Kompresory Bilstein w aftermarkecie | MOTOFAKTOR

Bilstein wprowadził do oferty 13 referencji kompresorów do zawieszenia pneumatycznego, przeznaczonych na aftermarket.

W latach 90. XX wieku Bilstein we współpracy z inżynierami Mercedesa opracował system zawieszenia pneumatycznego. Pierwszym seryjnie wyposażonym w niego modelem była Klasa S (W220). Dziś rozwiązanie to stosowane jest przez wielu producentów samochodów, jak Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz, Porsche czy Volkswagen.

Początkowo zawieszenie pneumatyczne, jak każda nowinka techniczna, montowane było w samochodach z segmentu premium. Obecnie dostępne jest w wielu popularnych, także na polskich drogach, modelach. Dużym zainteresowaniem cieszą się również wyposażone w to rozwiązanie auta używane, co łatwo prześledzić na portalach ogłoszeniowych czy zakresie usług świadczonych przez niezależne warsztaty. Andrzej Wojciech Buczek doradca techniczny w IHR Warszawa, przedstawicielstwie producenta amortyzatorów Bilstein w Polsce

 

Zawieszenie pneumatyczne wymaga fabrycznego przystosowania pod nie samochodu. Dlatego nie można za ich pomocą dokonać modyfikacji. Stąd też w ofercie Bilstein referencje airmatików przypisane są do serii Replacement.

 

Od początku tworzą ją dwa rozwiązania. Pod Bilstein B3 kryją się poduszki powietrzne, a pod Bilstein B4 pełny zestaw na jedno koło. Niezależnie od wybranego elementu, wymiany dokonuje się na podobnej zasadzie jak z klasycznym amortyzatorem. Zawsze parami na tej samej osi.

 

Niezbędnym do działania układu pneumatycznego jest sprężarka. Bilstein, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, wprowadził ją do swojej oferty na aftermarket w 2016 roku. Tak jak każdy element uzupełniający przypisany został do serii B1.

Obecnie katalog Bilstein B1 obejmuje 13 referencji kompresorów do najpopularniejszych na rynku modeli. Są to między innymi BMW serii 5 (E61) oraz X5 (E70), Mercedes-Benz Klasy S (W221) i Land Rover Discovery III/IV (L319) oraz Range Rover III (L322).

Bilstein dostarcza na pierwszy montaż kompletny układ zawieszenia pneumatycznego. Poprzez ofertę kompresorów uzupełniamy więc nasze kompetencje także w aftermarkecie. Podobnie jak z parą klocek i tarcza hamulcowa, także tutaj jest optymalnie, aby współpracujące ze sobą elementy pochodziły od jednego dostawcy. Zakres tych referencji nie pokrywa jeszcze pełnego katalogu elementów airmatików, ale sukcesywnie je uzupełniamy. Andrzej Wojciech Buczek

 

Źródło: Bilstein

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).