Innowacyjny silnik benzynowy do pojazdów Kii i Hyundaia | MOTOFAKTOR

Innowacyjny silnik benzynowy do pojazdów Kii i Hyundaia

person Adrian Januszkiewicz 9/07/2019

Koncern Hyundai Motor Group opracował pierwszy na świecie turbodoładowany silnik benzynowy z systemem ciągłej zmiany czasów otwarcia zaworów (CVVD).

W ubiegłą środę (3.07.2019 r.) w Hyundai Motorstudio Goyang zaprezentowana została innowacyjna technologia CVVD (ang. Continuously Variable Valve Duration), a także silnik Smartstream G1.6 T-GDi do pojazdów Kia i Hyundai, w którym będzie ona stosowana.

 

Jak wynika z zapewnień Hyundaia, CVVD, czyli system ciągłej zmiany czasów otwarcia zaworów, optymalizuje zarówno osiągi silnika, jak i oszczędność paliwa, a jednocześnie jest przyjazny dla środowiska. Technologia sterowania zaworami ma regulować czas otwarcia i zamknięcia zaworów w zależności od warunków jazdy, osiągając 4% wzrost wydajności i 5% poprawę efektywności zużycia paliwa. Ponadto technologia ma redukować emisję spalin o 12%.

Kia i Hyundai wzmacniają ofertę silników. Nadal będziemy rozwijać spalinowe jednostki napędowe, które wciąż zapewniają stabilność naszego biznesu i stanowią o jego sile. Albert Biermann prezes i szef działu badań i rozwoju w Hyundai Motor Group

Technologia CVVD

Do tej pory osiągi i sprawność silnika spalinowego były regulowane za pomocą technologii naprzemiennego sterowania zaworami regulującej czas otwarcia i zamknięcia zaworów oraz głębokość ich otwarcia, za sprawą mocy silnika wytwarzanej w cyklu ssania-sprężania-pracy-wydechu. Dla podniesienia tych parametrów opracowywano takie technologie jak zmienne fazy rozrządu (CVVT w przypadku Hyundaia i Kii) czy zmiennej głębokości otwarcia zaworów (CVVL w przypadku Hyundaia i Kii). Nie mogły one jednak regulować czasu otwarcia zaworu, ponieważ czas zamknięcia zaworu był zależny od momentu otwarcia i nie mógł reagować na różne sytuacje podczas jazdy. CVVD ma zmienić ten stan rzeczy.

 

Gdy pojazd utrzymuje stałą prędkość i wymaga niskiej mocy silnika, CVVD ma pozostawiać zawór dolotowy otwarty do połowy i zamykać go w pobliżu końca suwu sprężania. Ma to pomóc zwiększyć oszczędność paliwa poprzez zmniejszenie oporu spowodowanego kompresją. Z drugiej strony, gdy moc silnika jest wysoka, np. gdy samochód jedzie z dużą prędkością, zawór dolotowy jest zamykany na początku suwu sprężania, aby zmaksymalizować ilość powietrza wykorzystywanego do pracy, zwiększając moment obrotowy dla lepszego przyspieszenia.

Silnik Smartstream G1.6 T-GDi

Wraz z nową technologią CVVD zaprezentowano Smartstream G1.6 T-GDi, turbodoładowany silnik benzynowy I4 o mocy 180 KM. Nowa jednostka napędowa jest pierwszą, która wykorzystuje technologię CVVD Grupy Hyundai, a także niskociśnieniową recyrkulację spalin (LP EGR) w celu dalszej optymalizacji zużycia paliwa.

 

Układ recyrkulacji spalin zwraca ich część do komory spalania, powodując efekt chłodzenia i zmniejszając emisję tlenków azotu. G1.6 T-GDi posiada również system niskiego ciśnienia, który przekierowuje spaliny do przodu kompresora turbosprężarki, a nie do układu dolotowego, aby zwiększyć wydajność w warunkach wysokiego obciążenia.

 

Ponadto, jak podaje producent, nowa jednostka ma zintegrowany system zarządzania temperaturą, który szybko podgrzewa lub chłodzi silnik do optymalnej temperatury, oraz silny system bezpośredniego wtrysku, który osiąga 350 bar, przekraczając 250 bar poprzednika (silnika T-GDi). Z kolei tarcie silnika ma być mniejsze o 34% dzięki zastosowaniu ruchomych części o niskim tarciu.

 

Silnik Smartstream G1.6 T-GDi zostanie zastosowany w Hyundaiu Sonata Turbo, który ma zostać wprowadzony na rynek w drugiej połowie tego roku.

 

Źródło: Hyundai

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).