“Informujemy, że w dniu dzisiejszym w wyniku zakłócenia funkcjonowania systemów teleinformatycznych Grupy Kapitałowej Inter Cars S.A. nastąpiła przerwa w działaniu systemów sprzedażowych Spółki i jej podmiotów zależnych. Aktualnie trwają prace zmierzające do ustalenia zakresu problemu oraz przywrócenia funkcjonalności systemów. Przerwa w działaniu systemów teleinformatycznych Grupy Kapitałowej Inter Cars S.A. została najprawdopodobniej spowodowana międzynarodowym atakiem hakerskim, o którym informowały dzisiaj rządy niektórych państw oraz światowe środki masowego przekazu. Spółka poinformowała o sprawie polskie organy ścigania” – taki komunikat ukazał się 27 czerwca po południu na profilu spółki Inter Cars S.A. na Facebooku.
Komentarze wspierające spółkę zamieszczała zarówno konkurencja Inter Cars, jak i dostawcy. ,”Nie ma przyzwolenia na tego typu działania! Życzymy Waszym systemom szybkiego powrotu do pełnej sprawności” – to komentarz ProfiAuto. “Każda firma jest narażona na atak cyberprzestępców. Dlatego trzymamy kciuki za dział IT Inter Cars i życzymy jak najszybszego wznowienia sprzedaży” – komentował Philips Automotive Lighting Polska, a Breck – “Trzymamy za Was kciuki”.
Atak hakerski wywołał spore zamieszanie – uniemożliwił terminową realizację zamówień, część filii nie mogła działać normalnie, problemy mają także filie Inter Cars w Czechach. Żadna z filii nie chciała udzielić oficjalnie informacji dotyczących funkcjonowania serwisu internetowego spółki, jednak Motofaktor.pl udało się skontaktować z dyrektorem ds. korporacyjnych Inter Cars S.A., Jackiem Piotrowiakiem.
Potwierdzam, że nasze systemy teleinformatyczne stały się obiektem międzynarodowego ataku hakerskiego, który - jak donoszą środki masowego przekazu - dotknął także wielu innych spółek w Polsce i w innych krajach. Czynimy starania, by jak najprędzej systemy były sprawne w 100 proc. Gdy tylko przywrócona zostanie pełna funkcjonalność systemów, będziemy dążyć do jak najszybszej realizacji zamówień naszych klientów, co jest dla nas najważniejsze. W tej chwili jest sprawny IC Katalog Online i z niego można zamawiać potrzebne części.
Jacek Piotrowiak
dyrektor ds. korporacyjnych Inter Cars S.A.
Klienci Inter Cars, głównie warsztaty samochodowe, realizują więc zamówienia za pośrednictwem Katalogu Online.
Ja od zawsze zamawiam przez Katalog Online IC i tym razem również jak przez niego zamówiłem to części przyszły, choć nie wszystkie. Widać, że mają problemy z drukowaniem faktur, ale one mogą przyjść w późniejszym terminie. Sądzę, że za 1-2 dni wszystko powinno wrócić do normy.
Tomasz Stolarski
sklep Auto Gigant - Auto części Kraków
Nasza dzisiejsza dostawa od Inter Cars przyjechała normalnie, tylko musieliśmy złożyć zamówienie przez Katalog Online, bo gdy próbowaliśmy telefonicznie to konsultanci mówili, że system nie działa.
przedstawiciel serwisu Krzem Garage w Szembruku niedaleko Grudziądza
Trudno więc przewidzieć jak szybko sytuacja Inter Cars wróci do normy, jednak pewne jest, że sprzedaż nie została wstrzymana i klienci spółki mogą dalej dokonywać zakupów korzystając z Katalogu Online IC.