Hankook rozpoczyna sezon zimowy nowymi UHP | MOTOFAKTOR

Hankook rozpoczyna sezon zimowy nowymi UHP

person Adrian Januszkiewicz 18/09/2020

Firma Hankook wzbogaca swoją serię opon zimowych UHP o nowe opony Winter i*cept evo 3 do samochodów osobowych i Winter i*cept evo 3 X do SUV-ów.

Firma Hankook opracowała nowy produkt klasy premium, przeznaczony szczególnie do warunków zimowych w Europie Zachodniej i Środkowej. Opony samochodowe UHP (o ultrawysokich osiągach) Winter i*cept evo 3 i opony Winter i*cept evo 3 X do SUV-ów są następcami wcześniejszego udanego modelu Winter i*cept evo 2, montowanego fabrycznie przez wielu europejskich producentów pojazdów klasy premium.

 

Nowa seria opon Winter i*cept jest obecnie dostępna w 95 rozmiarach i – po raz pierwszy w serii opon zimowych Hankook UHP – posiada kierunkową rzeźbę bieżnika.

Tworząc opony Winter i*cept evo 3 i Winter i*cept evo 3 X nasi inżynierowie ds. rozwoju stworzyli dwie linie opon zimowych o szerokiej gamie cech, które sprawdzają się szczególnie dobrze w zmieniających się i coraz bardziej wymagających warunkach zimowych. Jesteśmy zatem przekonani, że te nowe rzeźby bieżnika spełnią wysokie oczekiwania naszych klientów również pod względem nowoczesnych koncepcji jazdy. Sanghoon Lee prezes firmy Hankook Tire Europe
Europejskie zimy zmieniły się w wyniku zmian klimatycznych – łagodne temperatury na przemian z nagłymi atakami zimy, które przynoszą mróz i śnieg oraz suche dni, które są niespodziewanie przerywane przez obfite opady deszczu. Klaus Krause szef Europejskiego Centrum Badań i Rozwoju ETC w Hanowerze

 

Nawet mokre liście na powierzchni drogi mogą szybko spowodować powstanie niebezpiecznych warunków jazdy. Tym ważniejsze jest, aby odpowiedzialni kierowcy korzystali z odpowiednich opon podczas chłodnej pory roku i byli dobrze przygotowani na wszystkie zimowe warunki pogodowe.

Cecha szczególna trzeciej serii i*cept evo jest ukryta w mieszance bieżnika. Oprócz naturalnych żywic zastosowano tu również specjalne dodatki, które zapewniają stałą elastyczność opony, zwłaszcza w niskich temperaturach, przy jednoczesnej znacznej poprawie przyczepności na mokrych nawierzchniach. Klaus Krause

 

Potwierdził to także najnowszy test opon zimowych, przeprowadzony przez wiodący europejski magazyn samochodowy. W jego ostatnim wydaniu (nr 38 wydany 17 września 2020), czasopismo “Auto Bild” sprawdziło łącznie 56 opon o rozmiarze 245/45R18 100V na BMW serii 5. Wynik był następujący: tylko sześć bieżników można było polecić bez zastrzeżeń, a najwyższą ocenę “Exemplary” (wzorowy) przyznano nowej oponie Hankook Winter i*cept evo 3.

 

Nowe opony Hankook mają być bardzo dobrze przystosowane do warunków zimowych dzięki innowacjom technicznym, szczególnie pod względem zastosowanej mieszanki i samej rzeźby bieżnika. Zastosowanie naturalnych żywic sosnowych ma zapewniać niezbędną elastyczność w bardzo szerokim zakresie temperatur, zapobiegać twardnieniu, a tym samym przyczyniać się do poprawy przyczepności na zimowych i mokrych drogach dzięki zwiększonej elastyczności powierzchni styku opony.

 

W połączeniu z kierunkową rzeźbą bieżnika, przyczepność na śniegu i mokrej nawierzchni ma być jeszcze bardziej zoptymalizowana. Szczególnie wydajne wypieranie i odprowadzanie wody (lub błota pośniegowego) przez dwa główne rowki odprowadzające, które są o 20% szersze w rzeźbie bieżnika przypominającej literę V, odgrywają ważną rolę w dalszym zmniejszaniu ryzyka wystąpienia aquaplaningu.

 

Droga hamowania na mokrych drogach została również skrócona o 7%, a na ośnieżonych – nawet o 10% w porównaniu z poprzednimi rzeźbami bieżników. Oprócz żywic naturalnych stosowana jest także wysoce dyspergowalną nanokrzemionkę, uzupełniona innymi dodatkami poprawiającymi trakcję. Wraz z dalszą optymalizacją stosunku elementów dodatnich do ujemnych w rzeźbie bieżnika, sprawiać ma to, że opona Winter i*cept evo 3 jest bardzo dobrze przystosowana do bardzo zróżnicowanych warunków drogowych tworzonych przez europejską zimę.

 

Poza mieszanką bieżnika o wysokiej przyczepności, dalsze zoptymalizowane rozmieszczenie lameli 3D w połączeniu z kierunkową rzeźbą bieżnika zapewniać ma niezawodną trakcję i boczną stabilność jazdy na zaśnieżonych drogach. Właściwości trakcyjne na śniegu są wspierane przez zwiększoną liczbę krawędzi klocków bieżnika w kształcie czekanu, które mają skutecznie wzmacniać przyczepność na śniegu.

 

Minimalizacja ruchów klocków, osiągnięta dzięki dalszej optymalizacji rozmieszczenia i konstrukcji lamel 3D, ma mieć pozytywny wpływ na ścieranie, jak również zapewniać wysoką stabilność jazdy. Zmaksymalizowany efekt krawędziowania ma poprawiać również ogólne właściwości jezdne.

 

Opona Winter i*cept evo 3 X

Nową serię Winter i*cept evo 3 opracowano szczególnie z myślą o zastosowaniu w pojazdach o dużej mocy i momencie obrotowym. Wzmocniona konstrukcja osnowy ma zapewniać wysoką stabilność jazdy, a wypełniacz stopki o dużej wytrzymałości utrzymywać optymalne położenie na obręczy. W połączeniu z szerokim barkiem opony i zoptymalizowaną konstrukcją klocków zapewniać ma to bardziej precyzyjną sterowalność i lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów, a także zoptymalizowane prowadzenie nawet na suchych drogach. Obszar barku nowej opony zimowej Hankook UHP, z szerokimi, zazębiającymi się klockami, zapewniać ma również ich niezbędną sztywność zwiększając w ten sposób stabilność na zakrętach nawet przy wyższych prędkościach.

 

Obie rzeźby bieżników są produkowane głównie w nowoczesnym, europejskim zakładzie firmy Hankook na Węgrzech. Jeżeli chodzi o rynek, rzeźba bieżnika Winter i*cept evo 3 do samochodów osobowych ma być dostępna w 50 rozmiarach od 17 do 21 cali z szerokościami przekroju od 195 do 295 mm i o profilu od 30 do 60, z indeksami prędkości od H do W. Wersja dla SUV-ów, Winter i*cept evo 3 X, jest obecnie dostępna w 45 rozmiarach od 17 do 22 cali, z szerokościami przekroju od 215 do 315 mm i o profilu od 30 do 65 przy indeksach prędkości od H do W. Przez najbliższy rok do serii mają być dodawane nowe modele, a starsze – stopniowo wycofywane.

 

Źródło: Hankook Tire

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).