Kia, Genesis i Hyundai najlepsi w rankingu J.D. Power | MOTOFAKTOR

Kia, Genesis i Hyundai najlepsi w rankingu J.D. Power

Koreańskie marki motoryzacyjne Kia, Genesis i Hyundai zdobyły 3 z 4 najlepszych rankingów w badaniu niezawodności pojazdu J.D. Power 2022.

Poza „Koreańczykami” Buick i Toyota również tworzą listę marek z najmniejszą liczbą zgłoszonych problemów po trzech latach posiadania.

 

Wielu właścicieli dłużej trzyma się swoich pojazdów, więc długoterminowa niezawodność ma jeszcze większe znaczenie – powiedział David Amodeo, dyrektor globalnego działu motoryzacyjnego w J.D. Power – Niektórzy producenci samochodów radzą sobie znacznie lepiej niż inni w zapobieganiu występowaniu problemów. Problemy te obejmują mechanikę pojazdu, elementy zewnętrzne i wewnętrzne, ale także systemy informacyjno-rozrywkowe, systemy wspomagające kierowcę i wszystkie inne systemy elektroniczne we współczesnych pojazdach.

 

Pojazdy z roku modelowego 2019 sprawdzane w tegorocznym badaniu zostały po raz pierwszy zbadane w amerykańskim wstępnym badaniu jakości (IQS) JD Power 2019.  7 z 10 najwyżej ocenianych marek w IQS 2019 znajduje się wśród 10 marek najwyżej ocenianych w tegorocznym VDS (J.D. Power Vehicle Dependability Study).

 

Badanie, które trwa już 33 lata, zostało przeprojektowane, aby uwzględnić wszystkie funkcje i technologie dostępne w obecnych pojazdach. Badanie obejmuje 184 konkretne obszary problemowe w dziewięciu głównych kategoriach pojazdów: klimat; pomoc w prowadzeniu pojazdu (nowość w 2022 r.); doświadczenie w jeździe; zewnętrze; cechy/sterowniki/wyświetlacze; inforozrywka; wnętrze; układ napędowy; i siedzenia.

 

Badanie mierzy teraz również zadowolenie ze stanu pojazdu po trzech latach użytkowania; czy właściciele uważają, że ich pojazd jest teraz tak atrakcyjny, jak wtedy, gdy go kupili; oraz jakie aktualizacje oprogramowania zostały wprowadzone w pojeździe.

 

Producenci samochodów coraz częściej postrzegają relacje właścicieli z ich pojazdami jako podobieństwa do innych technologii konsumenckich – powiedział Amodeo – Na przykład telefony komórkowe aktualizują się przez cały czas za pomocą bezprzewodowych wersji oprogramowania i coraz częściej producenci samochodów muszą wykorzystywać to podejście do rozwiązywania problemów, ulepszania funkcji i dodawania funkcji, aby zadowolić właścicieli. Producenci samochodów, którzy potrafią to zrobić najlepiej, będą mieli ogromną przewagę.

 

Oto kluczowe wnioski z badania z 2022 r.:

 

  • Właściciele pojazdów z rynku masowego doświadczają mniej problemów: Marki z rynku masowego doświadczają średnio 190 problemów na 100 pojazdów (PP100), czyli o 14 PP100 mniej niż w przypadku marek premium (204 PP100). Marki premium zazwyczaj wykorzystują w swoich pojazdach więcej technologii, co zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia problemów. W tym samym czasie jakość wykonania pojazdów na rynek masowy znacznie się poprawiła i teraz dorównuje markom premium.
  • Systemy informacyjno-rozrywkowe pozostają najbardziej problematycznym obszarem: kategoria informacyjno-rozrywkowa nadal jest najbardziej problematyczna, ze średnią 51,9 PP100, co stanowi ponad dwa razy więcej problemów niż następna w kolejności kategoria. 7 z 10 najbardziej problematycznych obszarów objętych badaniem dotyczy systemów informacyjno-rozrywkowych, w tym: wbudowane rozpoznawanie głosu (8,3 PP100); łączność Android Auto/Apple CarPlay (5,4 PP100); wbudowany system Bluetooth (4,5 PP100); za mało wtyczek zasilających/portów USB (4,2 PP100); systemy nawigacyjne trudne do zrozumienia/użytkowania (3,7 PP100); ekran dotykowy/ekran wyświetlacza (3,6 PP100); i system nawigacji niedokładna/nieaktualna mapa (3.6 PP100).
  • Najbardziej niezawodny model: drugi rok z rzędu Porsche 911 jest najwyżej ocenianym modelem w badaniu. To już trzeci raz w ciągu ostatnich czterech lat, kiedy 911 zdobyło ten zaszczyt.

Najwyżej oceniane marki

Kia plasuje się najwyżej w ogólnej niezawodności pojazdu, z wynikiem 145 PP100. To pierwszy rok, w którym Kia prowadzi w ogólnym rankingu po zajęciu trzeciego miejsca w ogólnej klasyfikacji w 2021 r. Inne marki na rynku masowym, które zajmują wysokie pozycje pod względem niezawodności pojazdów, to Buick (147 PP100), Hyundai (148 PP100), Toyota (158 PP100) i Dodge (166 PP100).

 

Genesis (155 PP100) plasuje się najwyżej w segmencie premium, za nim plasują się Lexus (159 PP100), Porsche (162 PP100), Cadillac (168 PP100) i Lincoln (180 PP100).

 

General Motors Company i Toyota Motor Corporation otrzymały po pięć nagród segmentowych za modele z najmniejszą liczbą zgłoszonych problemów w swoich segmentach. General Motors Company otrzymało nagrody w segmencie za modele Buick Encore, Buick Envision, Chevrolet Impala, Chevrolet Silverado HD i Chevrolet Suburban. Toyota Motor Company otrzymała nagrody segmentowe dla Lexusa NX, Lexusa RX, Lexusa UX, Toyoty Corolla i Toyoty Tundra.

 

Hyundai Motor Group otrzymała trzy nagrody segmentowe za modele Hyundai Santa Fe, Hyundai Sonata i Kia Sorento.

 

Badanie niezawodności pojazdów w USA z 2022 r. opiera się na odpowiedziach 29 487 pierwotnych właścicieli pojazdów z roku modelowego 2019 po trzech latach posiadania. Badanie było prowadzone od lipca 2021 do listopada 2021. właściciele reprezentowali 32 marki. Pod uwagę brani byli tylko zweryfikowani nabywcy i użytkownicy nowych aut z roku modelowego 2019 oraz lekkich ciężarówek zarejestrowanych na użytek własny. W ankiecie na 2022 rok zostały wprowadzone nowe rygorystyczne kryteria, według których zgłoszony poziom problemów wzrósł o aż 59% w stosunku do wyników z 2021 roku, co w kategorii „PP100” podniosło średnią ze 121 do 192 punktów.

 

Źródło: J.D. Power/Kia

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).