Lider nie zwalnia tempa | MOTOFAKTOR

Lider nie zwalnia tempa

Z Wojciechem Łyżwą, dyrektorem przedstawicielstwa firmy NGK w Polsce, rozmawiał Leszek Kadelski.

Jak mógłby Pan scharakteryzować rynek świec zapłonowych w Polsce i pozycję firmy NGK na tym rynku?

Tak jak cały polski aftermarket, to nie jest łatwy rynek. Mimo, że jesteśmy niekwestionowanym liderem, musimy walczyć o swoją pozycję tak jak każdy inny producent. Każdego dnia pracujemy nad dalszym zwiększeniem naszego udziału w rynku. Jest o co rywalizować – polski rynek wciąż się rozwija i jest na nim dużo możliwości, dużo rezerw do wykorzystania.

Co pańskim zdaniem jest głównym atutem, który pozwolił NGK osiągnąć taką pozycję?

Najważniejsza jest jakość naszych produktów. Zawsze podkreślam, że jakość stanowi o postrzeganiu produktu na rynku, czemu oczywiście muszą towarzyszyć marketingowe działania wspierające. Stąd nasze zaangażowanie w sporty motorowe – nasze produkty dostarczamy teamom sportowym, począwszy od F1 poprzez rajdy WRC aż po sport motocyklowy. Zdobyte tam doświadczenia wykorzystujemy w produkcji i znajdują one szerokie odbicie w udziałach na wyposażeniu oryginalnym. Nasze produkty są najszerzej używane przez producentów samochodów na pierwsze wyposażenie.

Jak wygląda dystrybucja produktów NGK w Polsce?

Nasze produkty sprzedają najwięksi dystrybutorzy na polskim rynku. Staramy się wykorzystywać ich doświadczenie i korzystać z ich wsparcia.

W ubiegłym roku wprowadziliście do swojej oferty także cewki zapłonowe.

Staramy rozszerzać się porftolio naszych produktów dostępnych na aftermarkecie i będziemy to robić też w przyszłości. Cewki zapłonowe to pierwszy nowy produkt wprowadzony przez nas od dłuższego czasu do naszej oferty, ale jest to również element układu zapłonu, a my jesteśmy specjalistami w tej dziedzinie.

Jak ocenia pan reakcję rynku na to rozszerzenie oferty?

Od ubiegłego roku prowadzimy intensywnie działania marketingowe mające na celu mocną promocję tego produktu. Jesteśmy mile zaskoczeni rozwojem sprzedaży naszych cewek zapłonowych i myślę, że ten pozytywny trend rozwojowy się utrzyma. Kluczem do sukcesu jest to, że zaoferowaliśmy najszerszy asortyment najwyższej jakości. Jest to ponad 350 referencji, które pokrywają 92 proc. rynku.

Jaki będzie rok 2013 dla NGK?

Początek roku był trudny. Z kolei teraz są wszyscy są pełni optymizmu i ten trend chyba zostanie zachowany. Nasze plany i oczekiwania są nastawione na rozwój. Z tegorocznych wyników, włącznie z pierwszym kwartałem, jesteśmy bardzo zadowoleni, bo mamy wynik zgodny z naszym planem. Ale jak będzie wyglądała druga połowa bieżącego roku, tego nikt nie jest w stanie powiedzieć.

 

Zdjęcie: Anna Dworakowska

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).