KE wyraziła zgodę na przejęcie WABCO przez ZF | MOTOFAKTOR

KE wyraziła zgodę na przejęcie WABCO przez ZF

Komisja Europejska uznała, że przejęcie WABCO przez firmę ZF nie narusza zasad konkurencji.

Portfele produktów firm są w dużej mierze komplementarne na rynku MHCV. ZF koncentruje się na układach kierowniczych, podwoziach i układach napędowych, takich jak układy przeniesienia napędu, zarówno w samochodach, jak i pojazdach użytkowych, podczas gdy WABCO koncentruje się na technologiach hamowania i bezpieczeństwa czynnego pojazdów użytkowych.

Dochodzenie Komisji

Komisja oceniła wpływ transakcji na wiele rynków. Podczas dochodzenia otrzymała informacje zwrotne od dużej liczby klientów i konkurentów. Ostatecznie okazało się, że jest mało prawdopodobne, aby transakcja utrudniała skuteczną konkurencję na rynkach następujących produktów:

 

  • Układy przeniesienia napędu: WABCO dostarcza sterowniki AMT, siłowniki i serwomechanizmy sprzęgła, a ZF kupuje lub produkuje takie części wewnętrznie. Biorąc pod uwagę, że istnieją inne rzeczywiste lub potencjalne alternatywne źródła zaopatrzenia na obu poziomach rynku, Komisja stwierdziła, że ​​transakcja nie budzi obaw o konkurencję.
  • Sprzęgła do sprężarek powietrza: WABCO produkuje sprężarki powietrza, a ZF produkuje sprzęgła stosowane w sprężarkach powietrza. Na podstawie analizy konkretnych relacji i dynamiki podaży i zaopatrzenia na tych rynkach Komisja stwierdziła, że ​​transakcja nie budzi obaw o konkurencję.
  • Kontrolne zawory poziomujące do kabinowych układów zawieszenia pneumatycznego: WABCO sprzedaje sterujące zawory poziomujące bezpośrednio producentom ciężarówek. ZF sprzedaje systemy zawieszenia kabin producentom ciężarówek bez sterującego zaworu poziomującego. Komisja nie stwierdziła żadnych obaw dotyczących konkurencji, biorąc pod uwagę, że na rynku istnieją alternatywni dostawcy zaworów regulujących poziomowanie i układów zawieszenia pneumatycznego.
  • Automatyczne rozwiązania wspomagające kierowcę (ADAS): ZF zapewnia kamery i radary potrzebne do funkcji ADAS, takich jak ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu lub automatyczne hamowanie awaryjne. ZF sprzedaje te produkty producentom ciężarówek lub firmom takim jak WABCO, które następnie włączają je do swoich rozwiązań ADAS. Sfera ADAS rozwija się i będzie stopniowo zmierzać w kierunku zautomatyzowanej jazdy. W tym obszarze działa wiele przedsiębiorstw i Komisja uważa, że ​​transakcja nie uniemożliwi konkurentom ZF i WABCO opracowania rozwiązań ADAS i oferowania ich na rynku.

 

W związku z tym Komisja doszła do wniosku, że transakcja nie budzi obaw o konkurencję, ponieważ ZF nadal będzie konkurować ze skuteczną konkurencją po transakcji na właściwych rynkach, i bezwarunkowo wyjaśniła sprawę.

 

Źródło: Komisja Europejska

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).