Jackie Chan DC Racing przewodzi w klasyfikacji LMP2 | MOTOFAKTOR

Jackie Chan DC Racing przewodzi w klasyfikacji LMP2

person Adrian Januszkiewicz 18/12/2019

Po historycznym zwycięstwie w Szanghaju zespół Goodyeara utrzymał dobrą passę w Bahrajnie. Jackie Chan DC Racing prowadzi w klasyfikacji LMP2.

Po emocjonującym ośmiogodzinnym wyścigu Jackie Chan DC Racing, w składzie: Ho-Pin Tungiem, Gabrielem Aubry i Willem Stevensem, miał powody do świętowania – wywalczył trzecie miejsce na podium i objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Drugie miejsce na podium przypadło innej ekipie wspieranej przez GoodyearaJota Sport (Anthony Davidson, Antonio Felix da Costa i Roberto Gonzalez).

Chaos w pierwszym okrążeniu i szarża na podium

Dwa zespoły wspierane przez  Goodyeara rozpoczęły wyścig od strat. Zderzenie dwóch samochodów LMP1 w pierwszej rundzie wywołało chaos w grupie. Davidson i Tung zostali w tyle, aby uniknąć uszkodzeń.

 

Obaj jednak szybko odzyskali pozycję i dotrzymywali tempa liderowi, ale z końcowych pozycji. Po pierwszym tankowaniu Davidson okazał się jednym z najszybszych na torze, ale najmocniej awansował Kenta Yamashita. Japoński gwiazdor korzystał z rewelacyjnej przyczepności opon Goodyeara zamontowanych na Oreca należącym do zespołu High-Class Racing, uzyskując o 2-3 sekundy szybsze czasy okrążeń niż samochody jadące przed nim. Podczas 33. okrążenia wyprzedził zwycięzców mistrzostw WEC i ELMS Alpine i Aurus i przesunął się na trzecią pozycję. W kolejnym okrążeniu wyprzedził jeszcze Oreca Racing for Nederland.

Prototyp Jota Sport podczas wyścigu WEC w Bahrajnie

Nocny wyścig

Po 90 minutach jazdy, gdy samochody zespołów Jota Sport i Jackie Chan DC Racing pilotowali Gonzalez i Stevens, słońce ustąpiło miejsca sztucznemu oświetleniu toru. Para kierowców utrzymała dobre tempo i wyszła na drugie i trzecie miejsce o pół dystansu.

 

Nocny spadek temperatury o zaledwie cztery stopnie Celsjusza, podczas gdy spodziewano się zmiany o dwadzieścia stopni, spotęgował zapotrzebowanie na wszechstronne osiągi opon. Goodyear dostarczył ogumienie specyfikacji A i C, które w dotychczasowych wyścigach sezonu wykazało się szerokim zakresem roboczym.

 

Davidson wrócił za kierownicę samochodu Jota Sport na dwie godziny przed końcem wyścigu i zaczął polowanie na lidera, byłego kolegę z F1 Paula Di Resta. Przed ostatnią godziną wyścigu Davidson przekazał kierownicę Antonio Felixowi Da Costa, który pomimo początkowego spadku utrzymał imponujące drugie miejsce. Samochód Jackie Chan DC zajął ostatecznie trzecie miejsce wprowadzając Tunga, Aubry’ego i Stevensa na czoło klasyfikacji generalnej mistrzostw.

Zajęcie dwóch miejsc na podium po chaosie w pierwszym okrążeniu świadczy o świetnej strategii, mocnym tempie i sprawnej pracy zespołowej. Bardzo cieszą nas stałe osiągi opon w długich wyścigach, szczególnie podczas ostrej walki w grupie. Po czterech rundach jesteśmy dumni z Jackie Chan DC Racing. Przed dwoma wyścigami w USA zespoły Goodyeara plasują się na szczycie mistrzostw. Mike McGregor Endurance Programme Manager

 

Kolejny wyścig w ramach cyklu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM (WEC) 2019/20 odbędzie się 23 lutego 2020 r. w Lone Star Le Mans w Austin w stanie Teksas.

 

Najlepsze zespoły FIA Endurance Trophy w klasie LMP2:

 

  1. Jackie Chan DC Racing – Goodyear – 72 punkty
  2. United Autosports – 69 punktów
  3. Racing Team Nederland – 66 punktów
  4. Jota Sport – Goodyear – 62 punkty
  5. Signatech Alpine – 56 punktów.

 

Źródło: Goodyear

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).