Ich producenci stale ulepszają swoje produkty, aby zapewnić jak najlepsze środowisko pracy dla warsztatowców. Jest wśród nich m.in. Philips.

 

Z każdym kolejnym rokiem technologia idzie do przodu, aby czym mocniej ułatwiać ludziom życie. Postęp jest coraz szybszy i nie każda firma jest w stanie nadążyć za zachodzącymi zmianami. Nie brakuje też jednak takich, które nadążają czy nawet „wyprzedzają swoją epokę”. Wśród nich jest Philips, który w ciągu ostatnich 2 lat wzbogacił swoją ofertę oświetleniową dla rynku motoryzacyjnego o szereg lamp warsztatowych, które spełniają bardzo wysokie wymogi techniczne i znacząco ułatwiają jej użytkownikom pracę bez względu na to, jaki typ naprawy bądź obsługi wykonują.

Małe i bardzo poręczne

Lampy robocze najczęściej są pomocne, gdy trzeba rozświetlić małe i trudno dostępne przestrzenie, m.in. w komorze silnika. Jedną z opcji na takie wypadki, jaką oferuje w tym przypadku Philips jest lampa RCH6. Łatwo mieści się w dłoni i daje się ją wsunąć w przestrzenie, gdzie mieszczą się tylko palce, a także zaczepić gdzieś w komorze przy pomocy wbudowanego z tyłu magnesu. Na tym jednak nie koniec. Zdarza się, że do naprawy potrzebne są obie dłonie, a światło musi być na nie skierowane bez przeszkód, dlatego w zestawie do lampy dołączona jest opaska na głowę, która pozwala na obracanie lampą pod kątem 90 stopni. Dodatkowo przed jej zgubieniem zapobiega migająca czerwona dioda ułatwiająca dojrzenie lampy w ciemności.

 

W zależności od ustawionego trybu pracy siła strumienia świetlnego lampy może wynieść 70 lub 130 lumenów, a w pełni naładowany akumulator pozwala jej na prace w trybie Eco przez 4,5 godziny. Zniesie on bez problemu 1500 cykli ładowania, gdzie produkty konkurencji wytrzymują do 300. RCH6 spełnia normę odporności na uderzenia IK07 i normę IP54 w wodo- i pyłoodporności.

Drugą kompaktową lampą warsztatową oferowaną przez Philipsa jest Penlight PEN20, która może mieć powodzenie również wśród damskich użytkowników. Kształtem przypomina ona zwykły długopis i wyposażona jest również w klips, który pomaga w jej mocowaniu w kieszonce damskiej torebki. Posiada 4 diody LED o łącznej mocy 2W, a jej światło osiąga temperaturę barwową 6 000 K, która jest bardzo przyjazna dla ludzkiego oka. Również posiada tryb Eco, który pozwala na zmniejszenie mocy do 100 lumenów, a akumulator można ładować przez kabel USB lub gniazdko 230V. Możliwe są również warianty Penlight z 6-7 diodami LED zasilane bateriami AAA.

Wytrzymałe i ekonomiczne

Lampa robocza w środowisku warsztatowym jest wystawiana na duże próby wytrzymałościowe, zarówno pod kątem odporności na wstrząsy, uderzenia, ciecze, chemikalia i zużycie akumulatorów. Tu również Philips się solidnie przygotował oferując lampy RCH21S, RCH19 czy swój „EcoTeam”, tj. lampy EcoPro20, 40 i 50.

 

RCH21S spełnia wymogi odporności mechanicznej IK08 oraz IP65 odporności na ciecze i kurz. Posiada białe diody Luxeon rozsyłające snop światła o temperaturze barwowej 6 000 K pod kątem 90 stopni. Przy sile światła 300 lumenów jej akumulator wytrzyma 3,5 godziny pracy, a w trybie Eco przy 120 lumenach 6 godzin. Można ją ładować nawet 1500 razy, a stacja dokująca sprawia, że proces ładowania zajmuje najwyżej 2 godziny.

RCH19 to ultrapłaska lampa o głowicy obracanej na 180 stopni. Da się ją umieścić w ciasnych przestrzeniach, a także przymocować za pomocą magnesu lub haczyka. Jej 2 tryby pracy pozwalają na emisję światła 250 lumenów przez 4 godziny i 120 lumenów przez 7 godzin. Spełnia normę odporności mechanicznej IK07, a jej kąt rozsyłu światła wynosi 90 stopni.

W linii EcoPro znajdziemy 3 rozwiązania o różnych parametrach jak i odmiennych konstrukcjach obudowy i mocowania. EcoPro20 posiada 4 diody LED o łącznej mocy 2 W i sile światła 200 lumenów. Wyposażono ją w magnes do stabilnego zamocowania, który umożliwia jej regulację pod kątem 180 stopni, a składany uchwyt umożliwia jej zawieszenie i pełen obrót wokół własnej osi. Można ją ładować przez kabel USB, a jej maksymalny czas pracy wynosi 3,5 godziny. Obudowa lampy spełnia normę odporności mechanicznej IK07.

Lampa EcoPro40 swoim kształtem przypomina model Penlight. Ma ona wbudowane 6 diod o łącznej mocy 3 W, które można przełączyć w 2 tryby: normalny (300 lumenów – czas pracy: 3 godziny) i eco (100 lumenów – czas pracy: 8 godzin). Posiada też 2 typy mocowania: na magnes i obracany o 360 stopni haczyk. Da się ją naładować przez kabel USB lub gniazdko 230V. Tak jak w przypadku EcoPro20 jej obudowa również spełnia normę IK07.

EcoPro50 posiada tylko jedną diodę LED, ale o sile strumienia 1000 lumenów i mocy 10 W w trybie normalnym (3 godziny pracy) i 500 lumenów i 5 W mocy w trybie eco (6 godzin pracy). Jej obudowa (spełniająca normę IK08) zawiera magnes mocujący oraz rączkę o zmiennym kącie ustawienia. Do pełnego naładowania jej akumulatora potrzeba 5 godzin, jednak można do niej podłączyć również power bank.

Hybryda oświetli całą komorę

Do właściwego oświetlenia całej komory silnika najlepiej jest stosować długie lampy mocowane do maski pojazdu. Philips ze swojej strony oferuje w tej kategorii hybrydową lampę CBH51, która zastąpiła model CBL50. Posiada ona aż 32 diody LED generujące strumień światła pod kątem 120 stopni o sile nawet 1200 lumenów w trybie boost i temperaturze barwowej 6 000 K, który można zmniejszyć do 500 lumenów w trybie eco. Może ona pracować zarówno na akumulatorze (5,5 godziny) jak i na kablu, a jej zintegrowany uchwyt teleskopowy pozwala na regulację długości od 1,1 do 1,8 m. Jej wewnętrzna strona zaczepów jest pokryta pianką, by zabezpieczyć samochód przed porysowaniem, a dodatkowo można ją obracać wokół osi o 360° i łatwo zmienić kierunek światła. Aluminiowa obudowa lampy spełnia normy IK07 oraz IP54.

Po rysach rozpoznacie

Lampy robocze są użyteczne ni tylko wtedy, gdy praca dotyczy podwozia pojazdu lub jego silnika. W lakiernictwie również mogą one znaleźć zastosowanie, o czym Philips też pomyślał wprowadzając do oferty lampy MLDS i PJH20. Dzięki tego typu lampom warsztaty lakiernicze i auto detailingu mogą podczas pracy przy sztucznym świetle idealnie dobrać kolor w czasie naprawy nadwozia auta i lakierowania jego elementów oraz dostrzec najdrobniejsze rysy.

 

Lampa PJH20 to lampa panelowa, którą można ustawić na podłodze lub na statywie. W trybie boost generuje ona strumień światła o wartości aż 2300 lumenów zapewniając szeroki kąt dystrybucji światła, a w trybie eco spada on do wartości 1200 lumenów. Można ją zasilać bez przerwy za pomocą przewodu lub za pomocą akumulatora, który starczy na 4 godziny użytkowania. Jej obudowa spełnia normy IK09 oraz IP67.

Lampa MDLS to 3 niezależne, zasilane akumulatorowo moduły z obracanymi i wychylnymi głowicami pokrytymi powłoką uniemożliwiającą powstanie odblasków na oświetlonej powierzchni i generującymi światło o współczynniku CRI równym 92 na 100, gdzie 100 oznacza idealnie odwzorowane światło słoneczne. Podobnie jak inne lampy holenderskiej marki posiada ona 2 tryby pracy: boost (500 lumenów) i eco (250 lumenów).

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl