Wiosna to idealny moment, by przygotować klasyczny samochód do nowego sezonu.
Dłuższe dni i suche drogi zachęcają do jazdy, ale zanim wyruszysz w trasę – zadbaj o najważniejszy element bezpieczeństwa: układ hamulcowy. Zimowe warunki, wilgoć i długie przestoje mogą negatywnie wpłynąć na jego sprawność.
Układy hamulcowe w klasykach często różnią się od współczesnych rozwiązań. Część z nich to układy bębnowe, inne mają hamulce tarczowe, a niektóre – mieszane. Oto najważniejsze punkty kontrolne:
Układ hamulcowy w klasycznym samochodzie wymaga wyjątkowej precyzji i niezawodności. Kluczowym elementem są odpowiednio dobrane klocki hamulcowe. Produkty Steinhof, dostępne w szerokiej gamie wariantów, spełniają rygorystyczne normy i zapewniają wysoką skuteczność hamowania – również w pojazdach zabytkowych.Dzięki nowoczesnym technologiom produkcji, w tym kontroli jakości na każdym etapie oraz certyfikatom takim jak VCA i PIMOT, właściciele klasyków mogą być pewni, że wybierają części, którym warto zaufać.
„Nawet jeśli klasyk cały sezon zimowy spędził w garażu, wiosenna inspekcja układu hamulcowego jest niezbędna. Warto sprawdzić każdy element – od grubości klocków, po stan płynu i bębnów. To niewielki wysiłek, który daje pewność bezpiecznej jazdy i radość z prowadzenia auta w idealnej kondycji” – mówi Dawid Tarchała, kierownik działu badań i rozwoju Steinhof.
Źródło: Steinhof
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: