Lemförder rozszerza portfolio elementów zawieszenia i układu kierowniczego

person Adrian Januszkiewicz 25/10/2018

Oferta produktów Lemförder została poszerzona o kolejne 60 referencji wahaczy poprzecznych do wielu modeli samochodów osobowych z segmentu premium.

Niezależne zawieszenie tylnej osi typu multilink składa się z wielu pojedynczych elementów decydujących o jego skuteczności. Każda z części zawieszenia, takich jak wahacze poprzeczne, wahacze podtrzymujące oraz łączniki stabilizatora, pełnią precyzyjną funkcję w obrębie całego układu. Sprawia to, że naprawa zawieszenia i precyzyjne ustawienie geometrii kół stają się coraz bardziej wymagające dla pracowników warsztatów. W celu przeprowadzenia prawidłowej diagnostyki i idącej za nią naprawy, niezbędne jest zrozumienie zasady działania nowoczesnego układu zawieszenia kół oraz wzajemnego oddziaływania na siebie jego poszczególnych elementów.

Regularna kontrola zawieszenia

Po pierwsze, konieczna jest regularna ocena wzrokowa jego elementów. Przy każdej wymianie sprężyn i amortyzatorów, należy wymienić również górne mocowanie łożyskowania kolumny, łożyskowanie amortyzatora, a także odboje lub sprężyny pomocnicze, które znajdują się w dostępnych zestawach montażowych. Części zawieszenia to elementy eksploatacyjne, które ulegają ciągłemu zużyciu, niezależnie od stopnia złożoności konstrukcji podwozia. Po przeprowadzeniu kontroli wzrokowej zalecane jest przeprowadzenie testu drogowego z zachowaniem szczególnej ostrożności.

 

Niestabilne prowadzenie pojazdu czy też niepokojące dźwięki dochodzące
z podwozia wskazują na uszkodzone elementy zawieszenia, takie jak poprzeczne wahacze lub łączniki stabilizatora. Przykładowo, wraz ze wzrostem masy pojazdu przeguby kulowe ulegają szybszemu zużyciu. Natomiast siły oddziałujące na przeguby i drążki poprzeczne samochodu podczas wjeżdżania samochodu w dziurę lub na wysoki krawężnik mogą w rezultacie uszkodzić wspomniane elementy. Ma to negatywny wpływ na geometrię osi oraz może powodować ściąganie pojazdu na jedną ze stron.
Ponadto, wadliwie działające komponenty powodują zwiększone zużycie innych elementów zawieszenia, a także opon w pojeździe. Prowadzi to do ogólnego pogorszenia właściwości jezdnych i poziomu bezpieczeństwa podróżujących samochodem osób.

Kontrola osłon gumowych i pierścieni zaciskowych

Mechanicy powinni również pamiętać o regularnym sprawdzaniu, czy gumowe osłony na przegubach kulowych zawieszenia nie uległy zużyciu, uszkodzeniu lub czy nie utraciły szczelności. Jeżeli drobiny zanieczyszczeń z drogi dostaną się do złącza, zniszczą one wewnętrzny pierścień z tworzywa sztucznego.

 

W rezultacie doprowadzi to do uszkodzenia zarówno sworznia kulowego, jak  i panewki przegubu, czego efektem będzie powstanie luzu na łączeniu tych elementów. Podobna sytuacja występuje również w przypadku, gdy wżery wynikające z korozji uszkodzą opaskę zaciskową osłony gumowej sworznia, która w rezultacie straci szczelność. Jeśli chodzi o układ kierowniczy, szczególną uwagę należy zwrócić na drążki kierownicze. Podobnie jak  w przypadku gumowych osłon, należy również kontrolować poziom zużycia
i ewentualne uszkodzenia osłon przekładni kierowniczej.

 

Podczas demontażu elementów zawieszenia niezbędne są specjalistyczne narzędzia, takie jak ściągacze przegubów kulowych. W przypadku niektórych pojazdów, narzędzia do regulacji są również wykorzystywane przy montażu, ze względu na występowanie konstrukcji nie wymagającej skręcania. Wiele zróżnicowanych typów zawieszeń, opierających się na kolumnach McPhersona oraz tylne zawieszenia typu multilink (konstrukcji VAG), wymaga użycia specjalnych kluczy imbusowych, ściągaczy sworzni lub zestawów pras.

Uszkodzenia elementów zawieszenia i układu kierowniczego przekładają się bezpośrednio na pogorszenie właściwości jezdnych pojazdu, a tym samym na bezpieczeństwo podróżujących nim pasażerów. Obowiązkiem profesjonalnych warsztatów jest edukowanie klientów w tym zakresie. ZF Aftermarket dostarcza na rynek szeroką gamę elementów zawieszenia i układu kierowniczego marki Lemförder oraz zapewnia kompleksowe szkolenia praktyczne, a także informacje techniczne dotyczące produkowanych podzespołów o najwyższej jakości OE. Dzięki temu pracownicy warsztatów mogą uzyskać szczegółową wiedzę techniczną w zakresie budowy  i występowania w danym modelu pojazdu układów. Zapewnia im to łatwy i skuteczny sposób ustalenia najbardziej skutecznej metody diagnostyki i profesjonalnej naprawy. Informacje na ten temat można również znaleźć na oficjalnych stronach internetowych ZF Aftermarket.

Nowa kampania marki Lemförder

Od ponad 70 lat Lemförder wyznacza standardy w zakresie układu kierowniczego i zawieszenia. Marka wywodzi się z miejscowości Lemförder, położonej w okolicach Bremy w Niemczech, gdzie nadal prowadzone są badania nad rozwojem i produkcją części. Nowa kampania reklamowa marki skierowana do użytkowników samochodów osobowych i pojazdów użytkowych skupia się nie tylko na pionierskim duchu założycieli, ale także na innowacyjnej sile i dążeniu do doskonałości zespołu Lemförder. Stanowią one wyznacznik jakości oryginalnych części (OE) i związanej z nią precyzji wykonania części marki Lemförder. Więcej informacji na stronie kampanii marki: www.lemfoerderprecision.pl.

 

Źródło: ZF Aftermarket

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl