Jak przekonać klienta warsztatu do regularnej kontroli zawieszenia

person Redakcja 21/11/2019

ZF Aftermarket zaleca sprawdzenie podwozia przed pierwszym śniegiem.

Pracownicy warsztatów sprawdzają zawieszenie w ramach sezonowej wymiany kół, określając przy tym potrzebę wymiany hamulców, elementów zawieszenia, sprężyn i amortyzatorów. Jednak, wraz z rosnącą popularnością opon całorocznych, sezonowe wizyty kierowców w warsztatach stają się coraz rzadsze.

 

Właściciele warsztatów stoją więc przed wyzwaniem znalezienia nowych sposobów przekonania klientów o konieczności wizyty w warsztacie. Sprawdzanie zawieszenia jest tego dobrym przykładem, ponieważ nawet niewielkie uszkodzenie poszczególnych jego elementów, może prowadzić do kosztownych napraw ze względu na korozję spowodowaną obecnością soli na drogach w sezonie zimowym. W kontaktach z klientami pracownicy warsztatów mogą uwzględnić następujące informacje o uszkodzeniach:

Przykład 1

Jeśli wyrzucony spod kół kamień uszkodzi osłonę gumową, woda i sól mogą dostać się do połączeń drążka kierowniczego i przekładni kierowniczej. Rezultatem tego zjawiska będzie powstająca na zębatce korozja, której szorstka powierzchnia przetrze uszczelkę. Utrata oleju przekładniowego i awaria wspomagania kierownicy stają się w tym procesie nieuniknione. Nawet elektryczne układy kierownicze nie są w pełni zabezpieczone przed takim uszkodzeniem, ponieważ ich skorodowane części mogą skutkować w powstawaniu uciążliwego hałasu, sztywności elementów i innych problemach.

Przykład 2

Tłoczyska amortyzatorów i sprężyny zawieszenia również są narażone na uszkodzenia powstałe na skutek uderzeń kamieni lub innych elementów, które mogą dostać się pod koła. Małe wgłębienia w chromie tłoczyska mogą doprowadzić do uszkodzenia uszczelnienia. W dalszych konsekwencjach prowadzi to do wycieku oleju, a tym samym do utraty możliwości tłumiących amortyzatora. W przypadku sprężyn zawieszenia, występowanie miejscowych ognisk korozji prowadzi do uszczuplenia zwoju, a w dłuższej perspektywie sprężyna może w takim miejscu pęknąć.

Przykład 3

Podczas kontroli układu hamulcowego, serwisant powinien nie tylko zwrócić uwagę na stan zużycia jego elementów, ale również na uszkodzenia oraz pęknięcia powstałe na tarczy hamulcowej. Dzieje się tak, ponieważ kamienie i inne ciała obce dostające się pomiędzy tarczę a klocek hamulcowy. Wpływa to na nierównomierne zużycie tych elementów.

 

Przytoczone tu przykłady pokazują, że sezonowa kontrola samochodów wyposażonych w opony całoroczne jest również konieczna. ZF Aftermarket zapewnia wsparcie warsztatom, dzięki bogatemu asortymentowi marek Lemförder, Sachs i TRW, których części zapewniają pełne pokrycie wszystkich elementów zawieszenia. Oferta ta obejmuje układy kierownicze, zawieszenie, amortyzatory, hamulce tarczowe i bębnowe oraz elementy gumowo-metalowe. ZF Aftermarket wspiera również dealerów motoryzacyjnych, udzielając informacji technicznych oraz instrukcji montażowych. Dzięki programowi bonusowemu ZF pro[Points], warsztaty niezależne mogą zbierać punkty za każdym razem, gdy kupują części zamienne od koncernu ZF.

 

Źródło: ZF Aftermarket

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.