LG Energy Solution tworzy spółkę joint venture zajmującą się recyklingiem baterii z Derichebourg. Firmy zbudują zakład wstępnego przetwarzania w północnej Francji w celu wydobycia „czarnej masy” czynnej z baterii samochodów EV. Budowa zakładu rozpocznie się w 2026 r., działalność rozpocznie się w 2027 r.
LG Energy Solution tworzy spółkę joint venture zajmującą się recyklingiem baterii z Derichebourg. Firmy zbudują zakład wstępnego przetwarzania w północnej Francji w celu wydobycia „czarnej masy” czynnej z baterii samochodów EV. Budowa zakładu rozpocznie się w 2026 r., działalność rozpocznie się w 2027 r.
LG Energy Solution ogłosiło plany utworzenia spółki joint venture z Derichebourg, francuskim liderem w zakresie recyklingu odpadów metalowych, w celu zbudowania najnowocześniejszego zakładu recyklingu baterii.
Budowa rozpocznie się w 2026 r. w Bruyères-sur-Oise, w regionie Val-d’Oise w północnej Francji, a rozpoczęcie działalności zaplanowano na 2027 r. Nowy zakład będzie specjalizował się w przetwarzaniu wstępnym, takim jak rozładowywanie, demontaż i rozdrabnianie złomu akumulatorowego — odpadów powstających podczas produkcji akumulatorów — a także w zbieraniu zużytych akumulatorów pojazdów elektrycznych.
Ten najnowocześniejszy zakład, będący pierwszym wspólnym przedsięwzięciem LG Energy Solution w zakresie recyklingu akumulatorów w Europie, będzie miał zdolność przetwórczą ponad 20 000 ton rocznie przy pełnej wydajności. Czarna masa wydobyta w zakładzie wstępnego przetwarzania zostanie poddana dalszemu przetwarzaniu końcowemu w celu odzyskania kluczowych surowców akumulatorowych, takich jak lit, nikiel i kobalt, które zostaną następnie wykorzystane w produkcji akumulatorów LG Energy Solution.
Zgodnie z umową LG Energy Solution będzie dostarczać złom akumulatorowy ze swojego zakładu w Polsce, natomiast Derichebourg będzie dostarczać zużyte akumulatory do pojazdów elektrycznych zebrane we Francji i sąsiednich krajach. Dzięki temu wspólnemu przedsięwzięciu LG Energy Solution przyspiesza rozwój zamkniętego obiegu zasobów [1] w Europie. Jest to zgodne z celami firmy, aby zwiększyć stabilność pozyskiwania surowców i wzmocnić konkurencyjność łańcucha wartości, jednocześnie wzmacniając zrównoważony ekosystem recyklingu akumulatorów w Europie.
Biorąc pod uwagę rozporządzenie UE w sprawie akumulatorów, które nakłada minimalny poziom zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w akumulatorach sprzedawanych w Europie od 2031 r., partnerstwo to skutecznie zajmie się również nadchodzącymi wymogami regulacyjnymi. Ponadto współpraca ma na celu wsparcie producentów samochodów, którzy chcą ustanowić zamknięty obieg recyklingu akumulatorów, co jeszcze bardziej promuje gospodarkę o obiegu zamkniętym.
„Ta współpraca umożliwia nam zabezpieczenie stabilnego i konkurencyjnego cenowo zaopatrzenia w materiały pochodzące z recyklingu baterii pochodzące z zaawansowanego przetwarzania zużytych baterii i złomu akumulatorowego” — powiedział Chang Beom Kang, CSO w LG Energy Solution. „Ta inicjatywa znacznie zwiększy również wartość, jaką dostarczamy klientom w sektorze recyklingu”.
„To partnerstwo w pełni wspiera nasze ambicje w zakresie opracowywania rozwiązań przemysłowych o wysokiej wartości dodanej dla środowiska, przy jednoczesnym wzmacnianiu lokalnych korzeni naszych działań” — powiedział Abderrahmane El Aoufir, CEO w Derichebourg.
[1] System zamknięty: umożliwia recykling zużytych baterii i ponowne wykorzystanie odzyskanych materiałów w produkcji nowych baterii.
Źródło: LG Energy Solution
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: