Lepszy zasięg BEV zimą - porady Goodyear | MOTOFAKTOR

Lepszy zasięg BEV zimą - porady Goodyear

person Adrian Januszkiewicz 2/12/2021

Goodyear podaje sposoby, które mogą pomóc zmaksymalizować zasięg pojazdów elektrycznych w zimowych warunkach.

Ujemne temperatury zmniejszają zasięg akumulatorów pojazdów elektrycznych, co teoretycznie skraca odległość, jaką można pokonać na jednym ładowaniu. I chociaż obawy o krótki zasięg szybko odchodzą w przeszłość, istnieją proste czynności, które mogą zmaksymalizować dystans aut elektrycznych zimą.

Naładuj

Gdy jest zimno, ładowanie akumulatorów pojazdów elektrycznych trwa dłużej. Dlatego nie należy doprowadzać akumulatora do całkowitego rozładowania. Przy ostrzejszych temperaturach, początkowy proces nagrzewania samochodu wykorzysta część dostępnego ładunku, aby pojazd mógł ruszyć. Zimą ładuj akumulator na noc, a jeśli to możliwe, zaparkuj samochód elektryczny w garażu, aby nie był narażony na działanie niskich temperatur.

Przygotuj

Możesz oszczędzić energię, zanim jeszcze wyjdziesz z domu i rozpoczniesz podróż. Jeśli twój samochód jest podłączony do prądu i ładuje się, uruchom rozmrażanie i nagrzewanie, gdy jest szczególnie zimno. Zwykle można to zrobić jeszcze z poziomu domu za pomocą dedykowanej aplikacji. Dzięki temu samochód nie będzie zużywał cennej energii z akumulatora, tym samym zostanie jej więcej do wykorzystania w podróży.

Jedź płynnie

Dla niektórych kierowców jednym z najbardziej atrakcyjnych aspektów płynących z jazdy samochodem elektrycznym jest błyskawiczne przyspieszenie. Trzeba jednak pamiętać, że w zimowych warunkach, gdy nawierzchnia drogi jest śliska, łatwiej o utratę przyczepności. Dlatego warto zadbać o dobrej jakości zimowe opony, jak na przykład Goodyear UltraGrip Performance+ z technologią Winter Grip.

 

W ich konstrukcji wykorzystano mieszankę nowych składników, które zapewniać mają lepszą elastyczność gumy w niskich temperaturach i zarazem większą przyczepność na śniegu. Inną zaletą opony Goodyear UltraGrip Performance+ jest technologia Traction Protect bazująca na nowej żywicy, która poprawia jej zdolność do odkształcania, co przekłada się na zwiększenie siły hamowania.

Opony Goodyear UltraGrip Performance+ pasują do wielu pojazdów elektrycznych i stanowią standardowe wyposażenie chociażby Volkswagena ID.3. Inni czołowi producenci aut elektrycznych, jak np. Audi, Porsche i Tesla, również wybrali opony Goodyear. Dzięki współpracy ze wszystkimi głównymi markami w branży pojazdów elektrycznych i hybrydowych, połowa produkcji opon Goodyear na oryginalne wyposażenie w Europie przeznaczona jest właśnie do tego segmentu aut.

Utrzymuj ciśnienie

Trzeba jednak pamiętać, że nawet najnowocześniejsze technologie mogą okazać się niewystarczające, jest nie będziemy utrzymywać właściwego poziomu ciśnienia w oponach w miarę spadku temperatur. Niższe temperatury sprawiają, że obniża się poziom ciśnienia w oponach. Gdy jego wartość jest poniżej zalecanej normy wydłuża się droga hamowania oraz pogarsza przyczepność i kierowalność auta na zakrętach. Dodatkowo zwiększają się opory toczenia, co ma bezpośrednie przełożenie na mniejszy zasięg pojazdu elektrycznego. Zauważalny jest też większy hałas generowany przez opony, a więc podróż staje się mniej komfortowa.

 

Laurent Colantonio, regionalny dyrektor Goodyear ds. technicznych w pionie opon osobowych w regionie EMEA, mówi: Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym, czy doświadczonym kierowcą samochodu elektrycznego, wielokrotnie nagradzana rodzina opon Goodyear UltraGrip jest przeznaczona dla wszystkich typów pojazdów elektrycznych. Oprócz zwiększonej trakcji, lepszej skuteczności hamowania i znakomitego przebiegu, osiągają one niskie opory toczenia, co oznacza niższe zużycie energii, a więc większy zasięg auta elektrycznego w trudnych warunkach zimowych.

 

Źródło: Goodyear

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).