Innowacyjne podwójne sprzęgło BorgWarner do EV | MOTOFAKTOR

Innowacyjne podwójne sprzęgło BorgWarner do EV

BorgWarner opracował system wektorowania momentu obrotowego dla pojazdów elektrycznych, który umożliwia stosowanie tylko jednego silnika elektrycznego zamiast tradycyjnych dwóch.

Wykorzystując swoją wiedzę na temat napędu na wszystkie koła (AWD) oraz wiedzę na temat sprzęgieł, firma BorgWarner stworzyła jednostkę Torque-Vectoring Dual-Clutch, która zawiera dwa sprzęgła – jedno wewnętrzne i jedno zewnętrzne – które zastępują konwencjonalny mechanizm różnicowy w elektrycznym układzie napędowym. Tradycyjne systemy wektorowania momentu obrotowego wymagają dwóch e-maszyn z tyłu, które są drogie i ciężkie, a technologia BorgWarner oszczędza masę i przestrzeń w układzie napędowym, przyczyniając się do ogólnej wydajności pojazdu.

Nasz nowy system Torque-Vectoring Dual-Clutch, który minimalizuje straty momentu obrotowego, oszczędza energię i wymaga mniejszej liczby komponentów, stanowi przykład tego, w jaki sposób nasza wiedza na temat silnika spalinowego i układu napędowego uzupełnia naszą pracę z pojazdami elektrycznymi. BorgWarner posiada rozległą wiedzę i doświadczenie, których klienci będą potrzebowali w miarę rozwoju branży w kierunku zelektryfikowanej przyszłości.

prezes i dyrektor generalny działu PowerDrive Systems w BorgWarner - Stefan Demmerle

 

Zaprojektowane w celu poprawy prowadzenia i zwrotności pojazdu elektrycznego, podwójne sprzęgło BorgWarner Torque-Vectoring Dual-Clutchsteruje momentem niezależnie, rozkładając moment obrotowy na lewe i prawe koła. Sprzęgło to połączone z jednym silnikiem elektrycznym i wyposażone w dwa odwracalne siłowniki GenVI (po jednym na sprzęgło), dynamicznie przenosi moment obrotowy w celu poprawy reakcji układu kierowniczego i kontroli, zapewniając klientowi stabilną i przyjemną jazdę. Ten system ma wydajność do 2600 Nm na sprzęgło i ma funkcję, która odłącza tylną oś, gdy napęd na wszystkie koła nie jest potrzebny. Pojazd następnie pracuje z napędem na przednie koła, co powoduje zmniejszenie strat i zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych.

 

Rozpoczęcie produkcji tego sprzęgła nastąpi w pierwszej połowie 2022 r. Będzie ono dostępne dla rynku OEM pojazdów elektrycznych.

 

Źródło: BorgWarner

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).