Kia Ceed 1. generacji - najczęstsze usterki

Kia Ceed 1. generacji - najczęstsze usterki

person Artur Kuśmierzak 30/09/2022

Kia Ceed 1. generacji to jeden z bardziej udanych modeli tej koreańskiej marki, ale niepozbawiony słabych punktów powodujących usterki.

  • Kia Ceed 1. generacji to jeden z bardziej udanych modeli tej koreańskiej marki.
  • Auto nie pozbawione jest jednak słabych punktów powodujących usterki.
  • Awarie turbosprężarki i wycieki płynu chłodzącego to część przypadłości modelu.
  • Polecamy także inne artykuły z cyklu „Najczęstsze usterki„.
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży – zapisz się na nasz newsletter.

Kia Ceed - zarys historyczny modelu

Samochód zadebiutował na rynku w roku 2006. Auto zastąpiło mało popularny model Cerato. Ceed został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Auto było oferowane jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback oraz jako przestronne rodzinne kombi. W 2009 roku samochód został poddany modernizacji. W ramach liftingu przemodelowano między innymi: reflektory, tylne lampy, zderzaki oraz atrapę chłodnicy. 1. generacja ceed’a była dostępna na rynku jeszcze na początku 2013 roku, a następnie została zastąpiona przez kolejną.

Kia Ceed - silniki benzynowe

Podstawowe jednostki to motory 1.4 CVVT o mocy 90, 105 lub 109 KM. Nie ma co liczyć na spektakularne osiągi, jednak przy obecnych przepisach drogowych i restrykcyjnych mandatach nawet 90-konna odmiana powinna być wystarczająca.

 

Nieco bardziej wymagający mają do wyboru jeszcze 125-konny motor 1.6 CVVT oraz 143-konną jednostkę napędową dysponującą mocą 143 KM. W jednostkach o pojemnościach 1,4 l i 1,6 l dochodzi do rozciągania się łańcucha rozrządu. Zdarzają się również przypadki wycieków płynu chłodzenia.

Kia Ceed - diesle

W ofercie silnikowej dostępne są również jednostki wysokoprężne. Podstawowy motor zasilany olejem napędowym to 1.6 CRDi o mocy 90 KM. Do wyboru są jeszcze jednostka 115- i 128-konna. Co ciekawe, bazowy diesel jest znacznie mniej dynamiczny niż 90-konny silnik benzynowy. W przypadku jednostki wysokoprężnej 115 KM to niezbędne minimum. Szczególnie, jeśli planujecie eksploatować auto w trasie. Jest jeszcze motor 2.0 CRDi. Ten ma 140 KM.

 

W jednostkach 1.6 CRDi spotykane są przypadki uszkodzenia turbosprężarki. Z kolei, w motorach 2.0 CRDi, zawodzą wtryskiwacze. Ceny napraw elementów osprzętu w dieslach nie różnią się znacząco od konkurencji.

Kia Ceed - typowe przypadłości tego modelu

Na co zwrócić uwagę przy zakupie Kii ceed? Między innymi na stan blacharski auta. W niektórych egzemplarzach występują już pierwsze ślady korozji. Na szczęście nie jest to jeszcze poważny problem. Dość powszechnie znanym problemem jest odpadający lakier bezbarwny. Co ciekawe, przypadłość ta dotyczy egzemplarzy w czerwonym kolorze.

 

Użytkownicy koreańskiego auta segmentu C zwracają również uwagę na haczące biegi w skrzyni manualnej. To typowa przypadłość wielu azjatyckich konstrukcji, ale da się do tego przyzwyczaić. Zdarzają się też przypadki uszkodzenia rozrusznika i alternatora. Na szczęście, nie są to poważne, a co za tym idzie drogie w naprawie usterki.

 

Spotykane są również przypadki z zacinaniem się hamulca ręcznego, ale to problem występujący też u niektórych konkurentów. Kapryśne bywa też radio i zmieniarka CD. Czasami pomaga reset lub wyłączenie i włączenie silnika. Z drobnych niedoskonałości, warto wspomnieć również o nietrwałych uszczelkach drzwi. Przez to do wnętrza auta może dostawać się woda. Warto je dokładnie obejrzeć przed zakupem konkretnego egzemplarza.

 

Przed zakupem Kii ceed 1. generacji warto też dokładnie sprawdzić elementy zawieszenia. Każda usterka to okazja do zbicia ceny.

Kia Ceed - podsumowanie

Kia ceed to ciekawa propozycja dla osób szukających samochodu kompaktowego za rozsądne pieniądze. Na rynku jest wiele aut używanych z polskich salonów. Uwaga na egzemplarze w wersji kombi, które służyły w policji. Mogą być już mocno wymęczone. Na szczęście, zdarzają się też samochody w dobrym stanie, od klientów, którzy kupili je w Polsce jako nowe.

 

Warto rozejrzeć się za egzemplarze po liftingu. W tym przypadku młodszy wiek wiąże się też z mniejszą awaryjnością i lepszym stanem technicznym. Oczywiście wszystko trzeba wcześniej zweryfikować w serwisie.

 

Wady? Mało atrakcyjne i średnio wykonane wnętrze. Brak szybkiej skrzyni automatycznej. To jednak dla niektórych może być zaletą. Tego typu przekładnie nie należą do szczególnie niezawodnych. Fanom mocniejszych wrażeń może brakować też wersji usportowionej.

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).