Inter Cars z własnym operatorem logistycznym

person Leszek Kadelski 12/02/2013

Z pionu logistycznego największego polskiego dystrybutora części motoryzacyjnych zostanie utworzona oddzielna spółka - ILS, która wkrótce będzie oferować swoje usługi na rynku operatorów logistycznych.

26 lutego 2013 roku Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Inter Cars będzie głosowało nad wnioskiem o zgodę na zbycie przez Inter Cars S.A. zorganizowanej części przedsiębiorstwa do ILS Sp z o.o. Wprawdzie podstawowym klientem ILS pozostanie Inter Cars, dla którego będzie ona realizować usługi transportu i magazynowania części, jednak z czasem ILS będzie mieć większą liczbę klientów. Plan zakłada, że w ciągu 10 lat 20 proc. przychodu spółki będzie pochodzić od klientów innych niż Inter Cars.

 

Już dziś władze spółki mogą pochwalić się pierwszymi dwoma – jest to firma Bosal oraz niewymieniony z nazwy producent oleju silnikowego.

Większość dostawców Inter Cars posiada własne lub outsourcowane magazyny wyrobów gotowych, z których dostarcza je do firmy dystrybucyjnych. Analizując łączne koszty logistyki producenta i dystrybutora dostrzegliśmy obszar do lepszej integracji i - dzięki temu - optymalizacji procesów. Na tym polu będziemy konkurować z innymi operatorami logistycznymi działającymi w Polsce i innych krajach UE. Wojciech Milewski prezes ILS i członek Zarządu Inter Cars

 

Firma Bosal jest producentem układów wydechowych i haków holowniczych, które są wyjątkowo trudnym towarem z punktu widzenia pracy firmy logistycznej.

W przypadku elementów nie dających się standaryzować w rozumieniu logistyki, współpraca z zewnętrznym operatorem logistycznym jest bardzo trudna i wymaga wyjątkowej elastyczności z obu stron. Jakub Bzówka dyrektor zarządzający Bosal Polska

 

W rezultacie, o ile w przypadku większości części motoryzacyjnych logistyka stanowi niewielki udział w kosztach, w przypadku produktów takich jak układy wydechowe jest czynnikiem bardzo istotnym.

Współpraca z ILS jest łatwiejsza ponieważ opiera się na doświadczeniu ILS w operowaniu takimi produktami oraz na znajomości branży. Ma tu również zastosowanie zjawisko synergii wynikające ze zbieżności siatki dystrybucyjnej obu firm, co daje nadzieję na większą efektywność logistyki i poprawę strony kosztowej niż ma to miejsce we współpracy z operatorami bez znajomości branży i produktu. Chciałbym przy tym podkreślić, że ILS z naszego punktu widzenia jest wyłącznie zewnętrznym operatorem logistycznym. Jakub Bzówka
Wydzielenie pionu logistyki do oddzielnej spółki jest z pewnością szczegółowo przeanalizowaną decyzją i w założeniu ma obniżać koszty obsługi logistycznej. Do tego projektu jeszcze jednak długa droga wymagająca licznych inwestycji w infrastrukturę. Dziś trudno wyrokować czy nowa spółka będzie realną konkurencją dla operatorów logistycznych specjalizujących się w obsłudze sektora motoryzacyjnego. Magdalena Libiszewska redaktor naczelna dwumiesięcznika "Logistyka a Jakość"

 

Spółka ILS już planuje inwestycje zagraniczne, tam gdzie dziś obecny jest Inter Cars. Powstanie nowy magazyn w łotewskiej Rydze oraz prawie dwukrotnie zostanie powiększona powierzchnia magazynowa w rumuńskim Braszowie. Wszystko to po to, by ILS w ciągu dwóch lat mogła zrealizować cel w postaci 100 mln zł rocznego przychodu. ILS nie zamierza przy tym ograniczać swojej działalności wyłącznie do branży motoryzacyjnej – już dziś pozyskuje klientów z branży artykułów biurowych i sprzętu AGD.

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl