Inter Cars z ponad 11-proc. wzrostem sprzedaży w Q3 2020 | MOTOFAKTOR

Inter Cars z ponad 11-proc. wzrostem sprzedaży w Q3 2020

W 3 kwartale 2020 roku Grupa Inter Cars odnotowała 11,2% wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w porównaniu z Q3 2019.

Wzrost przychodów skonsolidowanych za okres 9 miesięcy 2020 wyniósł 1,1%. Na dynamikę sprzedaży miała wpływ rozprzestrzeniająca się na całym świecie pandemia wywołana wirusem SARS-COV-2. W efekcie wiele rządów, w tym Polski, wprowadziło ograniczenia aktywności społecznej i gospodarczej.

 

Dynamika sprzedaży poza granicami Polski, rozumiana jako sprzedaż realizowana przez zagraniczne spółki dystrybucyjne oraz sprzedaż bezpośrednia (z Inter Cars S.A.) do kontrahentów zagranicznych wyniosła 11% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

 

W okresie 9 miesięcy 2020 w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku dynamika przychodów ze sprzedaży eksportowej spółek zagranicznych wyniosła 11,8%.

 

Skonsolidowana marża na sprzedaży towarów za 3 kwartały 2020 roku wyniosła 30,2%, wpływ różnic kursowych na zmianę marży w tym okresie był znikomy, natomiast w analogicznym okresie 2019 roku wynosił 0.1.p.p. Po wyeliminowaniu wpływu różnic kursowych marża wyniosłaby odpowiednio 30,2% dla 3 kwartałów 2020 oraz 29,8% dla 3 kwartałów 2019 roku.

 

Grupa konsekwentnie realizuje politykę ekspansji terytorialnej na obszarze Europy Środkowej i Wschodniej. Rynki te wykazują się dużym potencjałem wzrostu i wyższą rentownością netto dla branży niż rynek krajowy. Jednakże w bieżącym okresie sprawozdawczym, na początku pandemii wywołanej wirusem SARS-COV-2, Grupa odnotowała spadek sprzedaży na wszystkich rynkach geograficznych. Na koniec okresu sprawozdawczego rynkami, których dynamika przychodów w porównaniu do ubiegłego roku była ujemna pozostawały: Polska, Chorwacja i Włochy. Dynamika sprzedaży pozostałych krajów, w porównaniu do 9 miesięcy roku 2019, miała wartość dodatnią. Ponieważ przychody w Polsce stanowią największy udział w przychodach Grupy, dynamika przychodów skonsolidowanych wyniosła 1,1%.

 

Z uwagi na dynamicznie zmieniające się okoliczności, podwyższony poziom niepewności rynkowej oraz niepewność co do dalszego wpływu pandemii w tym ewentualnej tzw. drugiej fali pandemii, na gospodarkę, branżę, partnerów biznesowych Grupy oraz zachowania konsumenckie, Zarząd nie może odnieść się do prognoz sprzedaży w kolejnych miesiącach.

 

W okresie 9 miesięcy 2020 roku najwyższą dynamikę sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku (po przeliczeniu na PLN i po włączeniach konsolidacyjnych) odnotowały spółki w następujących krajach:

 

  • Grecja (wzrost o 147%),
  • Bośnia i Hercegowina (wzrost o 51%),
  • Mołdawia (wzrost o 31%),
  • Niemcy – Cleverlog (wzrost o 41%),
  • Ukraina (wzrost o 29%).

 

Przy czym ze spółek o największym wpływie na przychody Grupy należy wskazać spółki dystrybucyjne w następujących krajach:

 

  • Polska (spadek o 6%),
  • Rumunia (wzrost o 8%),
  • Bułgaria (wzrost o 19%),
  • Łotwa (wzrost o 7%),
  • Słowacja (wzrost o 14%),
  • Czechy (wzrost o 11%),
  • Węgry (wzrost o 4%).

 

Zarząd Grupy, po analizie zagrożeń wynikających ze spadku obrotu związanego z pandemią wirusa, bezzwłocznie podjął decyzje o zmniejszeniu kosztów operacyjnych poprzez min. wstrzymanie realizacji projektów, ograniczenie działalności marketingowej, redukcji etatów i czasu pracy. Rentowność Grupy została zachowana na odpowiednim poziomie i wynosi 3,4% (2,8% w analogicznym okresie 2019 roku).

 

Więcej informacji można znaleźć w ogólnodostępnym raporcie kwartalnym Grupy.

 

Źródło: Inter Cars

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).