Technologia rozszerzonej rzeczywistości (ang. Augmented Reality – AR) ma znaleźć zastosowanie w konstrukcji wskaźników samochodowych Grupy. Badania w tej dziedzinie zapewnią Volkswagenowi niezbędną wiedzę know how, dzięki której jazda samochodem ma się stać w przyszłości jeszcze bardziej bezpieczna i komfortowa.
Informacje o potencjalnych niebezpiecznych sytuacjach na drodze zostaną wyświetlone w postaci trójwymiarowego obrazu przed kierowcą, zamiast tradycyjnych wskaźników w przestrzeni wokół kierowcy zawisną „dotykowe” pola, rozmówca telefoniczny pojawi się w kabinie w postaci hologramu, pasażerowie zaś będą mogli zagrać w Tetris, którego trójwymiarowe elementy także będą wisieć w powietrzu – to wszystko może wkrótce pojawić się w samochodach.
Wyświetlacze head-up dostępne we współczesnych autach przekazują informacje na ograniczonej przestrzeni. Z kolei w elektrycznym Volkswagenie ID.3, którego sprzedaż rozpocznie się w 2020 roku, dzięki wyświetlaczowi działającemu w technologii rzeczywistości rozszerzonej będą się one pojawiać tam, gdzie pada wzrok kierowcy i odnosić bezpośrednio do elementów otoczenia samochodu.
W kolejnych generacjach wyświetlaczy head-up trójwymiarowy obraz może wręcz płynnie zlewać się z otoczeniem stwarzając nowe możliwości prezentowania informacji – zarówno bezpośrednio przed kierowcą, jak i daleko w przestrzeni otaczającej auto. Tablica rozdzielcza jaką znamy dzisiaj, w przyszłości może już nie być stosowana w samochodach, w których obsługa różnych funkcji będzie się odbywać za pomocą wirtualnych włączników i wyświetlaczy. Wszystkie osoby podróżujące autem będą mogły korzystać ze znajdujących się wokół nich w zasięgu wzroku łatwo dostępnych informacji przekazywanych w postaci trójwymiarowych znaków, będą też mogły wykorzystywać pola graficzne do interakcji z samochodem.
Właśnie nad takimi technologiami prowadzi prace firma SeeReal Technologies czyniąc w tej dziedzinie wielkie postępy.
Rzeczywistość rozszerzona będzie głównym elementem przyszłej motoryzacji i koncepcji interakcji kierowcy i pasażerów z samochodem. Dlatego stawiamy na takie kluczowe technologie jak holografia, które odzwierciedlają tę nową rzeczywistość w fascynujący sposób. Volkswagen wnosi do tego wspaniałego projektu wiedzę z dziedziny motoryzacji, SeeReal natomiast – know how w zakresie technologii 3D.
szef działu innowacji w Volkswagen Group - dr Axel Heinrich
Od 2018 roku Volkswagen Group Innovation i SeeReal z siedzibą w Dreźnie i Luksemburgu prowadzą współpracę badawczą.
Zastosowania w dziedzinie motoryzacji, w tym rozwiązania w zakresie obsługi dostępne dla kierowcy i pasażerów, mają znaczący potencjał rynkowy dla technologii hologramowych tworzonych przez SeeReal. Aktualna współpraca łącząca wiedzę technologiczną i wiodącą rolę rynkową Volkswagena z niepowtarzalną technologią holograficzną firmy SeeReal zostanie wzmocniona dzięki inwestycji Volkswagena w SeeReal.
dyrektor SeeReal Technologies S.A. - Bo Krøll
Źródło: Volkswagen