Hyundai zprezentował robota do automatycznego ładowania EV | MOTOFAKTOR

Hyundai zprezentował robota do automatycznego ładowania EV

person Adrian Januszkiewicz 29/03/2023

Grupa Hyundai Motor opracowała robota do automatycznego ładowania (ACR) pojazdów elektrycznych (EV).

 

  • Film Hyundai Motor Group pokazuje, w jaki sposób robot komunikuje się z pojazdem elektrycznym (EV), jak automatycznie otwiera port i podłącza ładowarkę
  • Robot do automatycznego ładowania (ACR) został opracowany z myślą o niezawodnym działaniu w każdym środowisku, niezależnie od lokalizacji ładowarki, pogody i potencjalnych przeszkód
  • ACR prawidłowo podłącza ładowarkę do portu za pomocą technologii sterowania bazującej na kamerze 3D i wykorzystującej algorytmy sztucznej inteligencji (AI)
  • Hyundai przewiduje, że w niedalekiej przyszłości roboty będą wspierać ludzi w ładowaniu pojazdów elektrycznych, przezwyciężając problemy z dostępnością dla niektórych kierowców pojazdów elektrycznych
  • ACR będzie prezentowany na targach Seoul Mobility Show 2023 od 31 marca do 9 kwietnia, na stoisku Hyundai Motor
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

ACR dla pojazdów elektrycznych to jednoramienny robot, który może podłączyć kabel do portu ładowania pojazdu elektrycznego i odłączyć go po zakończeniu ładowania. Nowe wideo przedstawiające prawdziwego robota w akcji jest kontynuacją wersji w technologii CGI, wydanej przez Grupę w lipcu ubiegłego roku.

 

Nowe wideo zaczyna się od sceny, w której Hyundai IONIQ 6 autonomicznie parkuje w zatoce do ładowania pojazdów elektrycznych. Gdy samochód jest zaparkowany, ACR komunikuje się z nim, aby otworzyć port ładowania, a następnie oblicza jego dokładną lokalizację i kąt za pomocą zamontowanej wewnątrz kamery.

 

Następnie robot podnosi ładowarkę i mocuje ją do gniazda pojazdu, rozpoczynając w ten sposób sesję ładowania. Po jego zakończeniu, robot odłącza ładowarkę, odkłada wtyczkę na właściwe miejsce i zamyka osłonę portu ładowania pojazdu.

 

ACR pomoże uczynić ładowanie pojazdów elektrycznych łatwiejszym i wygodniejszym, zwłaszcza w ciemnym otoczeniu. Poprawi to również dostępność, szczególnie dla osób z barierami ruchowymi, ponieważ kable ładujące stają się grubsze i cięższe, aby umożliwić szybkie ładowanie. Będziemy nadal rozwijać ACR w celu zwiększenia bezpieczeństwa i wygody, aby wszyscy klienci pojazdów elektrycznych mogli wkrótce korzystać z niego na stacjach ładowania – mówi Dong Jin Hyun, Szef laboratorium robotyki w Hyundai Motor Group.

 

ACR, który na pierwszy rzut oka może wydawać się zwodniczo prosty, jest przykładem zaawansowanej technologii robotów Grupy. Laboratorium Robotyki Grupy brało pod uwagę różne zmienne podczas opracowywania ACR, takie jak miejsce parkowania pojazdu, kształt portu ładowania, pogoda, potencjalne przeszkody i waga przewodu ładującego.

 

Aby robot mógł bezpiecznie przymocować ładowarkę do portu ładowania, wymagane jest oprogramowanie, które może jednocześnie obliczać wiele zmiennych. W tym celu Grupa opracowała algorytm, który wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji opartą na kamerach 3D, a oparta na niej technologia sterowania nowej pozwala robotom precyzyjnie obsługiwać nawet ciężkie ładowarki.

Biorąc pod uwagę fakt, że większość ładowarek do pojazdów elektrycznych jest instalowana na zewnątrz, inżynierowie Grupy zbudowali w centrum badawczo-rozwojowym specjalnie zaprojektowaną zewnętrzną stację ładowania pojazdów elektrycznych i ocenili jej działanie w różnych warunkach. W rezultacie ACR uzyskał stopień wodoodporności i pyłoszczelności IP65, a jego wydajność została znacznie ulepszona, dzięki czemu może pracować stabilnie nawet w ekstremalnych warunkach. Ponadto inżynierowie zainstalowali wokół robota słup bezpieczeństwa z wbudowanym czujnikiem laserowym, aby zapobiegać ewentualnym wypadkom, umożliwiając mu wykrywanie nieruchomych i ruchomych przeszkód.

 

Grupa oczekuje, że automatyczne ładowanie robotów znacznie zwiększy wygodę ładowania pojazdów elektrycznych, a w połączeniu z autonomicznymi systemami kontroli parkowania w przyszłości, może poprawić wykorzystanie poprzez sekwencyjne ładowanie kilku zaparkowanych pojazdów.

 

Nowo zaprezentowany ACR będzie prezentowany na stoisku Hyundai Motor podczas targów Seoul Mobility Show 2023, które odbędą się w KINTEX w Ilsan-gu, Goyang-si, Gyeonggi-do, od 31 marca do 9 kwietnia.

 

Źródło: Hyundai

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).