Raport wyraźnie wskazuje, że w 2018 r. dominowała biel z wynikiem 38%. Drugie miejsce, z ogromną stratą, zajmuje czerń (18%), natomiast trzecie miejsce zajmują wspólnie szary i srebrny przy udziale 12-procentowym.
W niektórych obszarach czerń i szary odnotowały znaczący wzrost popularności. Czarny zyskał w Chinach (5%), Azji (3%), Korei Południowej i Afryce (oba po 2%). Szary – w Afryce (3%) i Europie (2%).
Coraz częściej pojawiają się cieplejsze barwy oraz kolory połączone z czernią, które starają się zagrozić dominującej pozycji białego. Choć wciąż dominują barwy neutralne, wśród konsumentów powracają do łask kolory nieco bardziej śmiałe. Poza gamą neutralną najpopularniejszy jest niebieski, który odpowiada za 7% rynku. Wzrasta też popularność pomarańczowego i brązowego.
Axalta’s Global Colour Marketing Manager - Nancy Lockhart
Najważniejsze informacje dotyczące poszczególnych regionów zawarte w raporcie dotyczącym popularności kolorów:
Po raz pierwszy wydany w 1953 r., raport firmy Axalta to najdłużej publikowane i najbardziej kompleksowe źródło wiedzy o trendach kolorystycznych rynku motoryzacyjnego. Informacje do raportu gromadzone i opracowywane przez ekspertów Axalta z dziedziny kolorystyki z całego świata, mają na celu zapewnienie producentom samochodów interesującej i istotnej wiedzy w zakresie preferencji kolorystycznych ich konsumentów. Znajomość obecnych trendów pozwala przewidywać preferencje klientów w nadchodzących latach.
W Chinach w 2017 r. biel osiągnęła szczyt i odpowiadała za 62% rynku. W tym roku ma 58% udziału, nadal więcej niż w jakimkolwiek innym regionie.
Axalta OEM Colour Designer - Annie YouPo raz pierwszy w historii naszego raportu szary jest drugim kolorem w regionie, co umacnia jego pozycję w neutralnej gamie barw.
Axalta OEM Colour Designer na Europę, Bliski Wschód i Afrykę - Elke Dirks