Kia chce zwiększyć sprzedaż EV | MOTOFAKTOR

Kia chce zwiększyć sprzedaż EV

Na początku roku Kia ogłosiła "Plan S", czyli nową strategię, której celem jest stopniowe zdobycie pozycji lidera w przemyśle motoryzacyjnym w przyszłości.

Skoncentrowanie się w Europie na samochodach elektrycznych już przynosi znakomite wyniki. W pierwszym kwartale 2020 r. sprzedaż nowych aut elektrycznych wzrosła o 75% w porównaniu z ich sprzedażą w analogicznym okresie ubiegłego roku i wyniosła 6 811 egzemplarzy. Oznaczało to, że samochody o zerowej emisji marki Kia stanowiły 6,0% jej sprzedaży w Europie[1] od stycznia do marca tego roku, w porównaniu z 2,9% w I kwartale 2019 r.

Szeroka oferta modeli elektrycznych na rynek europejski

Do 2025 roku, aby osiągnąć cele zaprezentowane w „Planie S”, Kia zamierza oferować aż 11 samochodów elektrycznych na świecie w różnych segmentach – od kompaktowych hatchbacków przez SUV-y, aż po vany.

 

Pierwszy samochód elektryczny nowej generacji Kia ma wprowadzić na europejski rynek już w 2021 roku. Auto ma być skonstruowane na nowej platformie podwoziowej, zaprojektowanej z myślą o wykorzystaniu elektrycznego układu napędowego.

 

Nowy crossover ma łączyć najlepsze cechy hatchbacków i SUV-ów oraz oferować jednocześnie nowatorską i przyjazną dla użytkownika obsługę. Nowy model ma mieć ponad 500 km zasięgu na jednym ładowaniu akumulatora i być przystosowany do ładowania z wykorzystaniem szybkich ładowarek. Proces ładowania akumulatora ma trwać poniżej 20 minut.

W Europie będzie oferowanych wiele z nowych samochodów elektrycznych marki Kia. Stary Kontynent jest teraz głównym punktem wzrostu sprzedaży aut elektrycznych na świecie. Wysoka sprzedaż aut elektrycznych obecnej generacji, jak nowe e-Niro i e-Soul – bardzo dobrze przyjętych przez nabywców na całym kontynencie – zachęca nas do poszerzania oferty elektrycznych modeli. Sprzedaż samochodów elektrycznych marki Kia rośnie systematycznie od 5 lat. Modele nowej generacji znacznie ją przyspieszą.

Dyrektor Operacyjny Kia Motors Europe - Emilio Herrera

Kia Motors Europe, po debiucie nowego modelu o zerowej emisji już w przyszłym roku, w następnych latach ma wprowadzić do sprzedaży na Starym Kontynencie kolejne auta elektryczne. Od teraz każdy nowy model dostępny w Europie ma być oferowany z co najmniej jedną odmianą zelektryfikowaną (łagodna hybryda, napęd hybrydowy, napęd hybrydowy typu plug-in lub elektryczny układ napędowy). Samochody z takimi układami napędowymi stanowią coraz większą część sprzedaży marki Kia w Europie.

Nowatorska i przyjazna dla użytkownika obsługa

Począwszy od 2022 roku Kia wprowadzi do oferty kolejne bezemisyjne samochody. Modele te będą wyposażone nie tylko w funkcje specyficzne dla aut elektrycznych, ale również w nową i przyjazną dla użytkownika obsługę, która sprawi, że korzystanie z nich będzie jeszcze łatwiejsze.

 

Ponadto, nowe samochody elektryczne marki Kia będą oferować różne szybkości ładowania, dostosowane do potrzeb i możliwości finansowych nabywców. W ofercie znajdą się auta z możliwością ładowania prądem o napięciu 400 V lub 800 V, co umożliwi szybkie lub nawet ultraszybkie ładowanie akumulatora w zależności od klasy samochodu.

W wypadku przyszłych aut elektrycznych chcemy europejskim klientom zapewnić najlepszy możliwy stosunek jakości do ceny. Oznacza to, że niektóre modele, zwłaszcza te skierowane do nabywców mniej zamożnych, będą oferować możliwość ładowania prądem o napięciu 400 V. Ładowanie prądem o napięciu 800 V nie będzie jednak zarezerwowane wyłącznie dla flagowych modeli marki Kia. Będziemy je oferować również w tych autach, w których będzie to uzasadnione z uwagi na sposób ich użytkowania. Dzięki zastosowaniu szybkiej ładowarki o napięciu 800 V obydwa systemy ładowania będzie można zasilać energią w domu lub w miejscu publicznym. Zwiększa to wszechstronność samochodów, bo przy pomocy szybkich ładowarek ich akumulator może być częściej ładowany prądem o wysokim napięciu, co przekłada się na większy zasięg tych aut. Ładowanie prądem o napięciu 400 V, jak w wypadku nagradzanych modeli e-Niro i e-Soul, również umożliwia szybkie ładowanie i jest istotne dla wielu nabywców, którzy dysponują większą elastycznością, jeśli chodzi o czas i miejsce ładowania. Zaspokoimy potrzeby wszystkich klientów.

Dyrektor ds. Planowania i Ustalania Cen Samochodów w Kia Motors Europe - Pablo Martinez Masip

Rosnące cele sprzedaży

Wcześniejsze niż w wypadku wielu innych producentów przygotowanie się marki Kia na wzrost popularności samochodów elektrycznych ma stanowić solidny fundament dla realizacji założeń „Planu S”.

 

Do 2026 roku Kia zamierza osiągnąć na świecie sprzedaż samochodów elektrycznych na poziomie 500 000 egzemplarzy i dąży do tego, aby już wtedy ponad 20% jej sprzedaży w Europie stanowiły auta elektryczne.

 

Do samochodów elektrycznych, które marka Kia już ma w ofercie ma dołączyć wiele kolejnych, aby pomóc osiągnąć te cele. Wyraźny wzrost popytu na modele elektryczne w I kwartale tego roku oznacza, że coraz więcej kierowców jest gotowych do przejścia na podróżowanie samochodami zeroemisyjnymi.

 

[1] 113.026 samochodów sprzedanych w pierwszym kwartale 2020 roku przez państwa członkowskie Unii Europejskiej (UE), państwa członkowskie Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) oraz Wielką Brytanię.

 

Źródło: Kia Motors Europe

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).