Innowacyjne rozwiązania Bosch dla motocykli i pojazdów sportowych | MOTOFAKTOR

Innowacyjne rozwiązania Bosch dla motocykli i pojazdów sportowych

Bosch prezentuje na targach EICMA 2019 szereg innowacji dedykowanych dla motocykli i pojazdów sportowych.
9/11/2019

Wyświetlacz nowej generacji: większy ekran i mniejsza ramka dla lepszej czytelności, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy: bezpieczniej i bardziej komfortowo oraz układ napędowy: najnowsza technologia zmniejszająca emisje – to tylko część nowoczesnych technologii, które można zobaczyć na targach EICMA 2019 na stoisku Bosch o numerze G55 znajduje się w hali 13.

Zintegrowane systemy informacji i komunikacji

Na targach EICMA 2019 Bosch przedstawia po raz pierwszy nową generację zintegrowanych systemów informacji i komunikacji. System wyróżnia się wielkością zoptymalizowanego wyświetlacza TFT (6,5” bez ramki). Dzięki lepszemu wypełnieniu obudowy, ekran stał się większy w stosunku do wymiarów zewnętrznych. Ta nowa, pozbawiona spoin konstrukcja pozwala stosować mniejszą obudowę, co prowadzi do większej elastyczności przy montażu w różnych modelach motocykli. Zintegrowany system informacji i komunikacji Bosch łączy w jednym urządzeniu tradycyjny zestaw wskaźników z szeroką gamą funkcji informacyjno-rozrywkowych. Powłoka antyrefleksyjna poprawia czytelność krystalicznego wyświetlacza w każdych warunkach pogodowych. Nawet w deszczu, czy przy bezpośrednim oświetleniu promieniami słońca lub w ciemnościach, kolory są wyraźne, a kontrast jest wysoki.

Integracja ze smartfonem mySPIN

mySPIN umożliwia kierowcom przekazywanie zawartości smartfona na wyświetlaczu motocykla, skutera lub pojazdu sportowego. To rozwiązanie jest dostępne jako otwarta platforma z szeroką gamą opcji dla wszystkich producentów pojazdów. System jest łatwy w użyciu. Gdy tylko smartfon zostanie podłączony do pojazdu za pośrednictwem sieci Wi-Fi, Bluetooth lub USB, różne aplikacje są natychmiast dostępne na ekranie.

System stabilizacji toru jazdy motocykla (MSC)

System MSC Bosch zwiększa bezpieczeństwo motocyklistów od 2013 roku. MSC pomaga kierowcom w krytycznych sytuacjach pochylenia podczas hamowania na zakrętach. Może to poprawić zarówno stabilność jazdy jak i skuteczność hamowania. Po raz pierwszy system Bosch MSC został zainstalowany w elektrycznym motocyklu Zero SR/F.

Półaktywne systemy regulacji tłumienia w pojazdach sportowych

Półaktywne systemy regulacji tłumienia w pojazdach sportowych zwiększają bezpieczeństwo, komfort i dynamikę jazdy. Pojazdy z tym systemem są wyposażone w kilka czujników, które służą do ciągłego monitorowania stanu jezdni i w ten sposób pozwalają wprowadzać zmiany niemal natychmiast. Czujniki umożliwiają systemowi także zwiększenie stabilności podczas jazdy w terenie. Kierowca może naciśnięciem jednego przycisku wybrać ustawienie tłumienia i dostosować zawieszenie do własnych preferencji. Półaktywny system steruje siłownikami w amortyzatorach, aby zmniejszyć wibracje i poprawić nie tylko stabilność pojazdu, ale także komfort jazdy.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

Bazujące na czujnikach systemy wspomagania Bosch zwiększają bezpieczeństwo i komfort motocyklistów, bez ograniczania przyjemności z jazdy. Obejmują adaptacyjny tempomat (ACC), ostrzeżenie przed kolizją i wykrywanie martwego pola. Systemy są oparte na kombinacji czujników radarowych, układu hamulcowego, układu sterowania silnika oraz interfejsu HMI (interfejs człowiek-maszyna). Radar działa jako organ sensoryczny, który dostarcza obraz otoczenia pojazdu. Producenci motocykli Ducati i KTM włączą nowe systemy wspomagania kierowcy Bosch do palety modeli już w 2020 roku. Od roku 2021 systemy zostaną również wprowadzone do seryjnych modeli Kawasaki.

Rozwiązania systemowe dla lekkich pojazdów elektrycznych

Bosch prezentuje na targach EICMA 2019 dwa innowacyjne rozwiązania systemowe dla lekkich pojazdów elektrycznych: uproszczony układ napędowy tzw. Drive System oraz kompleksowy układ zintegrowany. Układ Drive System składa się z elektrycznej jednostki napędowej i odpowiedniego sterownika. Komponenty są tak dobrane, aby zapewnić efektywne wrażenia z jazdy oraz łatwą integrację w różnych pojazdach. Ponadto umożliwia realizację przez klienta różnych funkcji sieciowych. Układ można elastycznie stosować w różnych klasach lekkich pojazdów elektrycznych, dzięki czemu możliwe jest idealne dopasowanie do wymagań producentów przy niewielkich nakładach. Układ zintegrowany jest prezentowany na EICMA 2019 w Nuuk Urban.

Systemy zarządzania silnikiem

Systemy Bosch do zarządzania silnikiem mogą pomóc producentowi jednośladów spełnić przyszłe wymogi dotyczące emisji, takie jak Euro 5 i BS 6 (Bharat etap 6), w tym OBD l/ll. W połączeniu z najnowszą technologią czujników, systemy zarządzania silnikiem osiągnęły znaczny wzrost efektywności w porównaniu do tradycyjnego gaźnika.

 

Targi EICMA 2019 odbywają się w dniach 7 – 10 listopada w Mediolanie.

 

Źródło: Bosch

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).