Grupa Wielton tworzy markę Aberg dla lepszej obsługi klientów | MOTOFAKTOR

Grupa Wielton tworzy markę Aberg dla lepszej obsługi klientów

Grupa Wielton wprowadza nową strategię obsługi posprzedażowej we wszystkich spółkach i rynkach prowadzonej działalności pod marką Aberg.

Zgodnie z nowo przyjętą strategią konsolidacji usług posprzedażowych, obsługa klientów w Grupie Wielton jest oparta na trzech filarach. Po pierwsze, dzięki powołaniu parasolowej marki Aberg, wsparcie w ramach obsługi serwisowej i sprzedaży części zamiennych otrzymały wszystkie spółki z portfolio Grupy Wielton, czyli Fruehauf, Wielton, Lawrence David, Langendorf i Viberti.

 

Drugi filar strategii stanowi uruchomienie siedmiu, międzynarodowych centrów serwisowych odpowiedzialnych za obsługę poszczególnych regionów działalności Grupy Wielton. Każde z centrum będzie w pełni odpowiedzialne za pomoc serwisową, dostarczenie części zamiennych i doradztwo techniczne klientom posiadającym pojazd dowolnej marki Grupy.

 

W ramach trzeciego filaru strategii wdrożone zostaną niezbędne narzędzia informatyczne i utworzona zostanie globalna platforma internetowa, dostępna dla partnerów serwisowych, w celu sprawnego przepływu informacji o produkcie w zakresie gwarancji, historii napraw czy dostępności części zamiennych.

Realizacja strategii obsługi posprzedażowej pod wspólną marką jest przełomową decyzją dla całej Grupy Wielton. Aberg łączy marki Grupy i unifikuje proces obsługi posprzedażowej, stanowiąc naszą odpowiedź na obserwowane trendy rynkowe i potrzeby klientów w obszarze szeroko rozumianego serwisu. Synergia ta pozwoli nam budować przewagę rynkową i zwiększać satysfakcję klientów, a jednocześnie umożliwi pozyskanie dodatkowych korzyści biznesowych. Działania obejmujące swoją skalą całą Grupę, takie jak realizacja wspólnej strategii posprzedażowej, będą w najbliższych latach zdecydowanie istotnym kierunkiem naszego rozwoju.

I wiceprezes zarządu, CEO Grupy Wielton - Mariusz Golec

 

Rola obsługi posprzedażowej jest kluczowa z perspektywy klientów. Takie jednoznaczne wnioski płyną z badania poziomu satysfakcji klientów przeprowadzonych przez Wielton we współpracy z GFK. Zgodnie z uzyskanymi wynikami, klienci cenią sobie przede wszystkim sprawnie przeprowadzone naprawy, redukujące do minimum czas przestojów, ważny jest dla nich stały kontakt z zespołem odpowiedzialnym za serwis.

 

Mając taką wiedzę, Grupa Wielton przyjęła plan rozwoju w tym zakresie. Celem wprowadzenia nowej strategii obsługi posprzedażowej jest zapewnienie wysokiego poziomu, spójnego standardu oraz doskonałej jakości dla każdej marki i wszystkich rynków Grupy w tym obszarze. Wprowadzenie marki Aberg ma zapewniać ujednolicenie poziomu wszystkich punktów obsługi serwisowej Grupy Wielton.

 

W niedalekiej przyszłości pod marką Aberg dostępne mają być także części zamienne i komponenty do produktów w obrębie Grupy. Strategia obsługi posprzedażowej nastawiona jest na zwiększenie satysfakcji klientów poprzez ich kompleksową obsługę. Aberg zapewnić ma klientom dostępną, konkurencyjną cenowo i profesjonalną obsługę posprzedażową w całej Grupie Wielton, opartą o lokalną działalność i globalną platformę internetową.

Kompleksowa i profesjonalna obsługa to bardzo ważny aspekt współpracy z klientami, szczególnie po dokonanym zakupie. Otwartość na oczekiwania klientów pozwala nam efektywnie rozwijać obsługę posprzedażową, aby osiągnąć ich pełną satysfakcję na każdym etapie użytkowania naszych naczep i kontaktu z naszą marką. W tym celu wprowadziliśmy w Grupie Wielton nową strategię obsługi, powołaliśmy markę Aberg oraz rozwijamy sieć profesjonalnych centrów serwisowych, dysponujących niezbędną wiedzą, doświadczeniem i zapleczem technicznym. Planujemy także uruchomienie globalnej platformy internetowej dla naszych partnerów serwisowych. Aberg jest nowoczesnym i globalnym podejściem do obsługi posprzedażowej, która scala wszystkie marki w Grupie Wielton i zapewnia najwyższą jakość serwisu w standardzie premium dla coraz bardziej wymagających klientów.

Dyrektor ds. rozwoju biznesu Grupy Wielton - Sergiusz Mitek

 

Oferta marki Aberg ma obejmować sygnowane nią części zamienne oraz obsługę serwisową, realizowaną przez sieć partnerskich warsztatów. Jej wprowadzenie ma zdecydowanie uprościć procesy logistyczne związane z dystrybucją części zamiennych, a tym samym zwiększyć ich dostępność i ograniczyć koszty operacyjne. Grupa Wielton nie będzie budować nowych serwisów, a bazować na sprawdzonych, specjalistycznych punktach, które mają zapewnić klientom standard zgodny z najwyższą jakością obsługi.

 

Sieć partnerska w początkowej fazie ma funkcjonować pod parasolową marką Aberg, równocześnie z lokalnymi markami Grupy, by docelowo działać w zakresie serwisu oraz sprzedaży komponentów pod logiem Aberg. Powołanie marki oraz oferowanie przez nią części zamiennych pod własnym logo ma umożliwić Grupie Wielton pozyskanie dodatkowego źródła dochodu.

 

W ramach uruchomienia marki Aberg powstać ma także 7 centrów serwisowych w Europie, które mają stanowić wsparcie dla wszystkich spółek Grupy. Każde z centrum ma być w pełni odpowiedzialne za pomoc serwisową, dostarczenie części zamiennych i doradztwo techniczne klientom, posiadającym pojazd dowolnej marki Grupy Wielton, na swoim obszarze.

 

Wdrożenie nowej strategii posprzedażowej i marki Aberg rozpocząć ma się już na początku 2021 r., a zakończenie tego procesu planowane jest w 2025 r. W tym czasie mają zostać także zaimplementowane niezbędne narzędzia informatyczne i utworzona platforma internetowa.

 

Źródło: Wielton

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).