Jak stereotypy mogą wpłynąć na zarządzanie flotą | MOTOFAKTOR

Jak stereotypy mogą wpłynąć na zarządzanie flotą

person Redakcja 7/09/2018

Długość przebiegów to obok terminowości kluczowe zagadnienie dla większości firm transportowych.

W związku z szerokim wachlarzem potencjalnych zagrożeń losowych takich jak np. korek na autostradzie, osoby zarządzające flotą dokładają wszelkich starań aby jak najlepiej zabezpieczyć bezawaryjność nadzorowanych przez nich pojazdów. W tym celu nawiązują współpracę z zaufanymi partnerami dostarczającymi najmocniej eksploatowane części takie jak opony lub klocki hamulcowe. W związku z koniecznością zapewnienia odpowiedniego balansu pomiędzy jakością a ceną, w procesie decyzyjnym bardzo łatwo jednak ulec stereotypom.

 

Cena nie zawsze na pierwszym miejscu. O sukcesie firmy transportowej poza doskonałą logistyką decyduje balans pomiędzy terminowością dostaw, a kosztem ich realizacji. Z tego powodu tak ważna jest weryfikacja partnerów mających wpływ na mobilność floty. Kluczowym aspektem jest długoterminowe planowanie – zakup tańszych elementów takich jak klocki hamulcowe na krótką metę będzie opłacalny, jednak w szerszej perspektywie przełoży się na większą awaryjność pojazdów, a co za tym idzie ich dłuższe przestoje. W konsekwencji najtańsza oferta może okazać się najbardziej kosztowna.

 

Różne aspekty wytrzymałości. Specyfika branży transportowej sprawia, że wykorzystywane
w pojazdach użytkowych części narażone są na długotrwałą eksploatację w różnych warunkach atmosferycznych i drogowych. W relatywnie krótkich okresach czasowych ten sam pojazd może wykonywać zlecenie w Hiszpanii i Norwegii. W rezultacie przy doborze konkretnych produktów warto zweryfikować nie tylko doświadczenie producenta w segmencie pojazdów użytkowych, ale również warunki w jakich testuje swoje produkty lub wykorzystywane przez niego rozwiązania technologiczne. Na dobry początek wystarczy wizyta na stronie internetowej potencjalnego kontrahenta i zapoznanie się z jego ofertą. Kolejnym krokiem może być bezpośredni kontakt, a przy większych zamówieniach warto zaaranżować bezpośrednią wizytę w fabryce i dziale Badań i Rozwoju.

Klocki hamulcowe przeznaczone dla pojazdów użytkowych powinny spełniać kilka podstawowych warunków. Przede wszystkim powinny charakteryzować się wysoką trwałością, która przekłada się na niższy koszt w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr. Dobrze, żeby zawierały również systemy wpływające na poprawę bezpieczeństwa, takie jak warstwa GreenCoat, który sprawia że proces docierania się nowego klocka jest ograniczony do minimum. Marcin Darowny kierownik Działu Badań i Rozwoju Lumag – segment pojazdów ciężarowych

 

Złoty środek. Chęć rozpoczęcia współpracy z nowym dostawcą oferującym produkty w niezwykle korzystnej cenie jest na pewno kusząca, jednak może skutkować w późniejszych problemach związanych z bezawaryjnym korzystaniem z zakupionych klocków hamulcowych. Z drugiej strony wiele firm z tzw. segmentu premium, oferuje klocki o jakości niższej niż sugerowana przez nich cena. W rezultacie niezbędne jest znalezienie złotego środka i wybór partnera oferującego produkty zbilansowane pod kątem ceny, jakości oraz terminów dostaw.

Lumag od lat dostarcza klocki hamulcowe do jednego z największych w Europie producentów osi, co sprawia że doskonale rozumiemy wyzwania przed jakimi stają firmy transportowe. Dodatkowo ostatnie inwestycje w naszej fabryce sprawiają, że we własnym zakresie produkujemy wszystkie elementy tworzące klocki hamulcowe. W rezultacie mamy bezpośredni nadzór nad całym procesem produkcyjnym, co bezpośrednio przekłada się na wysoki poziom jakości naszych produktów. Marcin Darowny

 

Osoby zarządzające flotą przy podejmowaniu decyzji pod uwagę muszę brać szereg aspektów, które mogą wpłynąć na terminowość oraz finalny koszt zleceń. W rezultacie proces decyzyjny związany z wyborem konkretnych części montowanych w nadzorowanych przez nich pojazdach powinien obejmować szereg parametrów. Dopiero głębsza analiza może wykazać, że produkty o najniższej cenie w rzeczywistości nie są najtańsze. To tylko jeden, ale najbardziej klarowny przykład sytuacji, gdy przy podejmowaniu decyzji warto wystrzegać się stereotypów.

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).