Inter Cars dołącza do akcji „WomanUpdate” | MOTOFAKTOR

Inter Cars dołącza do akcji "WomanUpdate"

Firma Inter Cars dołączyła do ogólnopolskiej kampanii społecznej zachęcającej kobiety do wejścia w świat nowych technologii - #womanupdate.

Woman Update to kampania, która ma na celu zachęcenie kobiet do przebranżowienia się – zaktualizowania swoich umiejętności. Dzięki akcji każda kobieta, bez względu na doświadczenie, wiek czy miejsce zamieszkania, ma szansę opuścić swoje dotychczasowe ramy i zdobyć kompetencje przyszłości.

Technologia jest tu i teraz. KAŻDA kobieta ma szansę na zdobycie kompetencji cyfrowych – nie ma znaczenia doświadczenie, wiek a nawet… epoka. Kampania ma pokazać, że kluczem do bezpiecznej przyszłości, stabilnej pracy czy dobrych zarobków jest ciągły rozwój i zdobywanie nowych umiejętności.

Inicjatorki kampanii Woman Update - Beata Jarosz i Joanna Pruszyńska-Witkowska

 

W ramach kampanii już wkrótce zostanie opublikowany raport pt. „Cyfrowy klucz do przyszłości zawodowej. Kobiety na rynku pracy w postcovidowej rzeczywistości” opracowany przez DELab – interdyscyplinarny instytut badawczy Uniwersytetu Warszawskiego oraz Instytut Innowacyjna Gospodarka INGOS. Pojawią się w nim analizy i dane dotyczące kierunku zmian na rynku pracy wywołanych przez pandemiczny kryzys gospodarczy oraz przyspieszoną cyfryzację, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji kobiet.

Mam trzy córki w różnym wieku i każda z nich jest inna. Dwie starsze, choć są dopiero nastolatkami, sprawnie posługują się narzędziami cyfrowymi i znają podstawy programowania. Dla dzisiejszego pokolenia są to niezbędne umiejętności, dlatego inicjatywa #womenupdate jest mi bliska. W przeszłości samo przeżycie w niebezpiecznym świecie wymagało często przewagi fizycznej. W tej kwestii jesteśmy odmienni i większości kobiet ciężko jest konkurować pod względem siły z mężczyznami. Dzisiejszy świat wymaga zupełnie innych umiejętności. To co mamy „w głowie” nie zależy od naszej płci, ale od wykształcenia, otwartości na naukę i ciekawości świata. Dzięki wykształceniu lepiej posługujemy się narzędziami i lepiej rozumiemy otaczający nas świat. Obecnie dostępne narzędzia to w większości narzędzia cyfrowe, a więc zachęcam wszystkich – niezależnie od płci – do otwartości na nowe technologie i stosowania zasady, że każdy moment na naukę jest odpowiedni.

Prezes Zarządu Inter Cars SA - Maciej Oleksowicz

 

Źródło: Inter Cars

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).