Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 triumfowała w testach opon letnich przeprowadzonych przez czołowe europejskie magazyny motoryzacyjne - Auto Bild i Auto Zeitung, uzyskując najwyższą ocenę „wzorową”.
Opona ta została też wysoko oceniona przez niezależną organizację ADAC, zajmując drugie miejsce ex aequo w najnowszym rankingu opon letnich z ogólną oceną „dobrą”.
Eksperci magazynu Auto Bild przyznali oponie Eagle F1 Asymmetric 6 tytuł zwycięzcy testu oraz prestiżową nagrodę „Eco-Master” [1]. To już szóste wyróżnienie tego typu przyznane oponie Goodyear od 2020 roku.
Testerzy Auto Bild pochwalili oponę Eagle F1 Asymmetric 6 za doskonałą równowagę osiągów, wiodący w swojej klasie przebieg, najniższy koszt przejechania 1000 km i najniższy poziom hałasu zewnętrznego [1]. Te cechy potwierdzają dostosowanie tego modelu do potrzeb najnowszych pojazdów elektrycznych.
Równie entuzjastycznie o letniej oponie Goodyear wypowiadali się eksperci magazynu Auto Zeitung, nazywając ją „absolutnie bezbłędnym zwycięzcą”. Podkreślili jej zdolność do „łączenia osiągów i zrównoważonego rozwoju na najwyższym poziomie” [2]. Testerzy docenili również jej proekologiczne zalety, przyznając „rekomendację środowiskową” za równowagę między osiągami a wydajnością [2].
W najnowszym teście opon letnich ADAC, opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zajęła drugie miejsce ex aequo wśród siedemnastu testowanych modeli w rozmiarze 225/40R18, uzyskując ogólną ocenę „dobrą”. Eksperci ADAC docenili jej „doskonale zrównoważone osiągi”, wskazując na „dobre właściwości” zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni, „długi przewidywany przebieg” i „brak wyraźnych słabości” [3].
Kilka tygodni temu Goodyear zapowiedział, że rozszerzy gamę opon Eagle F1 Asymmetric 6 do największego w historii marki asortymentu. W 2025 r. na rynku pojawią się 42 nowe jednostki asortymentowe, zwiększając ich łączną liczbę do 233 i tworząc największą gamę letnich opon UHP w historii Goodyeara. Rozszerzenie linii wpisuje się również w rosnący popyt na europejskich rynkach na SUV-y i pojazdy elektryczne. Dzięki wielokrotnie nagradzanym oponom Goodyear większa grupa konsumentów będzie mogła wkrótce poprawić swoje wrażenia z jazdy. Nowe jednostki asortymentowe zostały zoptymalizowane pod kątem szerokiej gamy nowoczesnych aut, w tym popularnych pojazdów elektrycznych, takich jak Volvo EX90, Audi Q7, Range Rover Sport, Tesla Model Y, Polestar 4 i Audi Q8 e-tron.
„Wyniki niezależnych testów potwierdzają pozycję Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 jako najlepszego wyboru dla kierowców poszukujących równowagi między wysokimi osiągami, wydajnością i zrównoważonym rozwojem. Cieszymy się, że opona ta została tak wysoko oceniona w trzech oddzielnych testach, wyróżniając się we wszystkich kluczowych wskaźnikach i zapewniając wyjątkowo zrównoważone osiągi. W czasach, gdy kierowcy zwracają coraz większą uwagę na wydajność i zasięg, uzyskanie tytułu Eco-Master od Auto Bild oraz rekomendacji środowiskowej Auto Zeitung ma szczególne znaczenie. W 2025 roku, wraz z wprowadzeniem 42 nowych jednostek asortymentowych, Goodyear kontynuuje rozwój innowacyjnych opon, odpowiadając na rosnący popyt na pojazdy elektryczne i SUV-y w Europie” – powiedziała Sonia Leneveu, dyrektorka Goodyear ds. marketingu opon osobowych w regionie EMEA.
[1] Auto Bild wydanie 10/2025, 6 marca 2025. Testowano 52 opony rozmiaru 225/40R18. Samochód testowy: BMW serii 1. Tłumaczenie z oryginału w j. niemieckim.
[2] AUTO ZEITUNG wydanie 6/2025. Testowano 10 opon rozmiaru 225/45R18, samochód testowy: Skoda Octavia Combi 1,5 TSI. Komentarze przetłumaczone z oryginału w j. niemieckim.
[3] Test opon letnich ADAC, luty 2025. Testowano 17 opon, rozmiar 225/40R18, samochód testowy: VW Golf VIII. Komentarze przetłumaczone z oryginału w j. niemieckim.
Źródło: Goodyear
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: