Hengst Blue.on do nowego Opla Astra | MOTOFAKTOR

Hengst Blue.on do nowego Opla Astra

Firma Hengst rozpoczęła seryjną produkcję systemu filtracji oleju Blue.on z przeznaczeniem do nowego Opla Astry.

System filtracji oleju Blue.on od Hengst został właśnie po raz pierwszy wprowadzony do produkcji seryjnej. Ta alternatywa dla klasycznego filtra oleju spin-on będzie po raz pierwszy produkowana seryjnie i montowana w nowym wysokoprężnym silniku Opla Astra o pojemności 1,5 litra. 3-cylindrowy silnik o mocy 77 i 90 kW.

 

System Blue.on składa się z trzpienia wraz z wbudowanym zaworem obejściowym (bypass) i zaworem zwrotnym, pokrywy z mocnego tworzywa oraz wkładu filtra, który stanowi jedyny element wymienny. Zaprojektowanie w jakości OE elementów dożywotnich ma zapewniać ich efektywnie działanie przez cały okres eksploatacji.

 

W odróżnieniu od metalowego filtra nakręcanego spin-on, wymienny i wolny od metalu wkład filtra Blue.on jest wykonany zgodnie z koncepcją ENERGETIC i nadaje się do termicznej utylizacji. Ponadto Blue.on, według zapewnień Hengsta, oszczędza do 90% masy odpadowej wytwarzanej przez konwencjonalne filtry oleju spin-on, co stanowi istotny wkład w ochronę środowiska.

 

Hengst stale rozszerza ofertę Blue.on – po seryjnym montażu w samochodach Opel Astra kolejnym krokiem jest opracowanie modułów Blue.on do innych silników. System ten daje Hengstowi możliwość w sposób elastyczny zaspokoić zapotrzebowanie na duże ilości w krótkich cyklach produkcyjnych. Wśród głównych korzyści produktu można wymienić techniczną niezawodność oraz wysoką opłacalność tego rozwiązania.

 

Modułowy system obejmuje modele o średnicach 67 i 77 mm, z których każdy jest dostępny w długościach 67, 77 i 87 mm. Tym samym Hengst odpowiada na zapotrzebowanie około 90% typowych zastosowań w samochodach osobowych, gdzie do tej pory montowano filtry typu spin-on.

 

Ponadto możliwe jest dostosowanie systemu Blue.on do specyficznych potrzeb klienta pod względem wkładu filtra (wybór medium filtracyjnego i sposób jego przetworzenia) oraz projektu i konstrukcji zaworu (ciśnienie otwarcia i zamknięcia, natężenie przepływu itp.).

Jakie ograniczenia mają filtry oleju spin-on?

Filtry spin-on są zamkniętymi systemami, w których nie można sprawdzić funkcjonowania ich poszczególnych komponentów. Jeśli zostały użyte niższej jakości zamienniki istnieje ryzyko, że wydajność filtra jest gorsza od pierwotnego produktu, a w obiegu oleju pozostają większe cząstki, które trwale uszkadzają wrażliwe komponenty, takie jak turbosprężarka.

 

Zawór zwrotny o zbyt niskim ciśnieniu otwierającym może powodować tzw. „bypass” kiedy to zanieczyszczony i niewystarczająco przefiltrowany olej przedostaje się do obiegu. Ponadto, jeśli zdolność absorpcji cząstek przez filtr jest zbyt niska i pozostaje on permanentnie zatkany/zanieczyszczony stwarza to wysokie ryzyko stałego działania w trybie „bypass” i dalszych uszkodzeń elementów silnika.

 

Blue.on to opatentowane rozwiązanie oparte na komponentach produkowanych w jakości OE. Ponieważ zawór obejściowy wraz z trzpieniem jest elementem dożywotnim, zainstalowanym na stałe, Blue.on ma zapewniać niezawodność funkcjonalną i uniemożliwiać instalację filtra o niższej niż przewidziana w specyfikacji producenta jakości. Zawór obejściowy i zawór zwrotny są widoczne i dostępne, podczas wymiany filtra oleju, więc można sprawdzić, czy nadal działają prawidłowo.

Kompleksowa ochrona klimatu

Około 800 milionów obecnych na światowych drogach pojazdów jest wyposażona w filtry oleju typu spin-on. W przypadku konwencjonalnych, zamkniętych systemów wymieniany jest cały filtr wraz z metalową puszką, co wiąże się z koniecznością utylizacji oleju jako odpadu niebezpiecznego oraz przetworzenia elementów stalowych, metalowych i elastomerów, a to przyczynia się do ogromnej ilość odpadów zanieczyszczających środowisko.

 

Poprzez wprowadzenie do produkcji seryjnej rozwiązania Blue.on Hengst kontynuuje strategię kompleksowego podejścia do unikania odpadów. Blue.on charakteryzuje się niewielkim ciężarem i jest w większości wykonany z tworzywa sztucznego. Jego koncepcja oparta jest na trzech elementach: trzpienia wraz z wbudowanym zaworem obejściowym (bypass) i zaworem zwrotnym, pokrywy z mocnego tworzywa oraz wkładu filtra, który stanowi jedyny element wymienny.

 

Dożywotnie elementy zainstalowane w bloku silnika mogą pomóc zaoszczędzić do 90% masy odpadowej wytwarzanej przez konwencjonalne filtry oleju spin-on. Już w 1993 roku Hengst roku pracował nad ograniczaniem odpadów poprzez tworzenie i rozwijanie koncepcji wielofunkcyjnych modułów filtracyjnych wyposażonych we wkład filtra ENERGETIC. System filtracji Blue.on wykorzystuje wkłady filtracyjne ENERGETIC szóstej generacji.

Dwukrotnie nagradzane innowacje

Dzięki opracowaniu systemu Blue.on, Hengst otrzymał już dwie ważne niemieckie nagrody za innowacyjne rozwiązania w Nadrenii Północnej-Westfalii. Otrzymane nagrody to: Partslife Environment Award oraz North Rhine-Westphalia Innovation Award, które przyznawane są za wybitne badania o szczególnym społecznym znaczeniu i zastosowaniu.

 

Źródło: Hengst

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).