Klasyczny Defender zaprojektowany na nowo z Goodyear | MOTOFAKTOR

Klasyczny Defender zaprojektowany na nowo z Goodyear

Goodyear wraz z Land Rover Classic stworzył 25 limitowanych egzemplarzy klasycznego Defendera.

Kiedy Land Rover ogłosił, że po 67 latach produkcja oryginalnego modelu zostanie zakończona, dla wielu kierowców off-roadowych nastał koniec pewnej epoki. Jednakże bardzo ekskluzywny program limitowanej produkcji, realizowany przez oddział Land Rovera Classic, stworzy dwudziestu pięciu entuzjastom szansę na posiadanie wyjątkowej wersji oryginalnego Defendera ze znaczkiem Works V8 Trophy.

 

Goodyear został wybrany jako dostawca legendarnych opon terenowych Wrangler MT/R dla tej limitowanej, ręcznie wytwarzanej serii, która została zainspirowana niesamowitymi przygodami terenowymi Camel Trophy z lat 80. Podczas tego wydarzenia zmodyfikowane Land Rovery radziły sobie z jednym z najtrudniejszych terenów na świecie.

 

Najnowszy model, wart 195 000 funtów (225 000 euro), jest oparty na Defenderach, które występowały w zawodach przez większą część tamtej dekady.

 

Land Rover Classic wybrał opony Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16, aby wykorzystać moc i moment obrotowy potężnego 5,0-litrowego silnika benzynowego V8. Połączenie mocy 399 KM i 380 Nm momentu obrotowego sprawia, że osiągi Works V8 Trophy są znacznie wyższe od tych oferowanych przez oryginalny model z epoki, co wymaga opon, które zapewnią przyczepność i stabilność zarówno na drodze, jak i poza nią.

 

Wrangler MT/R od dawna jest pierwszym wyborem Land Rovera, jeśli chodzi o jazdę terenową i udział w zawodach. Po zakończeniu Camel Trophy, Land Rover stworzył G4 Challenge w 2002 roku. Obejmował on ekstremalne akcje terenowe na czterech kontynentach z udziałem każdego z czterech kultowych modeli Land Rovera: Freelandera, Discovery, Range Rovera i oczywiście Defendera. Były to cztery bardzo różne pojazdy, ale wszystkie wykorzystywały opony Wrangler MT/R, wybrane przez Land Rovera po szeroko zakrojonych testach.

Goodyear był częścią historii Defendera przez większą część jego życia. Od oryginalnej opony G90, która była ulubionym modelem wielu pokoleń rolników, po najnowszą oponę Wrangler Duratrac w całkowicie nowym Defenderze, jesteśmy dumni, że możemy utrzymywać Land Rovery w ruchu w najtrudniejszych warunkach.

dyrektor zarządzający ds. oryginalnego wyposażenia Goodyear w regionie EMEA - Hans Vrijsen

 

Opona Goodyear Wrangler MT/R została wybrana do Defendera Works V8 Trophy jako ekstremalna opona terenowa o specjalnej konstrukcji klocków, zapewniająca dodatkową trakcję i przyczepność. Zastosowano w niej opatentowaną przez Goodyear technologię ochrony ściany bocznej przed przebiciem, która ma zapewniać zwiększoną trwałość podczas jazdy po skałach, błocie i piasku.

 

Wszystkie 25 limitowanych modeli Defender Works V8 Trophy sprzedano w ciągu trzech dni od wejścia do sprzedaży, ale inni właściciele Land Roverów mogą dorównać im w jeździe terenowej, ponieważ Goodyear oferuje szeroką gamę opon Wrangler MT/R pasujących zarówno do klasycznych, jak i nowoczesnych modeli.

 

Źródło: Goodyear

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).