Jesienny wysyp motoryzacyjnych nowości Philips | MOTOFAKTOR

Jesienny wysyp motoryzacyjnych nowości Philips

Mimo odwołania tegorocznej Automechaniki we Frankfurcie Philips nie zmienił planów. Na polskim rynku debiutują właśnie nowe wersje jego produktów oświetleniowych.

Od ponad stu lat Philips aktywnie uczestniczy w rozwoju źródeł światła do pojazdów mechanicznych. W tym segmencie do dziś, zarówno na pierwszy montaż jak i aftermarket, niezmiennie dominują żarówki halogenowe. Chociaż co do zasady, ich zastosowanie się nie zmienia, to od strony parametrów użytkowych są systematycznie modyfikowane. Niezmiennie głównym celem pozostaje zapewnienie kierowcy maksymalnie dużego i wyraźnego oświetlenia drogi.

 

W gamie żarówek halogenowych Philips pojawiły się trzy nowe modele:

 

  • WhiteVision ultra (H1, H3, H11, HB3, HB4, HIR2 oraz PSX24W, W5W i H6W) – wyróżniają się jasnym światłem o temperaturze barwowej rzędu 4200K i o 60 procent wydajniejszą, w porównaniu do wymaganego prawem minimum, wiązką światła, żywotność na przykładzie typu H4 wynosi do 540, a dla H7 – 350 godzin ciągłego świecenia;
  • X-tremeVision Pro150 (H1, H11, HB3, HB4, HIR2 i W5W) – cechuje się temperaturą barwową rzędu 3400K, zastosowaniem szkła kwarcowego z filtrem UV i wydajniejszą o 150 proc. wiązką światła (co przekłada się na dłuższy o 70 metrów zasięg), żywotność dla H4 została określona na 540, a dla H7 – 450 godzin;
  • RacingVision GT200 (H4 i H7), to mające genezę w sportach motorowych źródło światła z homologacją do użytku na drogach publicznych, w nowej formule zwiększono efektywność wiązki światła do 200 proc. (dodatkowe 80 metrów oświetlenia drogi) i żywotność H4 do 400 godzin, zaś H7 do 250 godzin przy jednoczesnym zachowaniu temperatury barwowej 3500K.

Od kilku lat Philips pracuje nad rozwinięciem technologii retrofitów LED. Z dużym prawdopodobieństwem to źródło światła zastąpi na aftermarkecie żarówki halogenowe. Poza zdecydowanie wyższymi parametrami użytkowymi ich zaletą jest możliwość bezpośredniego montażu w gnieździe reflektora samochodu. W tym przypadku mamy do czynienia z zupełnie nowym produktem, który przed dopuszczeniem do użytku na drogach publicznych musi przejść szereg procedur homologacyjnych.

 

Philips nie poprzestaje na biernym oczekiwaniu i wprowadza do sprzedaży (użytek na drogach zamkniętych, typu tor wyścigowy czy off-road) kolejną generację retrofitów LED (kompatybilność z instalacją 12/24V):

 

  • Ultinon Pro5000 – wyróżniają się jednoczęściową budową, co zapewnia uniwersalne dopasowanie do reflektora, zastosowane w nich diody LED stosowane są przez producentów samochodów, emitują one wydajniejszą o 160% (do wymaganego prawem minimum) wiązkę światła o temperaturze barwowej 5800K;
  • Ultinon PRO9000 – cechują się najwyższej jakości diodami Lumileds TopContact, przy tej samej temperaturze barwowej 5800K, osiągnięto wydajniejszą aż o 250% wiązkę światła.

Uzupełnieniem tych retrofitów jest dostępny od kilku tygodni na rynku model Ultinon Essential. Wszystkie dostępne są jako: H1, H3, H4, H7, H8/H11/H16 (Fog) i H11 oraz HIR2 i HB3/4.

 

W branży automotive marka Philips znana jest także z gamy lamp warsztatowych. Obecnie oferta liczy ponad 20 modeli, które łączy zastosowanie najefektywniejszego źródła światła w pracy mechanika, jakim są diody LED. Ich białe, zbliżone do dziennego światło, jest neutralne dla ludzkiego oka i zapobiega uczuciu zmęczenia wzroku.

 

Philips rozszerzył ich gamę o dwa modele:

 

  • HL22M – to typ lampy czołówki z komfortowym mocowaniem na głowie, co gwarantuje podążanie wiązki światła za wzrokiem użytkownika. Źródłem światła jest zestaw diod LED o temperaturze 6500K, z płynną regulacją w zakresie 150-300 lm i trzema trybami pracy eco, boost i SOS. Od teraz sterowanie jej pracą możliwe jest za pomocą gestu dłoni, a ładowanie poprzez port USB;
  • CBH52 – to lampa do mocowania pod maską silnika. W tym modelu ułatwiają to wysuwane z dwóch stron ramiona z gumową warstwą ochronną. Efektywne oświetlenie zapewniają 32 diody LUXEON LED o temperaturze barwowej 5800K, których moc można regulować w zakresie 500 – 900 – 1200 lm. Przy pracy można korzystać z trybu bezprzewodowego lub podłączenia do sieci 230V.

Uzupełnieniem asortymentu Philips dla kierowców są oczyszczacze powietrza w samochodzie. W przeciwieństwie do typowych filtrów kabinowych montowanych w układzie wentylacji, wyłapują one zanieczyszczenia przedostające się do wnętrza podczas otwierania czy zamykania drzwi i okien, jak też na odzieży i obuwiu. To rozwiązanie doceniają nie tylko alergicy, ale i osoby korzystające na co dzień z samochodu w ruchu miejskim.

 

Philips wprowadza do oferty nowy model oczyszczacza:

 

  • GoPure 5212 – to niewielkie i przenośne urządzenie podłączane do samochodowej instalacji 12V z dwoma regulowanymi trybami pracy. Wewnątrz znajduje się wymienny filtr złożony z trzech warstw. Pierwsza wyłapuje większe cząsteczki (PM 10), druga HESA toksyczne gazy i chemikalia (PM 2,5), trzecia HEPA bakterie i wirusy (PM 1). Urządzenie pracuje z wydajnością 16 m3/h (PM 2,5).

Wszystkie nowe produkty Philips na rynku automotive dostępne są w Polsce od września 2020 roku.

 

Źródło: Philips

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).