Jak wysyłać opony kurierem? | MOTOFAKTOR

Jak wysyłać opony kurierem?

person Adrian Januszkiewicz 13/10/2020

Przed zbliżającym się sezonem jesienno-zimowym warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę, kupując ogumienie online. Nie każdy wie, że można je wysłać kurierem.

Wpływ pandemii koronawirusa i wynikającego z niej lockdownu odbił się również na branży oponiarskiej. Jak podaje Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO), bazując na danych Europejskiego Związku Producentów Opon i Gumy (ETRMA), w pierwszym półroczu znacząco zmniejszyła się sprzedaż we wszystkich segmentach. Najwyższy, prawie trzykrotny spadek, odnotowano w przypadku opon do samochodów lekkich dostawczych, a do osobówek – aż o 26%.

 

Dwucyfrowe spadki dotyczą też klasy opon – o 1/3 rzadziej kupowaliśmy opony klasy budżetowej, o 27% – średniej, a o 14% – premium. Przesunięcie sezonu wymiany ogumienia spowodowało, że dopiero pod koniec drugiego kwartału sprzedaż opon letnich i całorocznych wzrosła.

 

Choć większość polskich kierowców (57% w 2017 roku) decyduje się na zakup bezpośredni w warsztatach, autoryzowanych serwisach i sklepach, to rośnie odsetek tych, którzy opon szukają przez internet. Cenimy bezpośredni kontakt ze sprzedawcą i porady ekspertów – mimo przywiązania do zakupów stacjonarnych, warto w obecnych, niepewnych czasach rozważyć zakupy online. Na portalach można znaleźć informacje techniczne, profesjonalne doradztwo i opinie użytkowników, co zdecydowanie skraca czas decyzji i pomaga wybrać odpowiedni produkt.

 

Co wziąć pod uwagę, kupując opony przez internet? Po pierwsze, trzeba zdecydować, czy będzie to komplet nowego czy używanego ogumienia. Choć w 2018 roku większość Polaków zdecydowała się kupić nowe ogumienie zimowe (61% respondentów), pamiętajmy, że opony używane cieszą się sporym zainteresowaniem na rynku zbytu. Przy wyborze właściwych opon, kluczowe jest dostosowanie ich rozmiaru i parametrów (m.in. indeks prędkości, nośność, zachowanie na mokrej nawierzchni) do modelu samochodu. Wiele ofert z używanymi oponami można znaleźć na popularnych portalach aukcyjnych, takich jak Allegro czy OLX. Z kolei nowy komplet najlepiej kupić w e-sklepach motoryzacyjnych.

 

Będąc po drugiej stronie, czyli jako sprzedający, warto rozważyć wysyłkę opon kurierem. By mieć pewność, że przesyłka zostanie przyjęta do realizacji i dotrze bezpiecznie do odbiorcy, trzeba koniecznie sprawdzić wymagania poszczególnych przewoźników. O czym warto pamiętać?

 

  • W przypadku DPD oraz UPS każdą oponę należy spakować pojedynczo – oznacza to pozostawienie opony bez dodatkowej folii czy kartonu. W dowolnym miejscu należy owinąć oponę szarą taśmą do pakowania paczek i na nią nakleić nalepkę adresową.
  • Kurier FedEx wymaga opakowania opony tekturą, folią stretch albo folią termokurczliwą.
  • InPost nie określa dokładnych zasad pakowania opon – mogą być pakowane po dwie sztuki, ułożone na sobie. Można je zawinąć w folię. Co istotne, ich średnica nie powinna przekroczyć 15″, bo do tej wielkości będą liczone jako paczka standardowa.
  • Opony wysyłane Pocztą Polską należy okleić taśmą pakową, na którą naklejana jest etykieta adresowa. Przewoźnik pozwala na wysłanie dwóch opon, położonych na sobie.
Cena, jaką zapłacimy za wysłanie opon kurierem, będzie zależała od wybranego operatora logistycznego. Należy w tym miejscu dodać, że nie wszystkie firmy kurierskie chcą przewozić opony. Niejednokrotnie zdarza się też, że za wysyłkę opon samochodowych musimy zapłacić jak za paczkę gabarytową lub niestandardową, czyli więcej. Dlatego warto – przed zapakowaniem i wysłaniem paczki – zapoznać się z ofertą brokera kurierskiego, np. na stronie Sendit.pl. Krzysztof Czarny Szef Biura Współpracy z Klientem w Sendit S.A.

 

Źródło: Sendit

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).