Lewis Hamilton z własnym zespołem w Extreme E | MOTOFAKTOR

Lewis Hamilton z własnym zespołem w Extreme E

Lewis Hamilton, Mistrz Świata Formuły 1, powołał swój własny zespół w Formule Extreme E: X44. Dostawcą opon dla tego i pozostałych zespołów będzie Continental.

Na mniej niż pół roku przed pierwszym startem serii wyścigów off-roadowych Extreme E, organizatorzy ujawniają informacje o kolejnych zespołach, które przeniosą profesjonalny sport motorowy w najdalsze zakątki planety – tym razem w elektrycznych SUV-ach.

 

Mistrz Świata Formuły 1 Lewis Hamilton ogłosił, że jego nowo założony zespół X44 dołączy do wyścigów. W projekcie Extreme E spodobało mi się nastawienie na środowisko – mówi Hamilton, wyjaśniając swoje zaangażowanie. Cechą charakterystyczną Extreme E jest wybór miejsc, w których odbędą się wyścigi, w bezpośrednim sąsiedztwie obszarów zagrożonych ekologicznie. Projekt ma na celu zwrócenie uwagi przez fanów sportów motorowych na całym świecie, a także polityków, lokalne społeczności i władze w miejscach, gdzie odbędą się wyścigi, na zmiany klimatyczne – i zachęca do podwojenia wysiłków na rzecz ograniczenia globalnego ocieplenia.

Każdy z nas ma moc, by coś zmienić. Fakt, że mogę połączyć swoje zamiłowanie do motoryzacji z miłością do naszej planety, aby wywrzeć pozytywny wpływ na klimat, naprawdę wiele dla mnie znaczy. Czuję się niesamowicie dumny, mogąc zaprezentować mój zespół i potwierdzić jego uczestnictwo w formule Extreme E.

- Lewis Hamilton
Tym samochodem zespół Lewisa Hamiltona X44 weźmie udział w wyścigach Extreme E.

Dzięki dołączeniu teamu X44, formuła Extreme E liczy już osiem zespołów.

W miarę jak ostatnie przygotowania nabierają kształtu, napięcie rośnie. Jako partner założycielski i wyłączny dostawca opon, jesteśmy podekscytowani pozyskaniem Lewisa Hamiltona do udziału w tej nowej, wyjątkowej serii wyścigów. Jego nazwisko z pewnością odegra ogromną rolę w zwróceniu uwagi świata na serię Extreme E już w pierwszym sezonie.

odpowiedzialna za projekt Extreme E w Continental - Sandra Roslan

 

Nazwa nowego zespołu Hamiltona pochodzi od jego numeru startowego 44 w Formule 1. Sześciokrotny Mistrz Świata F1 zadebiutował podczas Grand Prix Australii w 2007 roku, zostając najmłodszym Mistrzem Świata w historii Formuły 1 z McLarenem w 2008 roku. Hamilton kontynuował swój sukces, zdobywając 5 kolejnych tytułów mistrzowskich F1 z Mercedesem w latach 2014-2019.

 

Zespół X44 Lewisa Hamiltona dołącza do siedmiu innych teamów, które już zapowiedziały udział w Extreme E, w tym słynnych amerykańskich zespołów IndyCar Andretti Autosport i Chip Ganassi Racing, hiszpańskiego projektu QEV Technologies, dwukrotnych mistrzów Formuły E Techeetah oraz brytyjskiego Veloce Racing, którego współzałożycielem jest dwukrotny mistrz Formuły E, Jean-Eric Vergne.

 

Wśród pretendentów do zwycięstwa znajdą się również dwa zespoły z Niemiec – ABT Sportsline i HWA RACELAB. ABT Sportsline jest jednym z najbardziej utytułowanych niemieckich zespołów sportów motorowych i w ostatnich latach wygrał trzy najważniejsze niemieckie serie: German Supertouring Championship, DTM i ADAC GT Masters. Z jedenastoma mistrzostwami kierowców i ponad 180 zwycięstwami w wyścigach jako zespół Mercedes-AMG, HWA jest jednym z czołowych zespołów DTM w historii. Oba teamy mają również doświadczenie w wyścigach w Formule E.

 

Nazwiska większości kierowców zespołów, które już zapowiedziały swój udział w Extreme E, nadal pozostają dobrze strzeżoną tajemnicą.

Od 2021 r. Continental będzie głównym sponsorem wyścigów formuły Extreme E i wyposaży wszystkie auta biorące w nich udział w specjalne opony terenowe.

Formuła Extreme E została powołana przez ten sam wizjonerski zespół, który założył Formułę E. Od 2021 r. Continental będzie głównym sponsorem wyścigów Extreme E i wyposaży wszystkie pojazdy, biorące udział w tych wyścigach, w specjalne opony przeznaczone do zróżnicowanych i niezwykle wymagających warunków terenowych. Ponadto, cyfrowa platforma do monitoringu opon od ContinentalContiConnect – ma zapewnić bezprzewodową łączność z ogumieniem, a czujniki wewnątrz opon umożliwiać stałe monitorowanie ciśnienia i temperatury.

 

Źródło: Continental

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).