Hankook Tire ogłasza wyniki finansowe za rok 2020

Hankook Tire ogłasza wyniki finansowe za rok 2020

Hankook publikuje swoje wyniki finansowe za rok 2020 i ogłasza sprzedaż globalną na poziomie 4,794 mln EUR oraz zysk operacyjny 466 mln EUR.

Mimo gospodarczego spowolnienia spowodowanego pandemią COVID-19, spółka Hankook Tire utrzymała swój wzrost jakościowy, ponieważ tegoroczny zysk z działalności operacyjnej zanotowano na poziomie 9,7% i odnotowano zaledwie marginalny spadek zysku ze sprzedaży w porównaniu do zeszłego roku.

 

W szczególności do wzrostu przyczyniła się sprzedaż wysokoprofilowych opon o średnicy 18 cali lub większej, która stanowi około 35% łącznej sprzedaży opon do samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 3 punkty procentowe w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Kolejnym motorem wzrostu jest zwiększająca się sprzedaż opon zapasowych, co jest szczególnie zyskowne w regionach takich jak Europa i Ameryka Północna. Stabilizacja w zakresie kosztów surowców przyczyniła się również do wzrostu zysku operacyjnego.

 

Wyniki finansowe spółki Hankook za rok 2020 stają się tym istotniejsze, gdy weźmiemy pod uwagę wpływ światowej pandemii na gospodarkę. Kontynuowanie strategicznego wykorzystywania globalnej technologii najwyższe próby oraz nadzwyczajna jakość wyrobów opłaciły się w tych wyjątkowych czasach, przynosząc pozytywny wynik finansowy. Nawet w pierwszej połowie roku 2020, kiedy oczekiwano, że wynik ten znacznie ucierpi z powodu gwałtownego spadku światowego popytu, spółka Hankook zdołała zyskać nadwyżkę operacyjną dzięki wspólnym wysiłkom całej firmy.

 

W drugiej połowie roku 2020 spółka zauważyła oznaki szybkiego ożywienia, odnotowując wzrost sprzedaży w najważniejszych regionach. Sprzedaż opon wzrosła w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego w regionach takich jak Europa i Ameryka Północna w czasie IV kwartału. Jeśli chodzi o sprzedaż opon do wyposażenia oryginalnego i zamiennych w Chinach, to wyniki sprzedaży opon wysokoprofilowych wzrosły o 12 punktów procentowych w porównaniu do zeszłego roku i wyniosły około 40% łącznej sprzedaży.

 

Poza pozytywnym wynikiem finansowym, spółka Hankook została w zeszłym roku wyróżniona za doskonałą technologię, nie tylko uzyskując najwyższe notowania w kilku niezależnych testach opon, w tym w Niemczech i Wielkiej Brytanii, ale została również oceniona w testach ankietowych preferencji klientów jako najlepiej sprzedająca się marka na głównej europejskiej platformie e-sprzedażowej w trzech kategoriach, od opon całorocznych po opony letnie i zimowe. Hankook wzmocnił swoją pozycję marki premium rozszerzając współpracę z producentami samochodów wysokiej klasy, włącznie z wyposażaniem w oryginalne części Taycana – pierwszego sportowego pojazdu elektrycznego wysokich osiągach marki Porsche – oraz flagowych modeli AudiRS6, RS7 i Audi RS Q8.

 

Na rok 2021, w którym przypada 80 rocznica istnienia spółki, Hankook Tire planuje sprzedaż globalną na poziomie 7 bilionów KRW (wonów południowokoreańskich) i dalsze wzmocnienie swojej pozycji światowej firmy oponiarskiej poprzez rozszerzenie sprzedaży opon wysokoprofilowych w głównych regionach, wraz z dostarczaniem opon do oryginalnego wyposażenia samochodów premium i objęcie pozycji lidera na rynku pojazdów elektrycznych. Spółka będzie kontynuować swoją politykę zrównoważonego rozwoju poprzez optymalizację strategii dystrybucji dla każdego regionu oraz dywersyfikację portfolio wyrobów opartych na jej konkurencyjności w zakresie jakości.

Źródło: Hankook Tire

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).