Kierowcy chcą wpływać na wybór oleju do ich aut – badanie Castrol | MOTOFAKTOR

Kierowcy chcą wpływać na wybór oleju do ich aut - badanie Castrol

One Poll na zlecenie firmy Castrol przeprowadził sondaż wśród 1000 polskich kierowców, który wykazał, że chcą oni większego wpływu na to, jakie produkty są używane w ich autach.

 

  • Według sondażu One Poll przeprowadzonego wśród 1000 polskich kierowców, 87% z nich deklaruje, że chcieliby mieć wybór środków smarnych, a 81% chciałoby poznać opcje premium
  • Preferowanym przez kierowców źródłem rekomendacji środków smarnych są warsztaty samochodowe (33%), a następnie producenci samochodów (23%)
  • Niewiele warsztatów w maksymalny sposób korzysta z możliwości rekomendacji, gdyż tylko 41% kierowców twierdzi, że ich warsztat zawsze konsultuje z nimi kwestię wyboru środka smarnego, którego planuje użyć
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Nowa ogólnokrajowa ankieta przeprowadzona na zlecenie Castrol wśród 1000 polskich właścicieli samochodów wykazała, że kierowcy chcą mieć większy wpływ na to, jakie produkty są używane w ich samochodach. Aż 88% twierdzi, że chcieliby, aby ich warsztat zawsze informował, jakiego środka smarnego zamierza użyć w ramach planowego serwisu, a 87% chciałoby, aby warsztat przedstawiał wybór różnych produktów smarnych, tak by sami mogli zdecydować, który z nich najlepiej odpowiada ich wymaganiom i budżetowi. Poza tym, 81% chce poznać środki smarne klasy premium, które mogą zmaksymalizować osiągi, wydajność i ogólną żywotność silników ich samochodów.

 

Chociaż kierowcy są bardziej otwarci na rekomendacje olejów z warsztatów, badanie to sugeruje, że niewiele polskich warsztatów w maksymalny sposób korzysta z możliwości rekomendacji. Tylko 41% respondentów stwierdziło, że warsztaty, z których usług korzystają, „zawsze” informują o środku smarnym, którego zamierzają użyć. Aż 9% stwierdziło, że ich warsztaty „nigdy” nie konsultują z nimi wyboru środka smarnego, którego zamierzają użyć.

Kierowcy zapytani o to, czyim fachowym poradom w zakresie środków smarnych ufają najbardziej, jako preferowane źródło rekomendacji wskazali warsztaty samochodowe (33%), natomiast 23% respondentów wolało korzystać z porad producenta pojazdu. Warsztaty również mają znacznie większy wpływ na decyzje o zakupie oleju niż internetowe źródła informacji (9%).

 

Jeśli chodzi o rekomendacje środków smarnych, wpływ warsztatów pozostaje największy, niezależnie od płci: 37% ankietowanych kobiet i 30% mężczyzn stwierdziło, że przystaliby na rekomendację z warsztatu, w którym zwykle serwisują swoje pojazdy. Starsza grupa kierowców również priorytetowo traktowała zalecenia ze swojego warsztatu – 40% osób w wieku 65 lat i starszych stwierdziło, że jeśli chodzi o wybór najlepszego oleju do swojego samochodu, najprawdopodobniej polegaliby na radzie swojego mechanika.

Z badania Castrol wynika, że warsztaty samochodowe w wielu innych krajach europejskich rzadziej niż w Polsce informują o środku smarnym, którego zamierzają użyć w ramach serwisu. Informacji takich najczęściej udzielają warsztaty rumuńskie, spośród których 90% konsultuje się z klientami, ale na drugim miejscu plasuje się Polska (84%). Na kolejnych miejscach znalazły Hiszpania – 81%, Włochy – 76%, Niemcy – 72%, Szwecja – 57% i Francja – 52%.

 

Nasze badanie pokazuje, że konsumenci naprawdę interesują się tym, jakie środki smarne stosowane są w ich pojazdach. Chcą mieć możliwość wyboru i zdecydowanie są otwarci na informacje o środkach smarnych jakości premium oraz korzyściach w zakresie wydajności i trwałości, jakie te produkty zapewniają. Środki smarne klasy premium zapewniają klientom dodatkową ochronę ich silników. Jest to szczególnie ważne dzisiaj, ponieważ konsumenci chcą uniknąć nieoczekiwanych rachunków za naprawy, z uwagi na to, iż kryzys kosztów utrzymania nadal wpływa na budżety gospodarstw domowych – powiedziała Layla Yebaile, Szefowa Marketingu Usług i Konserwacji w Castrol.

 

Wysokie ciśnienie w nowoczesnych silnikach powoduje tarcie, które może zmniejszyć osiągi silnika nawet o 10%. Castrol EDGE wykorzystuje nowatorską technologię Fluid TITANIUM Technology, aby sprostać tym ciśnieniom i zmniejszyć tarcie. Wcześniej w tym roku firma Castrol zrealizowała kampanię marketingową „Castrol EDGE Recommended by Experts (Eksperci rekomendują Castrol EDGE)”, która podkreślała znaczenie zaleceń mechaników, producentów i zespołów sportów motorowych co do stosowania Castrol EDGE w celu uzyskania najlepszych osiągów silników, dodatkowo akcentując zalety tego produktu dla warsztatów i ich klientów*.

 

* Mechanicy chętniej rekomendowali produkty Castrol niż innych głównych marek – badanie GIPA przeprowadzone w grudniu 2019 r. i styczniu 2020 r.

 

Źródło: Castrol

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).