleje-atf.gr-site.com/
Artykuł sponsorowany Liqui Moly