Pomimo globalnego pogorszenia koniunktury gospodarczej spowodowanego pandemią COVID-19, Hankook ponownie zgłosił zysk operacyjny po drugim kwartale, wzmacniając swoją pozycję na światowym rynku opon premium. Sprzedaż opon o średnicy 18 cali lub więcej stanowiła 32,6% sprzedaży opon do samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 1,1 % w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym.
Hankook nadal zwiększa swoją pozycję w sektorze pojazdów elektrycznych. Firma została niedawno wybrana na partnera Mistrzostwa Świata ABB Formuły E. Gdy chodzi o sektor dostawców Hankook rozwija swoją ofertę oryginalnego wyposażenia dla producentów samochodów marki premium, obecnie dostarczając opony Ventus S1 evo 3 ev (samochody elektryczne), specjalnie stworzone do nowego Porsche Tyacana.
Firma łączy wszystkie siły, przygotowując podwaliny umożliwiające przezwyciężenie kryzysu wynikającego z pandemii COVID 19. W tym celu związki zawodowe przekazały firmie wszystkie obowiązki związane z dostosowywaniem wynagrodzeń, a od maja najwyżsi menedżerowie dobrowolnie wypłacają sobie tylko 20% swoich wynagrodzeń aż do czasu normalizacji.
W przyszłości firma Hankook planuje jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję, zwiększając portfolio opon o dużej średnicy na głównych rynkach, dostarczając opony OE do samochodów premium i zwiększając konkurencyjność swoich produktów. Hankook dąży do poprawy sprzedaży poprzez optymalizowanie ich w każdym regionie, aby firmie było łatwiej pokonać obecne trudności. Służące do tego środki obejmą zróżnicowanie portfolio produktów i ciągłą ekspansję kanałów sprzedaży w oparciu o globalne sieci produkcji i dystrybucji.
Źródło: Hankook Tire