Grupa Oponeo.pl ze wzrostem przychodów w Q3 2020 | MOTOFAKTOR

Grupa Oponeo.pl ze wzrostem przychodów w Q3 2020

III kwartał 2020 Grupa Oponeo.pl zakończyła 15,8% wzrostem przychodów osiągając przychody ze sprzedaży na poziomie 183 938 tys. zł.

Przychody z zamówień krajowych wyniosły 137 698 tys. zł i wzrosły o 14,5% w stosunku do III kwartału 2019 roku. Przychody ze sprzedaży zagranicznej stanowiły 25,1% przychodów ogółem i wyniosły 46 240 tys. zł, co stanowi wzrost o 38,65% w stosunku do przychodów uzyskanych w III kwartale ubiegłego roku.

 

Po trzech kwartałach narastająco skonsolidowane przychody wyniosły 643 895 tys. zł i wzrosły o 16,7% względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

 

Wynik netto za III kwartał br. wyniósł -3 933 tys. zł wobec -6 558 tys. zł wyniku uzyskanego w III kwartale 2019 roku. Od początku roku do końca września Grupa Oponeo.pl zanotowała 9 601 tys. zł zysku netto wobec 2 330 tys. zł zysku netto w analogicznym okresie 2019 roku. Ponad czterokrotnie większy wynik od ubiegłorocznego jest m.in. efektem zwiększonych obrotów, korzystnych zmian w zakresie podatku odroczonego oraz wzrostu wyniku w spółce zależnej Dadelo. S.A.

 

W III kwartale 2020 roku Grupa Oponeo.pl sprzedała w sumie 597 tys. opon, czyli o 3,77% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Odnotowano także wzrost w zakresie sprzedaży felg. W III kwartale 2020 roku Grupa Oponeo.pl sprzedała o 18,74% więcej felg stalowych i aluminiowych niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Trzeba podkreślić, że wzrost ten został osiągnięty mimo trwającej od początku roku w Polsce i na świecie niesprzyjającej sytuacji rynkowej w segmencie opon, w którym odnotowano 17,8% spadek sprzedaży opon do samochodów osobowych w kraju i 14,4% spadek w Europie.

Prezes Zarządu Oponeo.pl - Dariusz Topolewski

 

Wzrost sprzedaży zarówno opon jak i felg jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej. Analitycy rokują, że w 2020 roku wartość handlu internetowego w Polsce wyniesie około 70 mld zł. W ostatnich latach jego wartość przyrastała w tempie kilkunastu procent rocznie.

 

Beneficjentem rosnącego trendu zakupów on-line jest także spółka Dadelo S.A. należąca do Grupy Oponeo.pl, która odnotowała w III kwartale znaczące wzrosty sprzedaży rowerów i akcesoriów rowerowych.

 

Grupa Oponeo.pl zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju związaną z umacnianiem pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizacją sprzedaży na rynkach zagranicznych za pośrednictwem funkcjonujących sklepów internetowych.

 

Źródło: Oponeo.pl

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).