Hurtownia Gordon złożyła wniosek o upadłość | MOTOFAKTOR

Hurtownia Gordon złożyła wniosek o upadłość

W dniu 16 stycznia 2025 r. hurtownia Gordon złożyła do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości.
20/01/2025

Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XV Wydział Gospodarczy wydał obwieszczenie zarządzenia o wpisaniu do repertorium wniosku o ogłoszenie upadłości. Sąd w sprawie o ogłoszenie upadłości dłużnika, którym jest hurtownia motoryzacyjna Gordon zarządził o wpisaniu do repertorium wniosku dłużnika, złożonego w dniu 16 stycznia 2025 r.

Hurtownia Motoryzacyjna Gordon z centralą w Zamościu koło Bydgoszczy, znajduje się na polskiej mapie motoryzacyjnej od 1991 roku. Przez wiele lat firma założona przez Jacka Gordona, rozwijała się i na obecną chwile może pochwalić się blisko 150 placówkami w całej Polsce oraz powierzchnią magazynową o wielkość 35 tys. m2 . Swoją sprzedaż prowadzi również na rynkach zagranicznych, między innymi na Litwie, Łotwie, Estonii, Finlandii, Czechach, Słowacji, na terenie Niemiec.

Długi w branży

Obecnie w rejestrze KRD znajduje się 12,5 tys. firm z branży motoryzacyjnej. Największą część zadłużenia generują przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, odpowiadając za 59% całości zobowiązań. Wśród zadłużonych firm największe problemy finansowe mają sprzedawcy samochodów, którzy odpowiadają za 41% długów, oraz warsztaty naprawcze z udziałem wynoszącym 32%.

Raport KRD wskazuje na pogarszającą się płynność finansową w branży. W ciągu roku liczba firm o najwyższym scoringu płatniczym spadła o 11%, a odsetek podmiotów o najniższej wiarygodności wzrósł o prawie 6%. Mimo to, 86% firm z sektora motoryzacyjnego nadal wykazuje wysoką lub bardzo wysoką zdolność do terminowego regulowania zobowiązań.

Największe problemy z regulowaniem należności odnotowano w województwach mazowieckim, śląskim i małopolskim. Łączna kwota, na którą sektor finansowy, w tym banki, ubezpieczyciele i firmy leasingowe, czeka od firm motoryzacyjnych, wynosi 318 mln zł. Firmy handlowe próbują odzyskać 32 mln zł, a firmy energetyczne i wypożyczalnie pojazdów – po 16 mln zł każda.

Szczególnie trudna sytuacja dotyka warsztatów zajmujących się naprawami powypadkowymi. Problemy te wynikają głównie z wydłużonych terminów płatności za obsługę szkód komunikacyjnych oraz opóźnień w płatnościach ze strony klientów flotowych, co negatywnie wpływa na stabilność finansową tych przedsiębiorstw.

Analitycy zauważają, że aż 75% nierzetelnych płatników w tej branży to jednoosobowe działalności gospodarcze. Eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni wdrożyć systematyczny monitoring należności, aby lepiej kontrolować terminowość wpłat od swoich kontrahentów.

 

Źródło: MUiR.pl, KRD

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:

belka Wiadomości Google