Inteligentne zawieszenie Monroe w nowym Mercedesie-AMG SL Roadster | MOTOFAKTOR

Inteligentne zawieszenie Monroe w nowym Mercedesie-AMG SL Roadster

Oczekiwane od 2022 roku luksusowe roadstery Mercedes-AMG klasy SL będą wyposażone w dwie najnowsze technologie inteligentnego zawieszenia Monroe firmy Tenneco.

 

Nowe modele, reprezentujące ósmą generację kultowej serii SL, będą oferowane z półaktywnym zawieszeniem CVSA2 lub zintegrowanym zawieszeniem CVSA2/Kinetic firmy Tenneco. Obydwa systemy dla modeli Mercedesa-AMG są obecnie produkowane w niedawno rozbudowanym kompleksie produkcyjnym Tenneco w Gliwicach.

 

Technologia CVSA2, opracowana z myślą o supersamochodach i SUV-ach o najwyższych osiągach, zapewniać ma doskonałe wrażenia z jazdy w praktycznie każdych warunkach eksploatacyjnych. Układ inteligentnego zawieszenia, który znajdzie się w standardowym wyposażeniu modeli SL 43 i 55, obejmuje lekkie amortyzatory półaktywne wyposażone w dwa zewnętrznie zamontowane zawory elektrohydrauliczne, które niezależnie kontrolują tłumienie drgań w fazie ściskania i odbicia. Każdy amortyzator jest regulowany w sposób ciągły przez oprogramowanie monitorujące wiele parametrów, w tym kąt skrętu kierownicy, prędkość pojazdu, przyspieszenie i przemieszczenie nadwozia. Technologia ta pozwala na bardzo elastyczny zakres regulacji pomiędzy minimalnym a maksymalnym poziomem tłumienia drgań, zapewniając wyjątkowy komfort, prowadzenie i stabilność.

 

Zawieszenie CVSA2/Kinetic, dostępne jako opcja w modelu SL 55 i jako wyposażenie standardowe w najwyższym modelu SL 63, łączy w sobie wszystkie zalety technologii CVSA2 z innowacyjnym, aktywnym systemem kontroli przechyłów, który zmniejsza masę pojazdu poprzez wyeliminowanie konieczności stosowania stabilizatorów poprzecznych. Układy te razem zapewniać mają wyjątkową trakcję, precyzję prowadzenia, równowagę i komfort hamowania, a także funkcję podnoszenia przodu pojazdu w celu zwiększenia prześwitu.

To był ekscytujący projekt dla naszej działu Advanced Suspension Technologies – powiedział Henrik Johansson, wiceprezes i dyrektor generalny działu Advanced Suspension Technologies w firmie Tenneco – Te imponujące nowe modele wznoszą słynną Klasę SL na nowe wyżyny, jeśli chodzi o wrażenia z jazdy.

 

Oprócz nowej Klasy SL, technologia CVSA2 odniosła ostatnio znaczący sukces w modelach Mercedes-AMG, w tym w SUV-ie klasy G i AMG GT Black Series.

 

Źródło: Monroe

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).