Hella rozwija technologie akumulatorowe dla miękkich hybryd | MOTOFAKTOR

Hella rozwija technologie akumulatorowe dla miękkich hybryd

Nowe rozwiązania akumulatorowe Hella pozwalają zaoszczędzić od 5 do 6 gramów CO2 na przejechany kilometr.

Jako dostawca podsystemu, Hella opracowuje i tworzy produkty, które wspierają wszystkie etapy elektryfikacji motoryzacyjnej. Dzięki nowym produktom Dual Voltage Battery Management System i PowerPack 48 Volt firma jest jedną z pierwszych na rynku, która oferuje innowacyjne rozwiązania w zakresie modułów akumulatorowych do częściowo elektrycznych samochodów, tzw. miękkich pojazdów hybrydowych. Nowe rozwiązania umożliwiają oszczędności od 5 do 6 gramów CO2 na kilometr, a tym samym przyczyniają się do osiągnięcia celów w zakresie emisji CO2 w krótkim okresie.

 

Od 2020 r. nowo zarejestrowane pojazdy w UE nie będą mogły przekroczyć wartości dopuszczalnej wynoszącej 95 gramów CO2 na kilometr.

Jednak silnik spalinowy nie zniknie z dnia na dzień. Aby osiągnąć określone wartości graniczne, pojazdy muszą być zelektryfikowane.

szef działu zarządzania energią w centrum produktowym i członek zarządu działu elektroniki w Hella - Björn Twiehaus

 

Hella opracowała Dual Voltage Battery Management System dla klasy kompaktowej i średniej klasy. System umożliwia przekształcenie pojazdów z silnikami spalinowymi w miękką hybrydę. Łączy on takie elementy jak akumulator 48 V, akumulator 12 V i transformator napięcia (przetwornica DC-DC) w jednym produkcie. Ułatwia to integrację systemu z istniejącą architekturą pojazdu.

 

Kolejna zaleta: Dual Voltage Battery Management System eliminuje potrzebę stosowania akumulatora kwasowo-ołowiowego w samochodzie. Innowacyjny system składa się z ogniw litowo-jonowych, które są inteligentnie przełączane w zależności od zastosowania. W ten sposób pojemność może być wykorzystywana szczególnie w układzie elektrycznym pojazdu 12 V lub 48 V.

Hella zaprojektowała też PowerPack 48 Volt dla pojazdów o wyższej klasie mocy. Łączy w sobie akumulator litowo-jonowy 48 V, w tym zarządzanie baterią i konwerter DC-DC. Oprócz 12-woltowego akumulatora PowerPack 48 jest również wciągany do pojazdu. Umożliwia on funkcje hybrydowe, takie jak rekuperacja (zdolność do odzyskiwania energii podczas hamowania) lub aktywne zjeżdżanie (silnik spalinowy jest wyłączony podczas jazdy), a także inne funkcje komfortu w klasie luksusowej. Należą do nich oświetlenie otoczenia, automatyczna klimatyzacja i aktywna kontrola podwozia.

 

Nowe produkty obsługują przede wszystkim rosnący rynek 48-woltowych miękkich hybryd. Według badań londyńskiej firmy analitycznej IHS Markit, roczny udział nowych rejestracji w tym obszarze wzrośnie na całym świecie z 6 milionów w 2020 r. do 35 milionów w 2030 r.

Hybrydyzacja przy napięciu 48 V jest szczególnie obiecująca, ponieważ wymaga jedynie niewielkiej interwencji w architekturę pojazdu, oferując jednocześnie skuteczne metody odzyskiwania energii i zwiększoną efektywność energetyczną. Dzięki nowym produktom Hella aktywnie rozwija technologię i umożliwia klientom wejście na przestrzeń mobilności elektrycznej.

- Björn Twiehaus

 

Firma Hella oferuje już produkty do wszystkich typów napędów – od systemów czujników akumulatorów do mikrohybryd (automatyczny system start/stop) po elektronikę zasilającą dla miękkich hybryd i elektronikę akumulatorów do zastosowań wysokonapięciowych w pojazdach całkowicie elektrycznych.

 

Źródło: Hella

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).