Golec: Dywersyfikacja geograficzna biznesu siłą Wieltonu | MOTOFAKTOR

Golec: Dywersyfikacja geograficzna biznesu siłą Wieltonu

"Podstawą sukcesu Grupy Wielton jest multibrand, oparty na globalnym zasięgu budowanym przez silne, lokalne marki." – uważa prezes Wielton S.A.

Mariusz Golec był jednym z prelegentów w panelu „Wyzwania europejskiego przemysłu. Budowa łańcuchów wartości w dobie automatyzacji, cyfryzacji i globalizacji”. W dyskusji wzięli też udział Minister Rozwoju Jadwiga Emilewicz, Minister Gospodarki i Finansów Francji Bruno Le Maire, oraz Emilie Mouren-Renouard, wiceprezes firmy Air Liquide.

 

Mariusz Golec w swoim wystąpieniu przybliżył strategię rozwoju Grupy Wielton oraz wspomniał o istotnej dla firmy dywersyfikacji biznesu zarówno w ujęciu geograficznym, jak i produktowym.

Grupa Wielton nieustannie pracuje nad poszerzeniem swojej oferty i wprowadzeniem na kolejne rynki nowych modeli. Obecnie portfolio Grupy obejmuje 12 rodzin produktowych w ponad 800 konfiguracjach - posiadamy podmioty o ugruntowanej pozycji na lokalnym rynku. Ich potencjał oraz zróżnicowana oferta produktowa pozwalają na dotarcie do szerokiej grupy klientów.

prezes Wielton S.A. - Mariusz Golec

 

Grupa Wielton jest firmą europejską. W ostatnich latach przejęła spółki we Francji, Włoszech, w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Dzięki strategii dywersyfikacji geograficznej wykorzystuje liczne synergie, realizuje wymianę wiedzy, uodparnia się również na lokalne wahania koniunktury. Przejmując kolejne podmioty Grupa Wielton realizuje model biznesowy multibrandu oparty na budowaniu globalnego zasięgu poprzez silne, lokalne marki. Francuski Fruehauf, włoskie Viberti, niemiecki Langendorf, czy brytyjski Lawrence David są rozpoznawalnymi i uznanymi markami w swoich krajach.

Bardzo dobrym przykładem sukcesu przyjętej strategii jest spółka Fruehauf, która w 2019 r. zarejestrowała we Francji 5 720 nowych naczep i przyczep, poprawiając wyniki sprzedaży o niemal 12 proc. rdr. Spółka osiągnęła w tym okresie ponad 20 proc. udział w rynku, pozostając niezaprzeczalnym liderem w branży. Warto zauważyć, że co piąta nowozarejestrowana przyczepa lub naczepa była marki Fruehauf. Spółka ta, jako jedyna z czołowej piątki producentów naczep, odnotowała wzrost udziałów rynkowych.

- Mariusz Golec

 

Wysoka jakość materiałów, szeroka oferta i rozbudowana personalizacja produktów umożliwia Grupie Wielton dotarcie do szerokiego grona klientów i zapewnia pełne zaspokojenie ich potrzeb o najlepsze rozwiązania transportowe dla biznesu.

 

Źródło: Wielton

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).