Jesteś pewien, że serwis nie zniszczył Ci opon? | MOTOFAKTOR

Jesteś pewien, że serwis nie zniszczył Ci opon?

Twój serwis uszkodził opony podczas wymiany? Nie wiesz, jak to sprawdzić? Warto wybrać certyfikowany warsztat po audycie.

W Polsce działa blisko 12 tys. serwisów zajmujących się oponami – to tyle, ile w dużo większych krajach europejskich. Niestety, bardzo zróżnicowany jest w nich poziom obsługi i kultury technicznej. Brakuje też jednolitego systemu szkoleń. Zbyt wiele warsztatów wymienia opony w sposób absolutnie niedopuszczalny, często na siłę. To powoduje rozciąganie i naderwania warstw wewnętrznych opony, a nawet rozerwanie stopek – czyli tych części, które przenoszą siły z opony na felgę. Tego jednak nie sprawdzisz jako klient, bo nie masz wstępu na halę. Dlatego Polski Związek Przemysły Oponiarskiego wprowadził system oceny i wyróżnienia profesjonalnych serwisów w oparciu o niezależny audyt wyposażenia i kwalifikacji.

 

W czasie jazdy z prędkością autostradową opony kręcą się ponad 1000 razy na minutę. Tu nie ma marginesu na błędy i zaniedbania przy obsłudze. Serwis opon ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo drogowe – dotychczas klient miał ograniczone możliwości oceny komu powierza swój samochód.

W motoryzacji technologia galopuje do przodu – są coraz nowsze samochody i coraz lepsze opony – w związku z tym coraz lepsze maszyny serwisowe. Ale bardzo łatwo je zniszczyć – a my nawet tego nie zauważymy! Na drodze nie ma miejsca na grę w ruletkę – to my, kierowcy musimy pilnować stanu technicznego naszego samochodu. Czy każdy z nas naprawdę wie, jak zmieniano jego opony? Czy mamy zaufanie do naszego serwisu? Pora na refleksję i wnioski!

dziennikarz motoryzacyjny - Włodzimierz Zientarski

Konkurowanie wyłącznie ceną i czasem usługi tak ważnej, jak wymiana opon, to droga donikąd. Certyfikat Oponiarski PZPO jest szansą dla profesjonalnych serwisów na wypromowanie swoich usług przez ich wysoką jakość i w ten sposób odróżnienie się od przypadkowych punktów wymiany opon, jakich jest wiele w każdej większej miejscowości. Kryteria certyfikacji są transparentne i mogą być świetnym narzędziem dla zarządzających warsztatami – zarówno zrzeszonymi w sieci, jak i niezależnymi – na sprawdzenie umiejętności pracowników oraz poprawę konkurencyjności serwisu jeszcze przez przystąpieniem do audytu wykonywanego przez TÜV SÜD. Nie pozostawiamy jednak serwisów samym sobie – prowadzimy szkolenia przygotowujące do certyfikacji, bo wierzymy, że czas poświęcony na rozwój serwisantów i ich umiejętności zawsze się zwraca w postaci lojalnych i zadowolonych klientów. PZPO i TÜV SÜD gwarantują klientom i serwisom niezależność w ocenie i przyznawaniu Certyfikatu oraz profesjonalny audyt.

dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) - Piotr Sarnecki

Certyfikowany serwis zadba o Twoje opony!

  • nie uszkodzi opony (stopka, drutówka, rowki bieżnika i warstwy wewnętrzne) ani felgi;
  • oczyści prawidłowo felgę;
  • dokręci koła odpowiednimi kluczami z odpowiednią dla Twojego samochodu siłą;
  • wymieni zawory w kole i zadba o prawidłowe ciśnienie;
  • użyje profesjonalnych i serwisowanych narzędzi i urządzeń;
  • kiedy trzeba umie w bezpieczny dla kierowcy sposób naprawić przebitą oponę.

Szukaj certyfikowanych serwisów oponiarskich!

  • do 140 kryteriów audytu;
  • Profesjonalne i serwisowane wyposażenie;
  • Szkolenia dla obsługi;
  • Wysoka jakość usług.

 

Mapę certyfikowanych serwisów, kryteria i procedury znajdziesz na stronie certyfikatoponiarski.pl.

 

Certyfikat Oponiarski Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego i TÜV SÜD to jedyny wyznacznik wysokiej jakości usług serwisów oponiarskich.

Przyznanie certyfikatu jest poprzedzone audytem technicznym, w czasie którego jest badane:

 

  • wyposażenie techniczne warsztatu;
  • umiejętności serwisantów;
  • warunki BHP dla pracowników;
  • poziom obsługi klienta i podstawowe wygody (parking, łazienka, poczekalnia).

 

Z uwagi na duże zróżnicowanie jakości usług w serwisach zajmujących się oponami w Polsce w Certyfikacie Oponiarskim 3 poziomy zaawansowania w obsłudze opon:

 

  • SERWIS DOBRY – podstawowe usługi wykonywane na wysokim poziomie, podstawowe i serwisowane wyposażenie nadające się do większości pojazdów, podstawowe udogodnienia dla klientów
  • SERWIS BARDZO DOBRY – kryteria poziomu DOBREGO oraz: bardziej zaawansowane wysposażenie, większa dokładność obsługi, dodatkowe umiejętności mechaników, lepsze warunki w strefie klienta
  • SERWIS WZOROWY – kryteria poziomu DOBREGO i BARDZO DOBREGO oraz: zaawansowane wyposażenie, najwyższe kompetencje serwisantów, dodatkowe usługi oponiarskie, najwyższy standard obsługi klienta oraz weryfikacja przez tajemniczego klienta.

 

Źródło: PZPO

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).