Goodyear URBANMAX MCA HL+ - nowa opona autobusowa | MOTOFAKTOR

Goodyear URBANMAX MCA HL+ - nowa opona autobusowa

person Adrian Januszkiewicz 9/12/2021

Goodyear wprowadził na rynek oponę URBANMAX MCA HL+, która ma min. pomóc zmaksymalizować efektywność obecnych flot autobusowych.

Maciej Szymański, Dyrektor Marketingu Goodyear ds. opon użytkowych w Europie, wyjaśnia: Operatorzy autobusów znajdują się pod coraz większą presją, aby realizować cele środowiskowe, a jednocześnie dostosowywać się do zmieniających się trendów w mobilności miejskiej. Goodyear koncentruje się na ułatwianiu przejścia do neutralnej dla klimatu przyszłości, dostarczając technologie, które pozwolą zwyciężyć w szybko zmieniającym się środowisku transportu zbiorowego. Naszym celem jest wspieranie menedżerów flot autobusowych w obniżaniu emisji dwutlenku węgla poprzez zwiększanie efektywności energetycznej za pomocą niskoemisyjnych opon, a także inteligentnych systemów monitorowania opon.

Gotowa na napęd elektryczny

Oparta na sprawdzonej konstrukcji URBANMAX MCA, nowa opona MCA HL+ jest przystosowana do obsługi dodatkowej masy akumulatorów przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii. Technologie zastosowane w nowym modelu, wyrażone w nowej mieszance bieżnika, projekcie i konstrukcji, wspierają potrzeby operatorów w zakresie redukcji emisji CO2 i hałasu, szczególnie w gęsto zaludnionych obszarach.

 

URBANMAX MCA HL+ jest dostosowana do każdej pozycji na osi, charakteryzuje się wysoką nośnością – wytrzymuje 8-tonowy nacisk na oś, wymagany przez nowoczesne autobusy elektryczne lub hybrydowe.

 

Opona URBANMAX MCA jest znana z wysokiego potencjału przebiegu, trakcji i przyczepności w każdych warunkach pogodowych, nieodzownych w wymagających środowiskach miejskich. Od wielu lat ta linia produktów cieszy się zaufaniem wiodących firm transportowych w całej Europie, ponieważ zaspokaja potrzeby zarówno spalinowych, jak i alternatywnych układów napędowych. Nowy model URBANMAX MCA HL+ oferuje niższe opory toczenia, aby jeszcze bardziej podnieść efektywność energetyczną i paliwową, a także zwiększoną nośność, która wspiera wydłużenie zasięgu autobusów elektrycznych – mówi Szymański.

Nadaje się do wymagających zastosowań miejskich i do pracy w każdych warunkach pogodowych

Podczas gdy wydajność energetyczna jest na pierwszym planie zainteresowań menedżerów flot, trwałość pozostaje kluczowym czynnikiem w prowadzeniu działalności autobusowej. Autobusy muszą zmierzyć się z wymagającymi warunkami drogowymi, w tym uderzeniami w krawężniki, wybojami, garbami, obszarami miejskimi z ciasnymi średnicami zawracania i regularną jazdą w trybie stop-start.

 

Ponieważ transport publiczny utrzymuje miasta w ruchu, usługi muszą być świadczone bez względu na pogodę, dlatego gama opon URBANMAX MCA jest przystosowana do pracy przez cały rok, o czym świadczy też oznaczenie 3PMSF na ścianie bocznej, potwierdzające gotowość do pracy na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach.

 

Każdy przestój może poważnie zakłócić rozkład jazdy pasażerów, dlatego Goodyear skupił się na szeregu technologii, które łączą w sobie wytrzymałość i energooszczędność. Firma zintegrowała także czytniki RFID, które umożliwiają łatwą identyfikację i łączność z systemami zarządzania i śledzenia opon, co jeszcze bardziej usprawnia zarządzanie nimi.

 

W ramach wsparcia ekologicznych celów firm transportowych, nowa gama opon nadaje się również do bieżnikowania w ramach programu Goodyear.

 

Cechy technologiczne opon URBANMAX MCA HL+

 

  • Innowacyjny wzór bieżnika z zoptymalizowanym układem żeber dla równomiernego rozkładu nacisku, wytrzymałości barku i redukcji naprężeń.
  • Bieżnik o niskiej histerezie zapewnia chłodne właściwości jezdne, ograniczając gromadzenie się ciepła i straty energii oraz oferuje doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni, co zapewnia wysoką trakcję w trudnych warunkach pogodowych.
  • Lamele “Flexomatic” na środkowych żebrach, wspierane przez lamele na krawędziach klocków, poprawiają skuteczność hamowania. Lamele Flexomatic zamykają się podczas toczenia po śladzie, dzięki czemu klocki bieżnika zazębiają się. Powoduje to, że bieżnik jest sztywniejszy i bardziej wytrzymały, a jednocześnie zachowuje wysokie właściwości trakcyjne w trudniejszych warunkach pogodowych.
  • Technologia przeplatanych pasów zapewnia mniejsze odkształcenia karkasu i równomierny rozkład nacisku na całej powierzchni stopy.
  • URBANMAX MCA HL+ posiada wzmocnioną ścianę boczną i chroni oponę przed większym ryzykiem uderzeń w środowisku miejskim.
  • Wskaźniki zużycia informują o pozostałej grubości warstwy ochronnej oraz o tym, kiedy należy odwrócić kierunek pracy opony, aby zapewnić jej drugie życie.

Gama URBANMAX MCA

Źródło: Goodyear

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).